Olen tienannut pulloja keräämällä 25 euroa kuukauden sisällä
Tein päätöksen kerätä jokaisen vastaantulevan pullon tai tölkin työmatkojen ja iltalenkin aikana. Näköjään tällä tienaa ihan hyvin. Kuukauden sisällä olen tienannut jo 25 euroa, jolla saan lähes viikon ruoat.
Keräättekö te pulloja?
Kommentit (67)
Parikymppiähän tulee jo siitä, kun alkuviikosta palauttaa viikonloppuna tyhjiks ryypiskellyt hylsyt.
Itselläni on kohta tämän vuoden osalta 500 euroa pullorahaa kerättynä : D
Työtön mies kirjoitti:
Voitin eilen pitkävedosta 460 euroa. Nostin rahat käteisenä en kerro kelaan.
Miten tuo onnistunee kun kaikkihan menee korttien kautta jo?
Oi niitä aikoja kun olin vielä siivousfirmassa töissä ja siivooja sai pitää löytämänsä panttipullot. Usein lähdin töistä jätesäkillinen pulloja mukanani.
Hyvä että keräät, mutta ihmettelen aina, millaisissa paikoissa ihmiset oikein viskovat pullonsa luontoon. Ilmeisesti varakkailla alueilla? Sillä täällä köyhällä alueella ihmiset kyllä palauttavat pullonsa itse.
Lenkkeilen paljon, ja olen koko kesän aikana löytänyt vain kaksi kaljatölkkiä, joista toisessa ei edes ollut panttia.
Työtön mies kirjoitti:
Et pysty pelaamaan pitkää enää ilman tunnistautumista ja voittoja ei enää makseta käteisellä, vaan tilille.
Joten paskapuhetta. Jos saat toimeentulotukea niin voittosi vähennetään siitä. Työkkäreihin ja asumistukeen voitto tilillä ei vaikuta.
Työtön mies kirjoitti:
No nyt tuli vale.
Miksi panttisummia ei nosteta koskaan? Inflaatio on syönyt arvon täysin. 10 senttiä on ihan mitätön summa nykyään.
En vaan jaksa ymmärtää, miksi ihmiset heittää rahaa roskiin, siis pulloja !Onko näillä ihmisillä niin paljon rahaa, että on varaa viskoa mihin sattuu.
.... Aikanaan työskentelin siivoojana. Työkaveri joi paljon energiajuomia ja heitti aina tölkit roskiin. Minä sitten salaa aina keräisn niitä roskiksista. Työkaverilla ei oikein muutenkaan rahankäyttö vissiin ollut kunnossa. Kerrankin oli nälissään ja pyysi saisiko syödä minun banaanin, joka oli pöydällä. Banaanin saa melkein ostettua yhden tölkin hinnalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pullonkeräyksestä kertyvä summa on liian pieni. Pitäisi olla 1 000e/kk jotta jotain veroa joutuisi maksamaan tulo/pääomaverona.
Ja sitä paitsi samasta asiasta ei kahteen kertaan veroja makseta. Pantti maksetaan kaupalle oston yhteydessä ja se on vain omien rahojen palautus.
ai ei makseta kahteen kertaan veroja?
Perintövero?
Perintövero onkin pullojen palautusta!
Eikä tuostakaan makseta kun tekee velkakirjan ennen kuolemaa. Laillinen tapa välttää perintöveron tai lahjaveron maksu.
Kerrotko lisää tuosta velkakirja-asiasta.
Muistan kun olin siivoamassa isoa koulua ja tyhjiä pulloja löytyi paljon. Ostettiin niillä rahoilla aina kahvia ym. töihin.
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksa ymmärtää, miksi ihmiset heittää rahaa roskiin, siis pulloja !Onko näillä ihmisillä niin paljon rahaa, että on varaa viskoa mihin sattuu.
.... Aikanaan työskentelin siivoojana. Työkaveri joi paljon energiajuomia ja heitti aina tölkit roskiin. Minä sitten salaa aina keräisn niitä roskiksista. Työkaverilla ei oikein muutenkaan rahankäyttö vissiin ollut kunnossa. Kerrankin oli nälissään ja pyysi saisiko syödä minun banaanin, joka oli pöydällä. Banaanin saa melkein ostettua yhden tölkin hinnalla ;)
Kaduilta usein löytyy melkein täysinäisiä energiajuomia ja oluita. Ihmiset ostavat noita juomia ja ottavat siitä vain muutaman huikan. Se on melkoista rahan tuhlausta.
Kyllä 25 eurollakin saa jo paljon perusruokaa. Kaikkein p-aukisimmat tukien leikkauksista jo etukäteen valittavat eivät vaan osaa suunnitella syömisiään, vaan rahat valuvat pikaruokiin ja energiajuomiin ja vissyvesiin, kun tavallinen vesi ei heillä janoa sammuta.
Olen tiennannut mustikoita poimimalla 1,450€/kk:ssa. Pääkaupunkiseudun lähimetsistä.
Pääkaupunkiseuden lähiöistä tuo summa löytyy helposti. Koiralenkeillä kerään päivittäin ja kyllä noin 50e/kuukaudessa löytyy helposti (talvella ehkä 20-30e). Lenkkeilen aamulla kuuden maissa, en uskaltaisi kyllä yöaikaan keräillä, vaikka iso koira onkin lenkkikaverina.
Hyvä! Muutama vuosi sitten keräsin puolisoni kanssa ehkä kaksi kuukautta pulloja ja kyllä me saatiin joku lauantai-ilta enemmänkin kun toi 25 euroa.
Kannattaa mennä keräämään sieniä ja marjoja, niin tekee kovan tilin. 👍👍 Hyvä toki kerätä ne pullot ja tölkitkin luonnosta pois. 🤩
kerään aurinkopulloja,ei oo tien varsissa näkynny
Päivittäin kun käyn kävelyillä, esim kierran kauppojen punalapputiskejä, niin poimin kaikki näkyvät tölkit.
Sillä tienaa noin 50c-euron päivässä. Lyhentää siis sitä punalappujen kauppalaskua.
On mulla rahaa fikassa, mutta se on toinen asia. On säästettävä ennen kuin rahat loppuvat, eikä vasta sitten.
Mulla tulee pullojen keräyksestä aina mieleen kun yks pappa tapettiin. Oli tää pappa iltamyöhällä pulloja keräilemässä ja tärähtänyt nuori tappoi hänet. Papan vaimon terveys romahti kun miehensä tapettiin. Joten ei kiitos pullon keräykselle. Pitää olla itellä ase mukana, jos niihin hommiin ryhtyy.