Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kivaa vaimolle kotiin kun tulee vauvan kanssa kotiin sairaalasta.

Vierailija
20.08.2023 |

Pääsevät aikaisintaan loppuviikosta kotiin. Miksi syntyi tänään ja synnytys muistutti enemmän kidutusta kuin synnytystä. Haluan että kotiin paluu on mahdollisimman mukava.

Kommentit (679)

Vierailija
81/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heti oletatte että parisuhdeaika tarkoittaa seksiä? Parisuhdeajalla ilman vauvaa tarkoitin esim. yhdessä syömistä, sarjojen katsomista, pelaamista, vaikka kävelyllä käymistä yms muuta pientä, jotta kaikessa ei ole kyse vauvasta. Näin meillä pysyi suhde kasassa sittenkin kun lapset olivat isoja ja muuttivat omilleen, liian monella unohtuu parisuhteen hoitaminen vauva-aikana ja sitten ihmetellään miksi niin monet eroaa, josta lapset myös kärsivät.

Kaikki hyötyvät siitä, että vanhempien parisuhde voi hyvin. Usein mies jää ulkopuoliseksi, kun naisen kaikki energia ja aika menee vauvaan (luonnollisesti, mutta silti mies jää ulkopuolelle). Siksi lapsenhoito tulee jakaa molemmille, ja tulee myös olla lapsenvahti sitä varten että vanhemmat voivat levähtää rauhassa tai tehdä jotain yhdessä ilman että täytyy huolehtia lapsen tarpeita tai siivoamisesta. Ne, jotka ovat tästä eri mieltä ovat niitä jotka sitten päätyvät eroamaan kun "ei ole enää tunteita tai mitään yhteistä."

Tämä. Ei ole kyse seksistä tai siitä etteikö nainen saisi olla vauvan kanssa, vaan siitä että perhe pysyy kasassa. Liian monet naiset unohtavat miehensä ulkopuolelle, jolloin miehen voi olla vaikeaa luoda kiintymyssuhdetta vauvaan, ja jos nainen on kotona ja mies käy töissä, niin tottakai miehen aika perheen kanssa on vähäisempi. 

Höpöhöpö. Kyllä normaalin mielenterveyden omaava mies luo kiintymyssuhteen vauvaan. Epävakaat eivät. Pakenevat toisen naisen syliin kun ovat niiin luusereita.

Vierailija
82/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu henkisesti siihen, että äidin kaikki huomio menee täysin vauvan tarpeisiin nyt alkuviikkoina/kuukausina. Yritä osallistua mahdollisimman paljon vauvan hoitoon, jottet koe jääväsi ulkopuolelle.

Itse (naisena) en esikoisen kohdalla tajunnut miten ulkopuoliseksi puoliso itsensä välillä tunsi. Ja kyllä se puolisosi sieltä kuplasta sitten taas palaa. :)

Ja hienolta kuulostaa kaikki suunnitelmat, kommenttini laitoin lähinnä siksi että muistutan tuon erikoistilanteen kestävän kotiutumispäiviä pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä mammat on haltioissaa, eikä aloittaja ole edes mies. Kukaan mies ei sano: "Ei tietenkään ole pöhkö".

Vierailija
84/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut luke kuin toisen sivun puoliväliin ennen kuin alkoi veetuttaa tämä AUTA ja TUE. Ihan kuin vauva olisi naisen projekti, jossa mies auttaa minkä ehtii niin kuin Huutokauppakeisarin Markku.

Jmlt se mukula on molempien ihan yhtä paljon, joten paras yllätys, minkä mies voi vaimolleen järjestää, on kantaa oma osansa, eli puolet, lapseen liittyvästä vastuusta ihan alusta saakka. Itse olettaisin ja odortaisin, että kun minä olen lasta yhdeksän kuukautta kantanut ja tuskalla tuonut maailmaan, niin mies ottaisi PÄÄVASTUUN vähintään seuraavan vuoden ajan.

