Vuorotteluvapaa, oletko ollut, mitä teit?
Tiedetään, että ollaan lakkauttamassa, ehkä. Vielä ei ole kuitenkaan näin.
Kysynkin, että oletko ollut vuorotteluvapaalla. Pärjäsitkö korvauksella? Mitä teit vapaallasi?
Tai.. jos et ole ollu ja jos haaveilet siitä, niin mitä sinä tekisit??
Kommentit (11)
No kertokaa mitä tekisitte, JOS saisitte pitää vapaata sen 6 kk. Mitä tekisit ylimääräisellä ajalla. Olen siis itse jäämässä ja ajattelin sen käyttääolemiseen, löhöilyyn, siivoiluun ja arkisiin juttuihin. Ehkä lyhyt matka.. Mutta miten itse käyttäisit??
Olin 355 pv, laitoshuoltajan pikkupalkasta sai silloin 725 käteen. Pärjättiin, opiskelin.
Olen ollut kahdesti vuorotteluvapaalla. Pääosin matkailtiin. Rahat matkailuun oli säästetty etukäteen. Vuorottelukorvaus riitti kyllä tavanomaiseen elämiseen Suomessa kun ei ole velkaa eikä muita kalliita harrastuksia kuin tuo matkailu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kahdesti vuorotteluvapaalla. Pääosin matkailtiin. Rahat matkailuun oli säästetty etukäteen. Vuorottelukorvaus riitti kyllä tavanomaiseen elämiseen Suomessa kun ei ole velkaa eikä muita kalliita harrastuksia kuin tuo matkailu.
Nukuit, joit pitkät aamukahvit? Onko sulla lapsia? Minkä ikäisiä he olivat silloin? Itse haaveilen siitä, että voisi vaan hengittää ja hypätä hetkeksi pois siitä suoritusmoodista. Ei minullakaan ole enää velkaa, joten uskon pärjääväni vaikka korvaus ei suurensuuri olekaan. Nyt jos koskaan! Jos vievät edun pois.
Olin kerran, silloin sai olla vielä vuoden vuorottelemassa. En muista enää mitä siitä maksettiin.
Opiskelin tuolloin ja jatkoin vuorottelua vielä opintovapaalla.
Jäin vuonna 2009 vuoden vuorotteluvapaalle saattohoitamaan syöpäsairaan omaiseni.
Miksi niin harvat miehet pitävät vuorotteluvapaata?
En ole ollut. Treenaisin ja varmaan reissaisin ympäri maata asuntovaunun kanssa jne.
Olin vuoden verran, sen maksimin, joskus 10v sitten. En tehnyt oikeastaan mitään. Päivät kuluivat ihan kotosalla.
Tällä palstalla ei taida olla kovin paljon henkilöitä, joiden työura (jos sitä edes on) antaisi oikeutta vuorotteluvapaaseen.