Mitä mieltä, menikö ruoka pilalle?
Eilen klo21 maissa laitoin ulos ruuan joka valmistui uunista joskus klo18 maissa. Unohdin sitten sen yöksi ulos ja vasta seuraavana aamuna klo 9 aikaan hoksasin. Lämpötila meni 18 asteesta kylmimmillään 12astetta ja aamulla aurinko paistoi ja oli 14 astetta.
Ruuassa pilaantuvat asiat naudanliha, kerma, juusto ja voi.
Kyllä tympi huomata mokansa, oli iso annos ruokaa, sen syömiseen menee keskiviikkoon asti. Eli pitäisi vielä säilyä monta päivää.
Mitä veikkaat, onko syötävää ja säilyy syötävänä keskiviikkoon asti?
Kommentit (23)
Ite maistaisin heti pikkusen ja kattoisin mitä tapahtuu
Aika lämpimässä kyllä ollut. Itse en varmaan söisi. Tosin ei välttämättä mennyt pilalle kun kyllähän joskus ruoka seisoo ihan hellallakin turhan monta tuntia ja paljon lämpimämmässä.
Hyvin voi syödä jos pieni oksentelu ja perseen kautta kuseminen ei häiritse.
Keitä vielä kertaalleen. Ei mennyt pilalle.
mulle ei haittaisi.pakasta puolet heti .
kun syöt kuumenna 100astetta.
En missään nimessä söisi, vaikka harmittaakin varmasti.
Haista visvaisesi!
Jäähdytän ruuat aina yönyli huoneenlämmössä.
En uskaltaisi syödä. Jos syöt yksin, voit ottaa riskin, mutta en tarjoaisi muille.
Kiitos teille mielipiteistä! Lisääkin saa tulla.
Tietenkin ennen syöntiä lämmitys kunnolla, mutta ei taida extra kuumennus olla hyödyksi kun jokainen kypsän ruuan kuumennus lisää ruuan bakteerikasvua.
Pakkohan tuota on kokeilla, niin hyvät raaka-aineet menisi muuten hukkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haista visvaisesi!
Ai ruuatkin joita säilytät sitten yön jälkeen jääkaapissa useamman päivän ennen kuin kaikki on syöty? Se olisi lämpimämpi säilytys mitä minulla nyt tuolla ulkona tuli, olettaen että kotisi on noin 20 astetta.
Mistä näitä binboja sikiää. LOL
Lähetä rahaa minulle, jooks?
Meiĺä on näköjään uusi palstahullu. Pilaantumishullu. Ruuat unohtuu milloin mihinkin ja sitten pohditaan voiko syödä.
Vierailija kirjoitti:
Haista visvaisesi!
Aika riskillä meet kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista visvaisesi!
Ai ruuatkin joita säilytät sitten yön jälkeen jääkaapissa useamman päivän ennen kuin kaikki on syöty? Se olisi lämpimämpi säilytys mitä minulla nyt tuolla ulkona tuli, olettaen että kotisi on noin 20 astetta.
60 vuoteen en ole keksinyt muuta tapaa, ei ole ollut tarpeenkaan. Uunista tullut ruoka on steriiliä.
Mitä sä sille kalalle teit mikä oli yön yli pöydällä?
Mitään ongelmaa ole, meilläkin makaronilaatikko seisoo aina seuraavaan iltaa saakka huoneenlämmössä, kun syödään taas ja jos vielä silloinkin jää syötävää niin sit vasta jääkaappiin.
En söisi itse. Mutta oonkin tosi tarkka tällaisissa.
En kyllä enää valitettavasti uskaltaisi syödä... Harmittaa varmasti. 😥
Joskus käynyt sama itselle, roskiin meni.
Kokemusasiantuntijat tai ammattilaiset, mitä mieltä?