Mitä kotitöitä miehesi tekee?
Mitkä hommat ovat päätyneet miehen normaaleiksi tehtäviksi?
Kommentit (34)
Ruokahuolto on minun hommani ja robotti-imurin käyttö.
M57
Siivoaminen, tiskaaminen, ruuanlaitto, kaupassa käynti... Oikeastaan ainoa mitä ei tee on kauppalistan teko ja pyykinpesu.
Siivoan, tiskaan, laitan ruoan, osallistun kaupassa käyntiin, osallistun pyykinpesuun.
Mitäs kotitöitä naiset tekee?
Meillä käy kaupassa, vie roskat, pääsääntöisesti kokkaa, hoitaa lapsen asiat ja viemiset/tuomiset.
Hoitaa kaikki kauppareissut. Minä hoidan kaiken ruoanlaiton. Siivotaan yhdessä koko perhe, mies yleensä imuroi ja minä pesen lattiat. Mies vie ja hakee tavarat mitä tarvitaan varastosta, koska on vahvempi. Minä maksan laskut, koska olen parempi matemaattisesti. Lasten hammaslääkärit yms. hoitaa se, jolta töiden puolesta onnistuu. Useammin se on mies. Ihan tasan menee minusta meillä.
Mitä? En anna mieheni tehdä mitään kotona. Hän käy töissä ja kustantaa kaiken. Saan olla kotona ja edustaa. Siksi hoidan kodin.
Ei mitään. Siksi onkin exä ja asuu yksin nykyään jossain läävässä.
Melkein kaikkea mitä minäkin. Tänään imuroi ja minä pyyhin pölyt (ensi viikolla toisinpäin), sitten tehtiin yhdessä ruokaa, mies pilkkoi vihannekset ja minä paistelin. Yleensä minä kyllä pilkon. Ikkunanpesu on minun hommia ja lattian moppaus. Viemärin/lattiakaivon kyllä tyhjentää mies. Sanoisin, että aika tasan tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan, tiskaan, laitan ruoan, osallistun kaupassa käyntiin, osallistun pyykinpesuun.
Niitä samoja me molemmat miehen kanssa tehdään, joskus yhdessä joskus erikseen. Mutta ei meillä kerrostalossa ole, ilman lapsia, noitten lisäksi oikein muuta, kuin polkupyörien huolto(molemmat omansa) ja auto (leasing auto, johon kuuluu huollot). Tienaan kyllä enemmän kuin mieheni, mutta teen silti osani.
Rakkaani hoitaa kaikki keittiöön liittyvät asiat, kuten kaupassa käynnin, kokkauksen, tiskauksen jne. Minä hoidan meillä pyykit, imuroinnin ja vessanpesut, sillä tykkään kyseisistä hommista. Saatan minä joskus jotain ruokaa tehdä, mutta harvemmin. Mieheni tekee paremmat pöperöt, joten on luonnollista että keittiö on hänen valtakuntaansa. Leivontahommat on tosin minun vastuulla mutta en laske sitä kotityöksi jos kerran viikossa pyöräyttää leivät perheelle. Isommat hommat taistellaan yhdessä, sillä me molemmat vihaamme mm. ikkunoidenpesua yli kaiken.
N31
Siivoaa, pesee vaatteita, tiskaa. Yhdessä käydään kaupassa ja suunnitellaan ostokset. Minä teen ruoan, pesen lakanat, pyyhkeet ja välillä vaatteet, siivoan ja tiskaan myös välillä. Käyn töissä, mies ei tällä hetkellä.
Kaikki työt on kaikkien töitä.
Ja turha tulla kitisemään etten muka huoltaisi omaa autoani tai vaihtaisi renkaita. Se tekee, kumman auto. Remontit yhdessä, joten siten on myös siivous, tiskaus, pyykkäys, ruoanlaitto ja kaupassa käyntikin.
Ei mulla ole miestä, koska olen hetero. Teen kaiken itse.
Oikeestaan kaikki muu paitsi imurointi, pölyjen pyyhintä ja vessan siivous. Ja tekee nuokin jos käskee.
Kaikki kotityöt tekee mielellään ja paljon huolellisemmin kuin minä. Tykkää siivota ja organisoida. Kaapitkin tiptop kunnossa. Nyt luulette että on joku hienohelma, mutta hyvin miehinen mies on. Kyllä minäkin meillä siivoan, mutta olen paljon suurpiirteisempi.
" ei ole miesten ja naisten töitä"
Eka kommentti " mies tekee kaiken" ja sata peukkua😂
Vierailija kirjoitti:
Käy vieraissa testaa lakanoita.
Tehdään molemmat kaikkia. Parillisilla/parittomilla kuukausilla vaihdetaan hommia päikseen ja se jolla tietty homma on tässä kuussa tekee sen 100% - toinen ei puutu.
Ihan just sen mitä minäkin. Se tekee kumpi ehtii ja kumpi on kotona ja meillä on aina siistiä
Lähestulkoon kaikki, kun en juurikaan ole kotona.