En tule ehkä koskaan enää käyttämään muuta farkkumallia kuin pillifarkkuja
Olin vaateostoksilla teinini kanssa ja käski kokeilemaan bootcut-lahkeisia ja suoralahkeisia farkkuja. Näytin vanhalta ja jotenkin homssuiselta ja vähemmän naiselliselta. Sitten kokeilin "vanhoja kunnon " pillifarkkuja ja heti oli linjakkaampi ja tyylikkäämpi näky. Ne lähtivät mukaan kaupasta. Teini sanoi että kohta pillifarkkuja ei enää edes saa kun ne ovat vanhanaikaisia. Ihan hirveää. Minä en luovu niistä! En kai ole ainoa joka vielä ostaa uudet pillifarkut syksyllä 2023?
Kommentit (100)
Pillifarkut nyt ja aina. Muita en huoli.
Olen hyvin hoikka ja pitkäsärinen. Tyttäreni haukkui (leikillään) rukoilijasirkaksi. En välitä.
Eräs muotiguru - en nyt muista kuka - on sanonut että älä peitä vaan korosta, ja sen olen tehnyt ja teen.
Ja yllätys yllätys - en pukeudu ketään muuta varten kuin itseäni! Pukeudun juuri sellaisiin vaatteisiin kuin itse haluan ja joissa viihdyn. Olen tehnyt niin aina, ja poikennut massasta ja siitä mitä "kuuluu" olla ja mitä ei.
Farkkuja on muutenkn vaikea löytää lyhyenä. Normaali painoinen olen, olisi kiva edes sovittaa leveitä
Olin vannoutunut pillifarkkujen käyttäjä mutta kun tutustuin mukavantuntuisiin vähän joustaviin mom jeans-mallisiin farkkuihin, muita en enää käytä. Vaikka en ole ihan laiheliini niin nämä farkut vaan näyttää paremmalta mun kropalle. Yllätyin itsekin. Kannattaa testata. Tietysti pillifarkkuja käytän edelleen esim. isojen löysien neuleiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkut nyt ja aina. Muita en huoli.
Olen hyvin hoikka ja pitkäsärinen. Tyttäreni haukkui (leikillään) rukoilijasirkaksi. En välitä.
Eräs muotiguru - en nyt muista kuka - on sanonut että älä peitä vaan korosta, ja sen olen tehnyt ja teen.
Ja yllätys yllätys - en pukeudu ketään muuta varten kuin itseäni! Pukeudun juuri sellaisiin vaatteisiin kuin itse haluan ja joissa viihdyn. Olen tehnyt niin aina, ja poikennut massasta ja siitä mitä "kuuluu" olla ja mitä ei.
En ikinä ymmärrä tätä logiikkaa, miten peitetään ja korostetaan ja aina vain itselle eikä koskaan muille.
Unohtuuko se oman kropan ulkonäkö, jos sitä ei päivittäin korosta itselleen?
Minä en halua niitä rumia isoja housuja
Vierailija kirjoitti:
Suorat lahkeet on parhaat.
Kaikki noi mallit periaatteessa sopii mulle kun olen normaalipainoinen ja pitkäjalkainen mutta suorista lahkeista tykkään eniten.Pilleihin en enää koske. Niiden alle ei mahdu mitään villahousuja ja niitä on ällöttävä pukea ja riisua. Haluan, että housut saa helposti jalasta poiskin. Lisäksi takamus ja jalat näyttää pilleissä suhteettoman suurelle ja se ei ole kaunista.
Samaa mieltä, suorat tai isommissa kokoluokissa jonkin verran linjakkaasti alaspäin kapenevat hyvin leikatut housut sopivat kaikille ja niissä on mukava olla. Kun vartalossa on pyöreyttä, leveissä lahkeissa näyttää vielä isommalta kuin onkaan.
Aivan kuin kaikki ei olisi jo tuhat kertaa kuullut näiden ilmastointiaktivistien väitteet!?
Kiitos riittää kaikki on jo kuullut mielipiteenne, ei sitä enää tarvitse oksentaa kaikkien kurkusta alas!
