Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset juoneet satakunnassa pakkasnestettä

Vierailija
22.08.2023 |

https://yle.fi/a/74-20046197

Vaikuttaa siltä että nämä lapset tietävät jotain mitä aikuiset eivät tiedä tai jolta sulkevat silmänsä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pultsarit juo sitä myös?

Vierailija
22/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihonväri oli lapsilla?

Ja "lasten" ikä? 16? 17?

Jos olisi vaivautunut klikkaamaan uutisen auki, niin olisi ikähaarukka selvinnyt:

Ylilääkäri Katja Jokela Satakunnan hyvinvointialueelta kertoo, että nuoret ovat olleet iältään 13–17-vuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkas- eli jäähdytysnesteitäkin on nykyään useampaa eri väriä ja koostumusta, niitä erilaisia nesteitä ei saa sekoittaa autoonkaan miten vain, puuroutuvat eivätkä jäähdytä.

Muistelen lukeneeni joskus, että joku puliremmi oli juonut jarrunestettä ja koko kööri heittänyt henkensä sen takia.

Vierailija
24/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä on nyt kuollu?

Vierailija
25/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pultsarit juo sitä myös?

Etyleeniglykolia ei juo kukaan. Siitä lähtee henki ja kivuliaasti lähteekin.

Vierailija
26/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että Darwin-palkinto oli menossa ihan oikeaan osoitteeseen jos eivät tiedä pakkasnesteen ja lasinpesunesteen eroa ja että kumpaa niistä spurgut ovat käyttäneet korvikealkoholina.

Ai tuo on jotain yleissivistystä, joka lapsien pitäisi tietää? No minä en tiedä 51-vuotiaana, mutta on mulla sen verran järkeä päässä etten kumpaakaan joisi.

Vierailija
27/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että Darwin-palkinto oli menossa ihan oikeaan osoitteeseen jos eivät tiedä pakkasnesteen ja lasinpesunesteen eroa ja että kumpaa niistä spurgut ovat käyttäneet korvikealkoholina.

Ai tuo on jotain yleissivistystä, joka lapsien pitäisi tietää? No minä en tiedä 51-vuotiaana, mutta on mulla sen verran järkeä päässä etten kumpaakaan joisi.

Minulla oli lapsena itsesuojeluvaisto eikä ikinä tullut mieleen juoda mitään mikä ei tullut keittiön hanasta tai jääkaapista. Terve järki on kaikilla.

Vierailija
28/28 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos purkin kyljessä lukee glykoli eikä denaturoitu etanoli niin pitäisi soittaa jotain kelloja. Etenkin kun noiden diginatiivien luulisi osaavan käyttää googlea. Ennenmuinoin tiedettiin kertoa että pulit laskivat lasinpesunestettä pakkasella alas kattopeltiä jolloin denaturointiaineet jäätyivät peltiin kiinni siniseksi juovaksi ja alkoholi jatkoi matkaa alareunassa odottavaan astiaan.