Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi ja katoavat hupiostajat

Vierailija
20.08.2023 |

Siis yli puolet siellä on tuota hupikyselyä

Henkilö: Ostan tämän
Minä: Sopii, koska haet vai lähetänkö?
-Ostajaehdokas katoaa-

Henkilö: Onko vielä myynnissä
Minä: On edelleen, ostatko?
-Ostajaehdokas katoaa-

Henkilö: Ostan tämän postituksella laita tilinumero
Minä: Moikka, tilinumeroni on FIXXXXX, nimi X X, summa 20e + postikulu 6,90e, kerrotko tietosi pakettia varten
-Ostajaehdokas katoaa-

Miten ihmiset jaksaa tehdä tuota hupikyselyä? Näitä ilmestyy päivittäin. Tekeekö jotkut tuota täyspäiväisenä harrastuksena? Kaikki eivät edes avaa vastausviestiä, kun ei näy lukukuittausta.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin taas hetken käydä kauppaa torissa. En enää yritä alle 50-100e tavaroilla koska alle 20e tavaraa ostaa niin ihme huuhelot ettei mitään rajaa. Osa kaupoista menee ok, osa menee niin säätämiseksi että ei maksa vaivaa.

Esim: Laitan sinne tarkoituksella että vain mobilepay, ja kauhea vonkaaminen että on käteistä ja voiko osan maksaa veikkaus voittoarvalla jossa on 3e voitto. EI VOI. Mobilepay on ehtona siksi, että karsii pois ne ostajat keillä ei ole luottokorttia. Eli narkkarit.

Vierailija
22/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ostaa jotain niin kannattaa laittaa aina mahdollisimman fiksun oloinen viesti, esim. "Ostan tämän jos vielä saatavilla, maksan tottakai myös postikulut."

Antaa ihmisestä paljon ryhdikkäämmän ja tosissaan olevan vaikutelman, kuin joku epämääräinen "onx tää viel"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa myös että mitä kalliimpi tavara niin sitä asiallisemmat yhteydenotot. (Ei kuitenkaan koske puhelimia tai halpoja autoja)

Vaan esim

-Myy sisustustyynyjä yhteensä 10e

-Onko viel, lähetätkö samaan hintaan, saako maksuaikaa, tarjoan 5e

Tai

-Myy Arabian astiastoa 200e

-Hei, ostaisin tämän. Milloin sopii hakea? Terveisin Sari, puh. 040 0000000

Vierailija
24/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon on niitä jotka ei ymmärrä että se paketin lähetys maksaa.

Sekä niitä jotka ei ymmärrä sitä että posti ei kulje viikonloppuisin.

Olen saanut valitusta kun perjantai-iltana postiin viety paketti ei ollut lauantaiaamuun mennessä lähtenyt. Ostaja sekosi ihan täysin, eikä kelvannut vaikka oli lähetystunnus ym mistä näki paketin tilanteen. Lopulta käskin sitä soittamaan kyseisen postin toimipaikkaan ja varmistamaan onko paketti siellä jos noin epäilyttää. Ilmeisesti soitti kun laittoi myöhemmin viestiä että "asia kunnossa" :D

Vierailija
25/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa myös että mitä kalliimpi tavara niin sitä asiallisemmat yhteydenotot. (Ei kuitenkaan koske puhelimia tai halpoja autoja)

Vaan esim

-Myy sisustustyynyjä yhteensä 10e

-Onko viel, lähetätkö samaan hintaan, saako maksuaikaa, tarjoan 5e

Tai

-Myy Arabian astiastoa 200e

-Hei, ostaisin tämän. Milloin sopii hakea? Terveisin Sari, puh. 040 0000000

Samat havainnot, ja just tuo että käytettyjä puhelimia ostaa hinnasta riippumatta

- lapsiperheet lapsilleen (nämä kaupat menneet hyvin)

- moniongelmaiset ihmiset joilla ei ole rahaa, lukutaitoa, mobilepayta eikä mitään käsitystä siitä että jos alat uhkailemaan myyjää kun hän ei suostu tinkimiseen, niin kaupat ei kyllä tapahdu.

