Kumpi mieluummin, 5 kg ylipainoa vai alipainoa?
Kommentit (86)
No tällä vartalon mallilla alipaino. Olen siro, joten siinä alipainon rajoilla näyttää hyvältä, silti vielä muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino selkeästi. Minulla on tällä hetkellä seitsemän kiloa ylipainoa 169/78 ja näytän oikein sopivalta. Jos olisin viisi kiloa alipainoinen painaisin, hui kauhistus, 48 kg eli kolmekymmentä kiloa vähemmän kuin nykyään.
Kiesus. Sulla on ylipainoa kiloittain enemmän kuin seitsemän kiloa. olen saman pituinen ja painan 62kg. Tästäkin voisi pudottaa enkä olisi edes laiha. Tuijota vaan sitä BMI-taulukkoa ja uskottele itsellesi olevasi vain hieman pyöreä. Jäätävä norsu.
Olen 169kg/70 kiloa
Sinä voit olla ruma selluperse.
Minä olen kaunis nainen
Vierailija kirjoitti:
BMI nyt on turha tarkkailla. Itse olen 190cm ja 94kg ja mulla on hyvin näkyvät vatsalihakset vaikka olen mukamas ylipainoinen
bmi näyttää oikein, jos et nosta painoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino selkeästi. Minulla on tällä hetkellä seitsemän kiloa ylipainoa 169/78 ja näytän oikein sopivalta. Jos olisin viisi kiloa alipainoinen painaisin, hui kauhistus, 48 kg eli kolmekymmentä kiloa vähemmän kuin nykyään.
Kiesus. Sulla on ylipainoa kiloittain enemmän kuin seitsemän kiloa. olen saman pituinen ja painan 62kg. Tästäkin voisi pudottaa enkä olisi edes laiha. Tuijota vaan sitä BMI-taulukkoa ja uskottele itsellesi olevasi vain hieman pyöreä. Jäätävä norsu.
Olen 169kg/70 kiloa
Sinä voit olla ruma selluperse.
Minä olen kaunis nainen
Pelkkää painoa, eikä yhtään pituutta. Eikö tolla pääse jo uutisotsikoihin??
Kysymys on turhamaisuuden huipentuma, että ihan 5kg.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko täällä ihmiset luulevat että esimerkiksi tuo 170cm ja 75kg on vain viiden kilon ylipainoa?
Pituus-110 on sopiva eli esimerkiksi 170cm pitkälle 60kg olisi ok paino, alipainon puolelle menee vasta kun tuon mittainen painaa 40kg.
Normaalipaino naiselle on 50-60kg pituudesta riippumatta paitsi alle 160cm naisille yli 50kg on aika paljon sekin.
Niin jos ei ole lihaksia, voi ollakin hyvä. Rasvaton massani on tällä hetkellä 56kg kun en ole treenannut pitkään aikaan. Treenatessa lähemmäs 60kg. Olisi hormonaalisesti hyvin epätervettä jos naisessa ei ole yhtään rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoa tietenkin. Terveellisempää ja esteettisesti paremman näköistä.
Ei taida olla terveellisempää. Esteettisyyden kanssakin vähän niin ja näin.
Pieni yli- ja alipaino on kumpikin terveysriski. Esteettisesti valitsisin lievän alipainon.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko täällä ihmiset luulevat että esimerkiksi tuo 170cm ja 75kg on vain viiden kilon ylipainoa?
Pituus-110 on sopiva eli esimerkiksi 170cm pitkälle 60kg olisi ok paino, alipainon puolelle menee vasta kun tuon mittainen painaa 40kg.
Normaalipaino naiselle on 50-60kg pituudesta riippumatta paitsi alle 160cm naisille yli 50kg on aika paljon sekin.
Sopiva paino 1,7 m pitkälle on 50-60 kg
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 100 eikä 110.
Alipainoiset ja laihat ovat osteoporoosin riskiryhmää.
Ehdottomasti ali. Sitten voi paremmalla omallatunnolla herkutella.
Omalla kohdallani alipainoa, koska olen keuhkosairas ja ylimääräinen paino on vain turhaa kuormaa keuhkoille.
Alipainoa.
T: omenakroppa jolla kokemusta sekä lievästä alipainosta ja lievästä ylipainosta (oli tukala olo).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipaino naiselle on 50-60kg pituudesta riippumatta paitsi alle 160cm naisille yli 50kg on aika paljon sekin.Pituus miinus 100 eikä 110.
Alipainoiset ja laihat ovat osteoporoosin riskiryhmää.
"Ketkä ovat suurimmassa osteoporoosin riskissä?
Pieni koko, etenkin alipaino, on iso riskitekijä. Lievä ylipaino suojaa jonkin verran osteoporoosilta, sillä ylipainoisen luut haurastuvat hitaammin." Asiantuntijat: yleislääketieteen erikoislääkäri, CCD Ari Rosenvall/Ympyrätalon Mehiläisen osteoporoosiklinikka ja omahoidon ja kuntoutumisen suunnittelija Jenny Lohikivi/Luustoliitto
Kyllä 5kg laskennallista ylipainoa (esim. painoindeksillä) on minulle terveempi kuin alipaino. Olen lyhyt ja lihaksikas. Alipaino ei ole mikään tavoiteltava asia, jos nyt ei ylipainokaan, mutta se muutama kilo ei kerro vielä mitään.
Tyhmä kysymys, tyhmiä vastauksia.
Älkää viitsiikö trollata. Tuo 169-senttinen ja 78-kiloinen ON todellakin lievästi ylipainoinen, ja 7 kg kevyempänä olisi normaalipainossa.
Täältä voi kuka tahansa vaikkapa tarkistaa asian: https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko olet noin sekaisin? Tsemppiä syömishäiriöön, se vakavimpia psyykkisiä sairauksia. En pelleile.
Riippuu ihan mitä harrastaa. Jos harrastaa vaikka pitkänmatkan juoksua, niin varmaan on parempi olla alipainoinen. Jos taas voimanostoa, niin ylipainoinen. Minulla on normaalin BMIn ylärajoissa paino (painan 64kg, ylipainon raja on 66kg) ja jos nyt minusta otettaisiin noin 20kg pois painoa, niin mulla tulokset varmaan aika tavalla heikkenisi.
Olen lyhyt, joten kumpikin tilanne kuulostaa epämiellyttävältä ja epäterveelliseltä. Mutta mielenkiintoista pohtia, mitä liikkuu aloittajan päässä.
Naisella ehdottomasti parhaimman näköistä kun alipainoa, mieluummin 10kg kuin 5kg. Ikinä en ole nähnyt laihaa rumaa naista, sen sijaan vaikka kuinka paljon rumia mielestään normaalipainoisia.