Tori.fi ja katoavat hupiostajat
Siis yli puolet siellä on tuota hupikyselyä
Henkilö: Ostan tämän
Minä: Sopii, koska haet vai lähetänkö?
-Ostajaehdokas katoaa-
Henkilö: Onko vielä myynnissä
Minä: On edelleen, ostatko?
-Ostajaehdokas katoaa-
Henkilö: Ostan tämän postituksella laita tilinumero
Minä: Moikka, tilinumeroni on FIXXXXX, nimi X X, summa 20e + postikulu 6,90e, kerrotko tietosi pakettia varten
-Ostajaehdokas katoaa-
Miten ihmiset jaksaa tehdä tuota hupikyselyä? Näitä ilmestyy päivittäin. Tekeekö jotkut tuota täyspäiväisenä harrastuksena? Kaikki eivät edes avaa vastausviestiä, kun ei näy lukukuittausta.
Kommentit (66)
Ehkä kannattaa blokata turhat kyselijät tai vaan poistaa keskustelun jos päivän päästä ei palaa enää asiaan.
Sillon lähtee kyllä väärälle tielle jos näitä ottaa henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä nämä, jotka ei muka huomaa, että on vain postitus, he haluavat tulla noutamaan. Kun kirjoittaa, että ei noutoa, alkaa selitys, että hei, säästyy postimaksut jne. Jos lupaan lopulta, että OK, urheilukeskuksen ovella klo 18 ennen kuin haen pojan harkoista, alkaa säätäminen, että on liian aikaista/myöhäistä/väärä paikka jne. Vastaan, että tämä oli sitten tässä.
Ei tule paikalle. lapsi sairaana, joutui sairaana, sama täti kuoli kolmannen kerran, mies vei auton, mies ei anna rahaa. meni väärään kaupunkiin.
Onpa myyjillä nyt pinna tiukassa asuntolainaako olette kirpputoriroinalla maksamassa?
Minä jätin vastaamatta yhdelle myyjälle, kun sillä tuntui olevan ihan utopistisia aikoja sille, milloin tavaraa voisi mennä katsomaan. Olisi pitänyt tulla joko heti tai sitten arkipäivisin klo 9-12 välillä, jolloin valtaosa ihmisistä on luonnollisesti töissä. Kun vaikutti siltä, että järkevän ajan sopiminen on ihan mahdotonta ja kamalaa säätöä, niin ostin tuotteen sitten toisaalta. Vaikka myyjä myy jotain tavaraa, niin ellei kyse ole jostain todella halutusta harvinaisuudesta, niin sanelupolitiikka harvoin toimii ihmisten kanssa. Pitäisi osata ottaa vähän huomioon niitä toisenkin aikatauluja, puolin ja toisin. Ostan siltä, jonka kanssa kaupat sujuvat parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka ostaisi noudolla kun enon kummi liikkuu sielläpäin ensiviikolla. Postitus on helpompi, kun rahan saa tilille ja paketin postiin silloin kun itse ehtii. Puhelinnumeron jakaminen koko ostajan suvun ja tuttavapiirin kanssa ei houkuttele myöskään.
Myin pienen huonekalun. Sain rahan. Toimitin tavaran läheiseen ostoskeskukseen. Kaikki meni mukavasti.
Sitten alkoi tulla häiriköintiviestejä myyntitilille ja puhelimeen. Joku mummo nimestä päätellen alkoi haukkua että olin myynyt sekundaa yms.
Otin yhteyttä ostajaan niin selvisi että hänen anoppinsa häiriköi häntä ja kaikkia jotka olivat hänen kanssaan tekemisissä.
Myöhemmin selvisi että anoppi oli ollut kuolleena jo vuosia ja ostavalla oli jopa tuomioita erilaisista häiriköinneistä vuosien varrella.
Tämä on tuttua kun on torittanut vuosia. Sitä ei kannata ottaa tunteisiin vaikka on ärsyttävää.
Ajattele itseäsi kauppana jonka eteisessä pyörii asiakkaita. Välillä on äiti ostamassa tyttärelleen lahjaa ja välillä joku keskittymishäiriöinen teini joka räplää tiktokia. Keskittyminen on hajonnut 15 sekunnin aivokäyrään.
Jos vastaat kyselyyn tunnin päästä voi kauppa mennä sivu suun koska monet tehdään heräteostoksina.
Minulla on myös yrittäjätaustaa joten en ole joku perus pentti kaupan pitäjänä.