Vierailija
26/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ghostannut myyjän, kun hän nosti tuotteen hintaa kesken kaiken.

Löysin ilmoituksen, hinta 50e plus postikulut. Laitoin viestiä, että laitatko tilinumeron ja yhteissumman postikuluineen. Paluuviestinä että juu eli loppusumma on 96,5euroa. Ilmoituksen hinta oli nostettukin välissä 90 euroon.

Vierailija
27/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaneet mielensä ja ei halua ostaa?

Vierailija
28/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin taas hetken käydä kauppaa torissa. En enää yritä alle 50-100e tavaroilla koska alle 20e tavaraa ostaa niin ihme huuhelot ettei mitään rajaa. Osa kaupoista menee ok, osa menee niin säätämiseksi että ei maksa vaivaa.

Esim: Laitan sinne tarkoituksella että vain mobilepay, ja kauhea vonkaaminen että on käteistä ja voiko osan maksaa veikkaus voittoarvalla jossa on 3e voitto. EI VOI. Mobilepay on ehtona siksi, että karsii pois ne ostajat keillä ei ole luottokorttia. Eli narkkarit.

No enpä tiedä tuostakaan. Olen myynyt paljonkin tavaraa ihan käteisellä, eikä ne ostajat mitään narkkeja ole olleet. Varttuneempaa väkeä pääsääntöisesti. Tai no mistä sitä tietää vaikka joku 70-pappa vetääkin piriä. Just toissapäinä möin 15€ tavaran käteisellä vanhemmalle henkilölle.

Vierailija
29/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa myydään myös paljon varastettua tavaraa.

Esim kun paikkakunnan puskaradiossa on ilmoitettu että "Rantatiellä ollut fillari jo kuukauden, tietääkö joku kenen on?"

Niin eikös joku nisti sen käy sieltä hakemassa ja kohta se on Torissa myynnissä.

Vierailija
30/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on täysin perseestä.

Amen. Eikä tällä ole mitään tekemistä torin kanssa. Tilanteen voi todeta ihan täällä av:lla.

Vierailija
31/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuulin tapauksesta että joku henkilö halusi ostaa kylpytynnyrin (paljun). Laittoi hakupäivänä viestiä että ei pääsekään hakemaan kun sinne lähistölle ei kulje busseja?

Siis oli tulossa hakemaan isoa ja painavaa paljua bussilla :D

Ja onhan näitä kuulunut muitakin että isoa sohvaa saavutaan hakemaan henkilöautolla ja ihmetellään kun se ei mahdu sinne, mutta toi palju oli kyllä paras :D

Vierailija
32/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä tuostakaan. Olen myynyt paljonkin tavaraa ihan käteisellä, eikä ne ostajat mitään narkkeja ole olleet. Varttuneempaa väkeä pääsääntöisesti. Tai no mistä sitä tietää vaikka joku 70-pappa vetääkin piriä. Just toissapäinä möin 15€ tavaran käteisellä vanhemmalle henkilölle.

Joo olen minäkin käteisellä ja jopa tilisiirrolla myynyt sellaista tavaraa, jonka ostajakunnan tiedän ennakolta rehdiksi. Mummon vanhat nypläystyynyt, sukkapuikot ja perinne pitsiliinat laitoin jo ilmoitukseen että käteinen ok. Sitten taas elekroniikkaa ja fillarin osia myydessä olen havainnut, että nuo oharoivat osoitteenkyselijät ja muut narkkarilta haiskahtavat renkaanpotkijat pysyvät kauempana kun vaatii mobile paytä.

Vierailija
33/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen minäkin käteisellä ja jopa tilisiirrolla myynyt sellaista tavaraa, jonka ostajakunnan tiedän ennakolta rehdiksi. Mummon vanhat nypläystyynyt, sukkapuikot ja perinne pitsiliinat laitoin jo ilmoitukseen että käteinen ok. Sitten taas elekroniikkaa ja fillarin osia myydessä olen havainnut, että nuo oharoivat osoitteenkyselijät ja muut narkkarilta haiskahtavat renkaanpotkijat pysyvät kauempana kun vaatii mobile paytä.