Jotkut ehdottelee kukkua ja koruja ja hitto vie suklaata.... Voi kiesuksen pakkasenpurema pimpero sentään, ei voi muuta sanoa.

Olen samaa mieltä tuosta alusta, mutta se että mies kantaa vastuunsa ei sulje pois niitä kukkia ja koruja. Ap on kertonut tekevänsä etätyötä ja pitävän isyysvapaat, joten oletan ja toivon että tätä myötä hänelle on itsestäänselvyys ottaa vastuu äidin rinnalla, ja tällä aloituksella hän hakee mitä "ylimääräistä" kivaa voisi vielä keksiä.

Vierailija
85/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heti oletatte että parisuhdeaika tarkoittaa seksiä? Parisuhdeajalla ilman vauvaa tarkoitin esim. yhdessä syömistä, sarjojen katsomista, pelaamista, vaikka kävelyllä käymistä yms muuta pientä, jotta kaikessa ei ole kyse vauvasta. Näin meillä pysyi suhde kasassa sittenkin kun lapset olivat isoja ja muuttivat omilleen, liian monella unohtuu parisuhteen hoitaminen vauva-aikana ja sitten ihmetellään miksi niin monet eroaa, josta lapset myös kärsivät.

Kaikki hyötyvät siitä, että vanhempien parisuhde voi hyvin. Usein mies jää ulkopuoliseksi, kun naisen kaikki energia ja aika menee vauvaan (luonnollisesti, mutta silti mies jää ulkopuolelle). Siksi lapsenhoito tulee jakaa molemmille, ja tulee myös olla lapsenvahti sitä varten että vanhemmat voivat levähtää rauhassa tai tehdä jotain yhdessä ilman että täytyy huolehtia lapsen tarpeita tai siivoamisesta. Ne, jotka ovat tästä eri mieltä ovat niitä jotka sitten päätyvät eroamaan kun "ei ole enää tunteita tai mitään yhteistä."

Haloo, nyt puhutaan juuri synnytyssairaalasta kotiutuvasta naisesta ja vauvasta. Ei silloin vauvaa kärrätä pois tieltä ensimmäisenä.

Vierailija
86/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut luke kuin toisen sivun puoliväliin ennen kuin alkoi veetuttaa tämä AUTA ja TUE. Ihan kuin vauva olisi naisen projekti, jossa mies auttaa minkä ehtii niin kuin Huutokauppakeisarin Markku.

Jmlt se mukula on molempien ihan yhtä paljon, joten paras yllätys, minkä mies voi vaimolleen järjestää, on kantaa oma osansa, eli puolet, lapseen liittyvästä vastuusta ihan alusta saakka. Itse olettaisin ja odortaisin, että kun minä olen lasta yhdeksän kuukautta kantanut ja tuskalla tuonut maailmaan, niin mies ottaisi PÄÄVASTUUN vähintään seuraavan vuoden ajan.

Jotkut ehdottelee kukkua ja koruja ja hitto vie suklaata.... Voi kiesuksen pakkasenpurema pimpero sentään, ei voi muuta sanoa.

Olen samaa mieltä tuosta alusta, mutta se että mies kantaa vastuunsa ei sulje pois niitä kukkia ja koruja. Ap on kertonut tekevänsä etätyötä ja pitävän isyysvapaat, joten oletan ja toivon että tätä myötä hänelle on itsestäänselvyys ottaa vastuu äidin rinnalla, ja tällä aloituksella hän hakee mitä "ylimääräistä" kivaa voisi vielä keksiä.

Tuossahan mies osoittaa myös aitoa, todellista rakkautta eikä ole vain vaatimassa poislähtemisen uhalla että häntä huomioidaan jokaikinen hetki.

