Tori.fi ja katoavat hupiostajat
Siis yli puolet siellä on tuota hupikyselyä
Henkilö: Ostan tämän
Minä: Sopii, koska haet vai lähetänkö?
-Ostajaehdokas katoaa-
Henkilö: Onko vielä myynnissä
Minä: On edelleen, ostatko?
-Ostajaehdokas katoaa-
Henkilö: Ostan tämän postituksella laita tilinumero
Minä: Moikka, tilinumeroni on FIXXXXX, nimi X X, summa 20e + postikulu 6,90e, kerrotko tietosi pakettia varten
-Ostajaehdokas katoaa-
Miten ihmiset jaksaa tehdä tuota hupikyselyä? Näitä ilmestyy päivittäin. Tekeekö jotkut tuota täyspäiväisenä harrastuksena? Kaikki eivät edes avaa vastausviestiä, kun ei näy lukukuittausta.
Kommentit (66)
Nämä, jotka ostaisi noudolla kun enon kummi liikkuu sielläpäin ensiviikolla. Postitus on helpompi, kun rahan saa tilille ja paketin postiin silloin kun itse ehtii. Puhelinnumeron jakaminen koko ostajan suvun ja tuttavapiirin kanssa ei houkuttele myöskään.
Itse mieluummin postitan kuin myyn noudolla. En jaksa päivystää kotona että hakeeko joku jotain vai eikö. Postitus onnistuu käytännössä milloin vain samalla kun on muutenkin liikkeellä. Lisäksi tykkään lähettää paketteja, se on ihan kivaa puuhastelua paketoida ja teippailla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka ostaisi noudolla kun enon kummi liikkuu sielläpäin ensiviikolla. Postitus on helpompi, kun rahan saa tilille ja paketin postiin silloin kun itse ehtii. Puhelinnumeron jakaminen koko ostajan suvun ja tuttavapiirin kanssa ei houkuttele myöskään.
Kannattaa hommata prepaid näitä myyntejä varten. Sellainen numero josta menee kulut vaan kun sitä käyttää
Myönnän olevani tuollainen hupiostaja. Olen huomannut tuon tuovan sisältöä ja iloa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa jotain niin kannattaa laittaa aina mahdollisimman fiksun oloinen viesti, esim. "Ostan tämän jos vielä saatavilla, maksan tottakai myös postikulut."
Antaa ihmisestä paljon ryhdikkäämmän ja tosissaan olevan vaikutelman, kuin joku epämääräinen "onx tää viel"
Ylipäätään olen alkanut karsastaa ostajia, jotka käyttävät jotain onx viel -nuorisokieltä, puuttuu kirjaimia tai viesti on muuten kuin kännissä kirjoitettu. Alussa suhtauduin neutraalimmin ja ajattelin, että onhan sitä lukihäiriötä ja vaikka mitä vammaa, joka vaikuttaa tekstin tuottamiseen. Mutta valitettavasti ovat lähes aina osoittautuneet jotenkin häiriintyneiksi ja tullut lopulta kaikenlaista uhkailusta lähtien, kauppoja ei.
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ilmoittaa tuntemattomalle ihmiselle kotiosoitteen että tuu noutamaan? Poikkeuksena painavat suuret tavarat, joita ei pysty kuljettamaan.
Sovin noudon aina julkiselle paikalle. Lisäksi olen ilmoittanut - en täsmällistä - vaan lähialueen postinumeron. Nouto jostain julkiselta paikalta.
Onko moni niin laiska, ettei voi ulostautua talosta? Vai hyväuskoinen joka jakaa hlötietoja ja osoitetta kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa jotain niin kannattaa laittaa aina mahdollisimman fiksun oloinen viesti, esim. "Ostan tämän jos vielä saatavilla, maksan tottakai myös postikulut."
Antaa ihmisestä paljon ryhdikkäämmän ja tosissaan olevan vaikutelman, kuin joku epämääräinen "onx tää viel"
Ylipäätään olen alkanut karsastaa ostajia, jotka käyttävät jotain onx viel -nuorisokieltä, puuttuu kirjaimia tai viesti on muuten kuin kännissä kirjoitettu. Alussa suhtauduin neutraalimmin ja ajattelin, että onhan sitä lukihäiriötä ja vaikka mitä vammaa, joka vaikuttaa tekstin tuottamiseen. Mutta valitettavasti ovat lähes aina osoittautuneet jotenkin häiriintyneiksi ja tullut lopulta kaikenlaista uhkailusta lähtien, kauppoja ei.
Yleensä noi "onx / voix"-tyylin kirjoittajat on noin 60-70-luvulla syntyneitä, jotka luulevat olevansa nuorekkaita kun käyttävät sitä x-kirjainta, joka korvaa sen ks. Ainut vaan, että se X-kirjaimen käyttö on tänä päivänä noloa, eikä nuorekasta, kuten ne toivooo, eli FAIL!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ilmoittaa tuntemattomalle ihmiselle kotiosoitteen että tuu noutamaan? Poikkeuksena painavat suuret tavarat, joita ei pysty kuljettamaan.
