Haluaisin mennä töihin joissa ainakin 2500e nettopalkka. Mihin töihin hakeutuisin? Olen ollut yli 10v työttömänä, ja koulutuksena on pelkkä lukio
Olen laskenut että vähemmällä ei juurikaan voi "rakentaa elämää"
Ruoka on kallistunut valtavasti, asuntolaina pitäisi saada, autoa ylläpidettyä, harrastukset maksavat, jne jne...
Mihin töihin väh. 2500e nettopalkalla taustallani kannattaisi hakeutua?
Työajat mielellään 06 ja 18 välillä arkisin.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala myymään itseäsi, jos kertamaksu on 150€
Ja kolmekin kertaa päivässä panet pääsee jo 450€ päivä ansioon eikä tarvitse kummoista koulutusta. Siitä ura alkaa.Olen mies, joten ei onnistu koska naisten luoma kysyntä on ehkä 1% miesten vastaavasta.
ap
Kuka sanoi, että sinun tarvitsee itseäsi naisille myydä?
En voi miehille myydä koska olen hetero.
Ja lisäksi vielä anaaliseksi vahingoittaa pysyvästi sulkijalihasta (Samaa ei tapahdu vaginaalisessa yhdynnässä) joka johtaa mm. pidätysvaikeuksiin.
Myös tautiriski on 10-kertainen miestenvälisessä seksissä vs. heteroseksi.ap
Ei sillä mitään väliä ole, oletko hetero vai et. Ei se työnteko aina mitään ruusuilla tanssimista ole.
Kyllä sillä on väliä.
En usko että nainenkaan myisi seksiä miehille, jos olisi umpilesbo.
Naisille tuo ammatti on helppo koska suurin osa naisista ovat heteroita, ja miesten puolesta kysyntä on niin suurta verrattuan toisin päin.
Lisäksi on nuo muut haitat, joista kerroin jo. Verrattuna heteroseksiin siis.
ap
Etkai nyt ihan tosissasi luule, että naisprostituoitu haluaisi tai nauttisi yhdynnöistä niiden asiakasmiesten kanssa? Ei kyse ole naisen tarpeiden täyttämisestä vaan miesten panoalustana olemisesta. Samaa voi tehdä myös mies miehelle, eli olla miehen panoalustana. Ei siinä ole kyse omista tarpeista ja haluista.
Hyvin monen dokumentin kertomana nainen nauttii myydessään itsenäisesti seksiä, ja vielä pääsee valkkaamaan asiakkaita...Ensin kahville jne.
Itse juuri pääsin amkiin opiskelemaan alaa, jossa tuo toivomasi nettopalkka on mielestäni aivan realistinen. Aikaisempi koulutukseni on ylioppilas vuodelta 2010. Sen jälkeen satunnaisia töitä ja kotiäitiyttä. Jos täällä joku yrittää lannistaa/lytätä että ei enää onnistuisi päästä kouluun niin älä usko! Usko itseesi! Jos ammattikorkeakoulu kiinnostaa, suosittelen lämpimästi ammattikorkeavalmennus.fi-valmennusta. Itse pääsin sen ansiosta ensi yrittämällä sisään. Kaikki tarvittava materiaali tosi hyvin koottuna valmiiksi ja ei muuta kuin opiskelemaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä!
Lukio ei ole pätevyys mihinkään työhön, paitsi työttömäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla taustalla jo 2500€ bruttopalkka on haaste.
Kaupan kassalle pääsee, mutta aloitustuntipalkka on kympin korvilla(nousee kokemuksen myötä 12 euroon.) ja harva saa täysiä työtunteja.
25-30h/vk on tavallinen sopimus.Tuollaisella palkalla en yksinkertaisesti pysty elämään.
Tuetkin on enemmän.
Erittelepä tuet, joista saat enemmän kuin kaupan kassalta.
