Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään lääkäriä paikalla? Voiko virtsakivi näkyä röntgenissä?

Vierailija
20.08.2023 |

Minulla epäily virtsakivistä ja olen menossa yksityislääkärille huomenna. Mitä kuvausta kannattaa pyytää virtsakiveä epäiltäessä, röntgeniä vai ultraääntä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan yleislääkärille mennä, eivät tiedä mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivi näkyy molemmissa tutkimuksissa.

Vierailija
4/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaisiko pyytää ennemmin röntgentutkimusta koska on halvempi kuin ultra?

ap

Vierailija
5/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas ei pyydä mitään, se on lääkäri joka määrää ja päättää mitä tutkimuksia potilaalle tehdään.

Virtsakiven tutkimukseen eli toteamiseen, voidaan käyttää useampia eri menetelmiä.

Yksityisen puolen yleislääkäri, ei ole sen osaavampi tai parempi, kuin julkisen puolen terveyskeskuksen yleislääkäri.

Jotkut noista molemmista ovat kuitenkin

yleislääketieteen erikoislääkäreitä.

Eli suorittaneet erikoistumisen yleislääketieteessä.

Vierailija
6/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaisiko pyytää ennemmin röntgentutkimusta koska on halvempi kuin ultra?

ap

No tottakai kannattaa valita halvempi kuvaus jos tulos on suurinpiirtein sama molemmissa

Vierailija
7/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyypilliset oireet mutta kiveä ei näkynyt ultrassa eikä edes tietokonetomografiassa, vaikka pahat vatsakivut ja virtsan seassa verta...Sen sijaan jotain pieniä mustia hippusia on pari kertaa tullut virtsatessa

Vierailija
8/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virtsakiviä tarvitse epäillä, ne tietää kyllä.

Vierailija
9/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksityiselle, itse hakeuduin päivystykseen kunnalliselle virtsakivikipujen vuoksi. Tähän mennessä on otettu kolme kertaa tietokonetomografia, kertaalleen röntgen sekä tähystysleikkaus jossa asennettiin stentti. Edessä olisi vielä stentin poisto. Yksityisellä nämä kaikki toimenpiteet olisivat tulleet todella kalliiksi.

Vierailija
10/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei virtsakiviä tarvitse epäillä, ne tietää kyllä.

Ei kaikille tule sitä järkyttävää kipua ja osalla kivi voi olla jopa oireeton jos on tarpeeksi pieni

Vierailija
11/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksityiselle, itse hakeuduin päivystykseen kunnalliselle virtsakivikipujen vuoksi. Tähän mennessä on otettu kolme kertaa tietokonetomografia, kertaalleen röntgen sekä tähystysleikkaus jossa asennettiin stentti. Edessä olisi vielä stentin poisto. Yksityisellä nämä kaikki toimenpiteet olisivat tulleet todella kalliiksi.

Eivät enää tutki minua kunnallisella. Olin viikon sisällä 3 kertaa päivystyksessä pahan vatsa/nivuskivun takia ja otettiin kuvat, ei näkynyt mitään. Sain Tramalia ja lääkäriltä toteamuksen, että "aina ei vain löydy kivulle syytä"

Kivut kuitenkin jatkuvat ja haluaisin selvyyden asiaan joten pakko mennä yksityiselle

ap

Vierailija
12/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät enää tutki minua kunnallisella. Olin viikon sisällä 3 kertaa päivystyksessä pahan vatsa/nivuskivun takia ja otettiin kuvat, ei näkynyt mitään. Sain Tramalia ja lääkäriltä toteamuksen, että "aina ei vain löydy kivulle syytä"

Kivut kuitenkin jatkuvat ja haluaisin selvyyden asiaan joten pakko mennä yksityiselle

ap

Mutta eihän ne voi jättää tutkimatta ja sanoa noin? Tee valitus hoitovirheestä

Vierailija
13/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta eihän ne voi jättää tutkimatta ja sanoa noin? Tee valitus hoitovirheestä

Mikä hoitovirhe se on jos tutkimuksissa ei löydy mitään? Turhat tutkimukset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle

Vierailija
14/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämäpä ikävää, itse jouduin olemaan muutamassa tilanteessa hyvinkin tiukkana jotta asiat hoituisivat ja päivystyksissä jouduin käymään yhteensä neljä kertaa, lopulta tilanne huononi niin pahaksi että pääsin lopulta kiireellä leikkausjonojen ohitse. Jaksamisia, toivottavasti saat pikaisesti apuja vaivaasi !

Vierailija
15/17 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltakin ihmisiltä on virtsakivi lähtenyt pois sellaisessa huvipuiston laitteessa, jossa on  jyrkkiä mäkiä ja kova vauhti.

Tämä vain erikoisuutena, ei hoito-ohjeena.

Vierailija
16/17 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, palstahan on täynnä erikois asiantuntijoita, joka alalta, joten pöhkö kysymys.

Vierailija
17/17 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuulla on virtsakivi talon nurkalla. Isikin jo kävi aina sillä kivellä. Näkkyy se yheessä valookuvaassa, kun pelataan sulukapalloo kauvan sitte ,mutta miks siinttä pittäis römtegkuva ottoo?