Sovin noudon aina julkiselle paikalle. Lisäksi olen ilmoittanut - en täsmällistä - vaan lähialueen postinumeron. Nouto jostain julkiselta paikalta.
Onko moni niin laiska, ettei voi ulostautua talosta? Vai hyväuskoinen joka jakaa hlötietoja ja osoitetta kaikille
Tyhjästä tuleville Mistä tämän voi hakea? -kyselijöille vastaan vain postinumeron ja tarkemmin tiedusteltaessa kerron lähellä olevan ison kaupan nimen. Kun kaupat ja hakuaika on lyöty lukkoon, kerron vasta tarkemmin. Edellisessä asuinpaikassa pyysin tulemaan kerrostalon alaovelle ja nyt rivitalossa ohjaan postilaatikkorivistölle. Tarkkaa osoitettani tai nimeäni en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan kotiosoitteen, asun kerrostalossa. Olen joskus lähtenyt pakkasessa läheisen R-kioskin eteen turhaan odottamaan kun ostaja ei vaivautunutkaan paikalle. Kotona voin sitten puuhastella omia juttujani ja jos ostaja tekee oharit niin eipä haittaa. En ymmärrä mitä haittaa ainakaan kerrostaloasujalla olisi jos kertoo osoitteen. Ulko-ovikin on lukossa.
Mt-ongelmaisia nuo hupiostajat. Viestitkin tulee yleensä yöaikaan. Torissa kun on kaikki ryhmät edustettuina.
Minä käytän käteistä enkä ole narkki enkä vanhus. Ihmeellisiä ennakkoluuloja täällä. En käytä mobilepaytä ja vaikka käyttäisinkin niin en haluaisi jakaa numeroani ventovieraille.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän käteistä enkä ole narkki enkä vanhus. Ihmeellisiä ennakkoluuloja täällä. En käytä mobilepaytä ja vaikka käyttäisinkin niin en haluaisi jakaa numeroani ventovieraille.
No valitettavasti muut käteisen käyttäjät on pilanneet teidän maineen.
Voi vee taas. Tinkasi hinnansa 10 %, pyysi soittamaan, sovittiin kaupat ja lupasi tulla hakemaan ja maksaa käteisellä. No eipä mummoa näkynytkään sovittuna aikana.
Näitä riittää voi helevetin kuustoista
Minun kohdalle on aina osunut aika mukavia ostajia ja myyjiä, ainoastaan kerran yksi alkoi hilaamaan hintaa alaspäin kun oltiin jo tekemässä kauppaa. En sitten myynyt hänelle ja sainkin myöhemmin tuotteen myytyä isommalla hinnalla. Käytän käteistä niin ostajana kuin myyjänä ja varaan tasarahan mukaan kun lähden ostamaan. Myös myyjänä mulla on vaihtorahaa kun olen huomannut että kaikilla ei ole tasarahaa.
Eli, tyytyväisenä jatkan tori.fi-kauppaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen Torissa lempinimellä ja mulla on summerissa väärä sukunimi, joten olen joskus sopinut noudon kotoani. Ostajalle ei siis selviä "henkilötietoni". Tuotteen olen tuonut alaovelle. Ei ongelmaa.
Minäkin tulen alaovelle, sukunimi ei käy ilmi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi vee taas. Tinkasi hinnansa 10 %, pyysi soittamaan, sovittiin kaupat ja lupasi tulla hakemaan ja maksaa käteisellä. No eipä mummoa näkynytkään sovittuna aikana.
Näitä riittää voi helevetin kuustoista
Samanlaisia. Yksi tinki käyttämättömän tuotteen hinnan 55e -> 45e, kaupassa tuotteen hinta yli 100e, sanoi tulevansa päivänä x hakemaan, sovittiin kaupat. Ei näkynyt eikä viestiä. Ja viikon päästä sama kysely onko saatavilla ja voiko taas tulla ostamaan. Otin koko tuotteen vaan pois myynnistä, ostakoot kaupasta uutena jos tarvitsee.
Mullakin on harvinainen nimi ja jos joku epäilisi sen takia tehdä kanssani kauppaa niin sellaiset rasistiset ulosteet voivat tehdä kauppansa muualla. En todellakaan lähtisi todistelemaan itseäni kenellekään, varsinkaan passikuvalla.
Mitä nämä hupiostajat oikein tavoittelevat ? "Ostan tämän" ja sitten eivät edes lue vastausta.
Nyt on ollut useampi eri " ostaja" ja kaikki olleet tunnistuneina Torilla.
Onko vaan puhdasta kiusantekoa.
No kolme olen estänyt jo, näiden kanssa ei tarvitse enää kauppaa tehdä.
No sehän voi vaan sanoa että joo joo on mulla mobilepay, ja sä annat osoitteen? En nyt ihan seuraa sun logiikkaa tässä?