Lapset juoneet satakunnassa pakkasnestettä
Vaikuttaa siltä että nämä lapset tietävät jotain mitä aikuiset eivät tiedä tai jolta sulkevat silmänsä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihonväri oli lapsilla?
Ja "lasten" ikä? 16? 17?
Jos olisi vaivautunut klikkaamaan uutisen auki, niin olisi ikähaarukka selvinnyt:
Ylilääkäri Katja Jokela Satakunnan hyvinvointialueelta kertoo, että nuoret ovat olleet iältään 13–17-vuotiaita.
Pakkas- eli jäähdytysnesteitäkin on nykyään useampaa eri väriä ja koostumusta, niitä erilaisia nesteitä ei saa sekoittaa autoonkaan miten vain, puuroutuvat eivätkä jäähdytä.
Muistelen lukeneeni joskus, että joku puliremmi oli juonut jarrunestettä ja koko kööri heittänyt henkensä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pultsarit juo sitä myös?
Etyleeniglykolia ei juo kukaan. Siitä lähtee henki ja kivuliaasti lähteekin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että Darwin-palkinto oli menossa ihan oikeaan osoitteeseen jos eivät tiedä pakkasnesteen ja lasinpesunesteen eroa ja että kumpaa niistä spurgut ovat käyttäneet korvikealkoholina.
Ai tuo on jotain yleissivistystä, joka lapsien pitäisi tietää? No minä en tiedä 51-vuotiaana, mutta on mulla sen verran järkeä päässä etten kumpaakaan joisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että Darwin-palkinto oli menossa ihan oikeaan osoitteeseen jos eivät tiedä pakkasnesteen ja lasinpesunesteen eroa ja että kumpaa niistä spurgut ovat käyttäneet korvikealkoholina.
Ai tuo on jotain yleissivistystä, joka lapsien pitäisi tietää? No minä en tiedä 51-vuotiaana, mutta on mulla sen verran järkeä päässä etten kumpaakaan joisi.
Minulla oli lapsena itsesuojeluvaisto eikä ikinä tullut mieleen juoda mitään mikä ei tullut keittiön hanasta tai jääkaapista. Terve järki on kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos purkin kyljessä lukee glykoli eikä denaturoitu etanoli niin pitäisi soittaa jotain kelloja. Etenkin kun noiden diginatiivien luulisi osaavan käyttää googlea. Ennenmuinoin tiedettiin kertoa että pulit laskivat lasinpesunestettä pakkasella alas kattopeltiä jolloin denaturointiaineet jäätyivät peltiin kiinni siniseksi juovaksi ja alkoholi jatkoi matkaa alareunassa odottavaan astiaan.
Eikös pultsarit juo sitä myös?