Missä amerikkalaiskaupungissa näistä vaihtoehdoista asuisit mieluiten?
Jos olisi pakko valita yksi.
1. Baltimore, Maryland
2. Detroit, Michigan
3. Memphis, Tennessee
4. New Orleans, Louisiana
5. Cleveland, Ohio
6. Philadelphia, Pennsylvania
7. Atlanta, Georgia
Kommentit (20)
Ei 2 eikä 4.
Detroit on kuollut kaupunki, ja new orleans on rämettä.
Jos olisi pakko valita, niin Baltimore. Tukevasti demokraattien hallitsema kaupunki demokraattien hallitsemassa osavaltiossa.
Mutta ei ole kyllä pienintäkään halua asua missään päin jenkkilään.
Philadelphia, itärannikon meininki vaikuttaa mulle sopivalta.
Jaha, eli kaikki rikollisimmat kaupungit. Detroit on kyllä väitteiden mukaan elpymässä jopa.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, eli kaikki rikollisimmat kaupungit. Detroit on kyllä väitteiden mukaan elpymässä jopa.
Kaikki demokraattisimmat kaupungit.
Atlanta, GA, koska siellä on myös rauhallisia ja turvallisia alueita. Asuin itse siellä noin 10 v.
Been there, done that.
-ulkosuomalainen kirjoitti:
Atlanta, GA, koska siellä on myös rauhallisia ja turvallisia alueita. Asuin itse siellä noin 10 v.
Been there, done that.
Itse olen sellainen pohjoismaasuomalainen, että tuolla Etelän ilmastossa minulla olisi varmaan aivan kaameaa. Tuo kaupunki vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta muuten, kuten muutama muukin historiallinen paikka.
Been there, done that.
Itsekin asunut siellä ja näistä valitsisin sen vaikka on niissä kaikissa omat riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Cleveland
Hello Cleveland! Hello Cleveland!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki demokraattisimmat kaupungit.
Kaikki yhtään isommat jenkkikaupungit taitaa olla demokraattivaltaisia.
Detroitissa olisi vielä edullista kämppää ja nousuvaihe menossa. Suurten järvien maisemat ympäristössä ja siitä pääsee sitten vaikka pohjoisemman Michiganin erämaamaiseen luontoon tai vaikka päiväreissulle Kanadaan. Tekisin ehkä jännämuuton tuonne.
Been there, done that.
Missä määrin siellä myös asuinalueita josta löytyy kulttuuria ja palveluita? Oma mielikuvani Atlantasta on että se koostuu ensisijaisesti laajoista omakotitalolähiöistä ja keskustasta joka on enimmäkseen autio virka-ajan jälkeen.
Tuo oli varsin idioottimainen kysymys kun et määritellyt missä osassa kaupunkia joutuu asumaan.
Listallasi on paikkoja joissa muutamat kaupunginosat rankataan suunnilleen top 10 vaarallisimmaksi alueeksi USA:n suurkaupungissa mutta turistialueet ja "hyvät" kaupunginosat eivät sijaitse edes samassa todellisuudessa.
Tämä on se maailmalla itsestäänselvyytenä pidetty asia joka junttisuomalaisille on valjennut vasta Helsingin rikastumisen myötä.
Suomi oli takavuosiin saakka sellainen onnela jossa oli vain yksi Helsinki, Turku tai Tampere. Nyt samojen rajojen sisällä on jo osia jotka kuuluvat edes Suomeen enää hyvin hatarasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli varsin idioottimainen kysymys kun et määritellyt missä osassa kaupunkia joutuu asumaan.
Listallasi on paikkoja joissa muutamat kaupunginosat rankataan suunnilleen top 10 vaarallisimmaksi alueeksi USA:n suurkaupungissa mutta turistialueet ja "hyvät" kaupunginosat eivät sijaitse edes samassa todellisuudessa.
Tämä on se maailmalla itsestäänselvyytenä pidetty asia joka junttisuomalaisille on valjennut vasta Helsingin rikastumisen myötä.
Suomi oli takavuosiin saakka sellainen onnela jossa oli vain yksi Helsinki, Turku tai Tampere. Nyt samojen rajojen sisällä on jo osia jotka kuuluvat edes Suomeen enää hyvin hatarasti.
No sen saa varmaan ihan itse päättää missä päin kaupunkia asuu tässä mielikuvituskyselyssä. Chillaa vähän hei!
No sen saa varmaan ihan itse päättää missä päin kaupunkia asuu tässä mielikuvituskyselyssä. Chillaa vähän hei!
Ellen joutuisi itse maksamaan elämistäni ja asumistani sekä pääsisin paikalliselle turvalliselle luxusalueelle josta ei juuri tarvitse poistua niin ehkä Philadelphia olisi ilmastoltaan siedettävin.
Hirveitä lääviä kaikki, kuten suurin osa amerikkalaisista suurkaupungeista on, mutta noista 4. New Orleans. Perustelu: pienin todennäköisyys joutua kärsimään lumesta ja pakkasesta.