Maa ja metsä taloustuet
Ilma/meri taloustuet
Esimies/Päällikkö taloustuet
Koulutus/esikuntapäällikkö taloustuet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle pääsee, mutta aloitustuntipalkka on kympin korvilla(nousee kokemuksen myötä 12 euroon.) ja harva saa täysiä työtunteja.
25-30h/vk on tavallinen sopimus.Tuollaisella palkalla en yksinkertaisesti pysty elämään.
Tuetkin on enemmän.
1300€/kk netto tuet Helsingissä + maksetaan sähkö, kotivakuutus, lääkkeet, sairaalakäynnit, hammaslääkäri yms.
Kaverilla on metsän istutustöitä tarjolla n. 50 ha ala kyseessä, sanoi tarjoavansa majoituksen aitassa ja ruoka kuuluu sopimukseen palkkaus on taimikohtainen kunto kasvaa ja saa raitista ilmaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala myymään itseäsi, jos kertamaksu on 150€
Ja kolmekin kertaa päivässä panet pääsee jo 450€ päivä ansioon eikä tarvitse kummoista koulutusta. Siitä ura alkaa.Olen mies, joten ei onnistu koska naisten luoma kysyntä on ehkä 1% miesten vastaavasta.
ap
Kuka sanoi, että sinun tarvitsee itseäsi naisille myydä?
En voi miehille myydä koska olen hetero.
Ja lisäksi vielä anaaliseksi vahingoittaa pysyvästi sulkijalihasta (Samaa ei tapahdu vaginaalisessa yhdynnässä) joka johtaa mm. pidätysvaikeuksiin.
Myös tautiriski on 10-kertainen miestenvälisessä seksissä vs. heteroseksi.ap
Ei sillä mitään väliä ole, oletko hetero vai et. Ei se työnteko aina mitään ruusuilla tanssimista ole.
Kyllä sillä on väliä.
En usko että nainenkaan myisi seksiä miehille, jos olisi umpilesbo.
Naisille tuo ammatti on helppo koska suurin osa naisista ovat heteroita, ja miesten puolesta kysyntä on niin suurta verrattuan toisin päin.
Lisäksi on nuo muut haitat, joista kerroin jo. Verrattuna heteroseksiin siis.
ap
Etkai nyt ihan tosissasi luule, että naisprostituoitu haluaisi tai nauttisi yhdynnöistä niiden asiakasmiesten kanssa? Ei kyse ole naisen tarpeiden täyttämisestä vaan miesten panoalustana olemisesta. Samaa voi tehdä myös mies miehelle, eli olla miehen panoalustana. Ei siinä ole kyse omista tarpeista ja haluista.
Hyvin monen dokumentin kertomana nainen nauttii myydessään itsenäisesti seksiä, ja vielä pääsee valkkaamaan asiakkaita...Ensin kahville jne.
Työkaveri joskus kertoi ostaneensa maksullisen nuoren Suomi naisen joka itsenäisesti toimi. Ensin tutustuneet kahvilla ja sitten siirtyneet naisen kotiin. Oli ollut villiä menoa orgasmeja oli huudon kanssa lentänyt ja nainen oli pyytänyt lisää. Lopuksi nainen oli antanut osan rahasta takaisin. Nainen kysynyt olisiko uusi tapaaminen mahdollista.
Haluaisin mennä töihin, jossa olisi työehtosopimuksen mukainen palkka, mikä se sitten onkin. Olen kuusikymppinen, aikoinaan töissä ollut, nyt kuudetta vuotta työttömänä. Koulutuksena maisterintutkinto. Mihin töihin hakeutuiin? Työkkäri ei antanut lupaa opiskella mitään alemman asteen tutkintoa, kun katsoi, että olen hyvin työllistävällä alalla (koodari).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustallasi kannattaa hakeutua oppisopimuskoulutukseen. Muualle et pääse todennäköisesti.
Mitä alaa suosittelisit?
ap
Rakennusala, putkimies, sähkäri yms, oppisopimuksella saat melkein minkä tahansa ammattitutkinnon suoritettua työn ohella ja palkkakin on tessin mukainen. Ei huonompi diili ilman tutkintoa oleville. Vaatii kyllä motivaatiota, oppimiskykyä ja ennenkaikkea yrityksen, joka tuohon suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on metsän istutustöitä tarjolla n. 50 ha ala kyseessä, sanoi tarjoavansa majoituksen aitassa ja ruoka kuuluu sopimukseen palkkaus on taimikohtainen kunto kasvaa ja saa raitista ilmaa ilmaiseksi.
Oppiiko sen, jos ei ole koskaan tehnyt tuollaista?
Missä työ on ja pitääkö olla auto tms. kulkupeli? (Mulla ei ole edes ajokorttia.)
Pitääkö osata kulkea metsässä eksymättä? Se on siis joku kilometri x 500 m alue joka pitäisi istuttaa.
Jos ruoka kuuluu sopimukseen niin missä ajassa kaverisi olettaa että homman saisi hoidettua, ts kuinka pitkään sitä ruokintaa jatkuu? En yhtään itse osaa kuvitella kauanko tuossa menee kun en ole koskaan istuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustallasi kannattaa hakeutua oppisopimuskoulutukseen. Muualle et pääse todennäköisesti.
Mitä alaa suosittelisit?
ap
Rakennusala, putkimies, sähkäri yms, oppisopimuksella saat melkein minkä tahansa ammattitutkinnon suoritettua työn ohella ja palkkakin on tessin mukainen. Ei huonompi diili ilman tutkintoa oleville. Vaatii kyllä motivaatiota, oppimiskykyä ja ennenkaikkea yrityksen, joka tuohon suostuu.
Oppisopimuspaikkoja onkin todella vaikea saada. Kiikastaa firmoista, ei siitä ettei olisi opinhaluisia.
Ahtaajaksi satamaan. Olet ehkä aavistuksen liian korkeasti koulutettu mutta kannattaa yrittää. Liksa on luokkaa 4000 €/kk brutto. Lisät sitten päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sinua ei palkata edes nettopalkalle 1500 e.
Miksi ei?
ap
Uraputkellasi tuskin ottaisin edes klapeja siirtämään kasasta liiterin pinoon mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajaksi satamaan. Olet ehkä aavistuksen liian korkeasti koulutettu mutta kannattaa yrittää. Liksa on luokkaa 4000 €/kk brutto. Lisät sitten päälle.
Miksi ei veturinkuljettajaksi, eihän siihenkään mitään tarvitse. Jokainen oppii heti.
Myy peppua. Ei tarvii montaa keikkaa tehdä, kun saa tuon 2500 käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetkin on enemmän.
1300€/kk netto tuet Helsingissä + maksetaan sähkö, kotivakuutus, lääkkeet, sairaalakäynnit, hammaslääkäri yms.
Eli oikeastaan 1400e siis jos noi kaikki maksetaan.
Mulle ainakin olisi.
Sitten joillekin hyväksytään 700e korkeampiakin vuokria.
Minä olin ruotsilaivalla hyttärinä, koulutuksena yo v-81 ja merkonomi -83. Viikko töissä ja viikko kotona, käteen 2300€ , joskus enemmänkin jos ollut ylitöitä.
Mitenkä ap:n kunto ja terveys kestäis? Saisitko merimieslääkärin todistusta itsellesi?
On se mahdollista ehkä? Oma "koulutus" yo, käteen jää 2500-2800€/kk vähän bonuksista riippuen. Kaupan ala. Samassa työpaikassa tosin kohta 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Johan tähän vastattiin; miten sinne pääsee töihin? Menee vaam työnjohtajaa moikkaamaan että mä tulin ny?
Vai oliko niin että vaan suhteilla, pelkästään tutunkauppaa?? Näinhän se tais olla joo.
Oletko harkinnut ryhtyväsi presidentiksi? Jos et ole myynyt sähköverkkoja ulkomaalaisille kapitalisteille niin olet vahvoilla.