Aktivistin suuhun saa nyt sitten oksentaa koska siitäkään ei jää pysyviä jälkiä, aktivisti vaan kiltisti nielaisee oksennuksen ja näin näppärästi mitään ei koskaan tapahtunut!
Pidän ainoastaan leninkejä. Ketä kiinnostaa tälläinen informointi???
Me too. Olen omenavartalo ja nuo on itselleni parhaat. Muissa näytän mummolta.
Minusta on ihanaa, kun leveät lahkeet on taas muodissa! Omena- tai y-vartaloinen olen minäkin ja nuohan tasapainottaa täydellisesti!
Vierailija kirjoitti:
Monet pillifarkut eivät ole oikeasti farkkukangasta, vaan ohuempaa joustavaa kangasta. Siksi tavalliset farkut tuntuvat niiden jälkeen raskailta ja kovilta.
Juuri tämä. Ne ovat stretchkangasta eivätkä purista vyötäröltä. Ehdottomasti mukavimmat housuni. Käytän pillejä kyllä vaan syksyllä ja keväällä. Talvella sinne alle tarttee mahtua pitkät kalsarit.
Siis ketä kiinnostaa jonku kalsarit ja pillifarkut? Menen kirjastoon!
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, kun leveät lahkeet on taas muodissa! Omena- tai y-vartaloinen olen minäkin ja nuohan tasapainottaa täydellisesti!
Y vartalo varmaan. Omensna olen kspeahartiainen. Ei tarvitse tasapainottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän ainoastaan leninkejä. Ketä kiinnostaa tälläinen informointi???
Meitä, jotka olemme tässä ketjussa. Mene pois.
Vierailija kirjoitti:
Ohutjalkainen näyttää pillifarkuissa Minionsien Grulta:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gru
Pillifarkut sopivat vain päärynämalliselle, tukevahkolle persjalkaiselle paremmin kuin leveät lahkeet.
Päinvastoin. Pillit sopivat erinomaisesti omenavartalolle. Jokapaikasta leveissä farkuissa näytän tasapaksulta mummolta. Samasta syystä pitkät hameet ei käy mulle. Tavallisissa farkuissa jää yleensä isot pussit lantiolle ja reisiin ja kiristää liikaa vyötäröltä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vannoutunut pillifarkkujen käyttäjä mutta kun tutustuin mukavantuntuisiin vähän joustaviin mom jeans-mallisiin farkkuihin, muita en enää käytä. Vaikka en ole ihan laiheliini niin nämä farkut vaan näyttää paremmalta mun kropalle. Yllätyin itsekin. Kannattaa testata. Tietysti pillifarkkuja käytän edelleen esim. isojen löysien neuleiden kanssa.
Onko vinkata hyvä merkki/malli?
Olen kauhean laiska shoppailemaan, Prismassa katsoin farkkuja ja ihan hirveitä malleja ja kankaita. Olisiko missään kaupassa pehmeämmästä farkkukankaasta bootcut-mallia myynnissä? Voisi tehdä täsmäshoppailun ko. putiikkiin.
Pidän tästä lähtien aina kun suinkin mahdollista, hameita tai mekkoja.
Sain 2000-luvun alussa tarpeekseni leveälahkeisista ja matalavyötäröisistä housuista. Epämukavuus jäi päällimmäiseksi tunteeksi, kun leveät lahkeet keräsivät loskat kadulta ja luokassa istuessa piti nykiä housuja ylemmäs. En pidä myöskään suorien+leveiden housujen siluetista, on kuin liikkuisi palikoilla.
Pillifarkut, trikoot ja resorinilkkaiset kollarit olivat juttuni 2010-luvulla. Olen kapeajalkainen ja pienipyllyinen ja koin kyseisten housujen pukevan.
Nyt edelleen mukavuudenhaluisempana mammana olen kallistunut arkimekkoihin. Inhoan puristusta vyötäröllä. Töissä en voi harmikseni pukeutua mukavasti vaan käytännöllisesti - reisitaskuhousut ja fleecetakki. Sinänsä pieni vaatteiden puristus jää töissä huomaamatta kun keskittyy vaan hommiin.