Mutta nyt en ymmärrä. Mitä se haittaa jos joku narkki ostaa käteisellä? Vai etkö periaatteesta myy narkille?

Vierailija
34/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hyvä, jos näihin tulis joku "ilmiantomahdollisuus", eli kun tulee tällainen hupikysely/spämmi, voi sen ilmiantaa. Sit kun vaikka sama henkilö on saanut usealta ihmiseltä lyhyen ajan sisään ilmiannon, hänelle voitaisiin antaa varoitus ja sitten jäähy

Vierailija
35/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teki todella hidasta kauppaa ja lopulta tuli ostamaan. Olin ihan kypsä ja vitutti jo oven avaaminen.

Rappusilla seisoi nuori ja söpö tyttö joka kertoi että opiskelee alaa ja tarvii kunnon välineet.

Laitoin viestiä että saat yhden jutun ilmaiseksi että tule hakemaan. Haluan tukea nuorta opiskelijaa.

Vierailija
36/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautejärjestelmä olisi mainio juttu. Onneksi ovat sentään tunnistatumisen saaneet Toriin, vaikkei se huijareita estä, mutta ne myy sitten ilman sitä "tunnistautunut käyttäjä" -logoa. Itse suosin myyjiä joilla lukee tuo tunnistatunut, etenkin jos ostan postituksella.

Vierailija
37/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautejärjestelmä olisi mainio juttu. Onneksi ovat sentään tunnistatumisen saaneet Toriin, vaikkei se huijareita estä, mutta ne myy sitten ilman sitä "tunnistautunut käyttäjä" -logoa. Itse suosin myyjiä joilla lukee tuo tunnistatunut, etenkin jos ostan postituksella.

Huutonetissä on, kannattaa siirtyä sinne.

Vierailija
38/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarimyyjien varalta kannattaa myös katsoa kuinka vanha se profiili on. Jos lukee että "Torin käyttäjä elokuusta 2019" niin on se paljon todennäköisemmin rehti kuin "torin käyttäjä elokuusta 2023." Siis tarkoitan että kun huijareilla on yleensä melko uudet profiilit kun ylläpito on poistanut muut.

Vierailija
39/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjältä kannattaa myös pyytää kuva missä on samassa kuvassa tavara ja paperi jossa nimi ja päivämäärä. Näin varmistuu että tavara on oikeasti sillä myyjällä.

Joku ostaja kerran pyysi minulta tuollaisen ja laitoin kuvan hänelle. Siirsi rahat tilille ja laitoin paketin postiin. Ei ole ongelmaa ottaa ns varmistuskuvaa, kun tekee rehtiä kauppaa. Hyvä fiilis molemmille.

Ainahan jotkut saattaa yrittää tässäkin photoshoppia, mutta kyllä sellaiset erottaa aidosta.

Mulla on harvinainen nimi ja FB kirpparilla joku sanoi suoraan että vähän epäilee siirtää rahaa. Otin kuvan passistani missä näkyi kuva ja nimi. (Muut tiedot tietysti peitettynä). Ostaja kitti ja kaupat tehtiin sujuvasti! :D

Vierailija
40/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt en ymmärrä. Mitä se haittaa jos joku narkki ostaa käteisellä? Vai etkö periaatteesta myy narkille?

En halua vaan mukaan siihen niiden elämänsotkuun ja säätämiseen. En halua tietää että hän myy "ensin pari pyörää pois että voi ostaa tän" enkä varaa tuotetta kunnes "löytää rahat". En halua narkkaria omalle kotiovelleni ostamaan (omakotitalo), enkä myöskään ota sitä riskiä että sopisin kaupat jonnekin julkiselle paikalle ja istun siellä puoli tuntia odottamassa, kun ostaja "ei olekaan saanut rahoja kokoon" joten ei tule. Tai jos tulee niin rahaa onkin vain 40e sen sovitun 50e sijasta, ja alkaa vääntö/huuto enkö anna tuotetta nyt sillä hintaa.

Kaikki aitoja esimerkkejä joita olen kohdannut käteiskaupoilla. Joten jos yhtään arvaan että tuotteen ostaja voisi olla narkki, niin mobilepay only.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän