Kumpi mieluummin, 5 kg ylipainoa vai alipainoa?
Kommentit (86)
Yli, koska muuten lähtisi lihakset. Sen ylipainon voisi sitten laihduttaa pois.
On omalta kohdalta kokemusta molemmista, joten vastaan ylipaino.
Alipaino. Se on lähempänä nykyistä painoani, jossa itselläni on mukava ja jaksavat olo. Omat raamini eivät oikein kanna normaalipainon ylärajaakaan hyvin, on jatkuvasti tukala ja raskas olo.
Muutaman kilon alipainoiset elävät tutkitusti terveempinä ja pidempään. Normaalipainoiset ovat vasta toiseksi terveimpiä.
Joten alipaino ehdottomasti.
Kumpikaan ei ole terveysuhka mutta vanhemmille mielumin ylipaino. Siis lievä.
Jossakin dokkarissa kylläkin väitettiin että bm 26 on ihmisille paras. Ne joilla oli suunilleen sellainen olivat terveimpiä.
Mielummin syön 5 kg ylipainoa kuin alipainoa.
+5kg yli, sen verran hankalempi tappaa kuin -5kg (10kg ero) jos se +5kg on pätevää ja monipuolisesti harjoitettua LIHASTA.
Mä oon aina ollut kotoisimmillani normaalipainon ylärajoilla. joten sanon 5 kg yli. Nyt on joku 10 kg yli, ja se on liikaa.
Vanhemmilla naisilla pieni ylipaino on suotuisampi terveydelle.
Olisi iljettävää olla anorektikkofetissimiesten makuun, kun tietää niiden ihailevan esimurrosikäisiä tyttöjä.
Ehkä alipainoa. Suurimman osan elämästäni olen ollut vähän alipainoinen, nyt normaalipainon alarajalle, joten olisi tutumpi tilanne. 5 kg alipaino on kyllä aika paljon. Kerran parikymppisenä stressaavassa elämäntilanteessa laihduin niihin mittoihin ja läheiset alkoivat jo huomautella painosta.
Ylipaino. Alipaino on aina terveydelle vaarallisempi kuin lievä ylipaino.
Ottaisin mieluummin tuon ylipainon, rintoihin, reisiin ja takapuoleen kohdistettuna kiitos.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jo-viiden-kilon-ylipaino-voi-nostaa…
Jo viiden kilon ylipaino nostaa syöpäriskiä merkittävästi
VOI nostaa, älä vääristele asioita!
Viiden kilon alipainolla olisin pelkkää luuta ja nahkaa. 165 cm/72 kg olen juuri sopiva.
Kokemuksia molemmista ja ehdottomasti ottaisin itselleni alipainon. Olen vielä ihan hyvinvoiva 5 kiloa alipainoisena. Ja näytän tuhat kertaa paremmalta kuin nyt kun painoni on juuri ja juuri normaalin puolella laihdutettani. BMI 20 on mulla ehkä viehättävin,vartalomalli on sellainen että ylipaino on tosi rumaa. Tiedän ettei kaikilla ole näin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko täällä ihmiset luulevat että esimerkiksi tuo 170cm ja 75kg on vain viiden kilon ylipainoa?
Pituus-110 on sopiva eli esimerkiksi 170cm pitkälle 60kg olisi ok paino, alipainon puolelle menee vasta kun tuon mittainen painaa 40kg.
Normaalipaino naiselle on 50-60kg pituudesta riippumatta paitsi alle 160cm naisille yli 50kg on aika paljon sekin.
Nuo painot on sopivia, jos ei ole yhtään lihasta kehossa.
Terveyssyistä mielummin 5kg ylipaino, jonka voi urheilla helposti pois vuoden aikana.
Ei ole sen terveellisempää kuin alipaino. Jo viiden kilon ylipaino lisää esim. syövän riskiä.