Vierailija
87/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, no minä ajattelen, että ne lahjat ja kukat ja korut liittyy just erityisesti siihen kotiinpaluuseen. Ei ole itsellä lapsia, mutta tuntuisi ankealta tulla synnäriltä kotiin, jos ei olisi edes kakkua vastassa - jotakin edes pientä juhlistamista/huomionosoitusta. Ja kukkia olisi kiva saada jo synnärillä, en vaan tiedä että saako nykyään osastoille viedä niitä.

Vierailija
88/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin paljon, jos kotona olisi siistiä ja pyykit pestynä. Olisi kamala tulla synnytyksestä väsyneenä sotkuiseen kotiin. Jos lisää haluat panostaa, osta kimppu kukkia pöydälle ja laita siihen viereen vaikka kortti ja teksti tervetuloa kotiin, rakkaat tms. kivaa. Ole hellä ja huomaavainen, ymmärrä, että tilanne on kaikille uusi.

Täällä on paljon hyviä neuvoja. Mitään sirkustemppuja ei tarvitse tehdä, yhdessä rauhassa ihmettelette uutta elämänvaihetta.

Vierailija
89/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy ettet enää koskaan tule saamaan rauhaa vauvalta etkä huomiota naiselta. Ei naista kiinnosta sinun tarpeesi tai huomioimisesi lapsen saamisen jälkeen.

Vierailija
90/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kuningattaria mammat kuvittelee olevansa? Kautta aikain on lapsia synnytetty.

Vierailija
91/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että tärkeintä on arjen hoito yhdessä mutta se ei sulje pois sitä että järjestää jotain kivaa extraa kotiin. Jos minä en arvostaisi sitä että vaimo on mennyt melkoisesti helvetistä läpi niin kuka sitten?

Vierailija
92/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun ajattelet asiaa<3 Kiitos kaikkien äitien puolesta!

Vierailija
93/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä että tärkeintä on arjen hoito yhdessä mutta se ei sulje pois sitä että järjestää jotain kivaa extraa kotiin. Jos minä en arvostaisi sitä että vaimo on mennyt melkoisesti helvetistä läpi niin kuka sitten?

No näinpä. Jotkut sadistit osoittavat sen arvostuksensa ja kunniotuksensa lasta ja lapsen äitiä kohtaan luikkimalla karkuun.

Vierailija
94/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kuningattaria mammat kuvittelee olevansa? Kautta aikain on lapsia synnytetty.

Tässä tapauksessa olisi syytä vaatia kuningattaren kohtelua.

Vierailija
95/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostaisin paljon, jos kotona olisi siistiä ja pyykit pestynä. Olisi kamala tulla synnytyksestä väsyneenä sotkuiseen kotiin. Jos lisää haluat panostaa, osta kimppu kukkia pöydälle ja laita siihen viereen vaikka kortti ja teksti tervetuloa kotiin, rakkaat tms. kivaa. Ole hellä ja huomaavainen, ymmärrä, että tilanne on kaikille uusi.

Täällä on paljon hyviä neuvoja. Mitään sirkustemppuja ei tarvitse tehdä, yhdessä rauhassa ihmettelette uutta elämänvaihetta.

Miksi kodin pitää olla tyhjyttään kumiseva kulissi sisustuslehden kannesta?

Vierailija
96/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneelle äidille pelkkä imetys, hoida kaikki muu. Siis kaikki. Ihan kaikki.

Vierailija
97/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikain on ollut tapana synnytyksestä huomioida. Monessa maassa on lapsivuodeaika sellainen, että nainen ei nosta pikkurilliäänkään.

Jos on vielä ollut kidutussynnytys niin millainen ihminen on kateellinen kun mies huomioi?

Onnea ap lapsesta ja siitä että kaikki ovat hengissä!

Vierailija
98/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikain on ollut tapana synnytyksestä huomioida. Monessa maassa on lapsivuodeaika sellainen, että nainen ei nosta pikkurilliäänkään.

Jos on vielä ollut kidutussynnytys niin millainen ihminen on kateellinen kun mies huomioi?

Onnea ap lapsesta ja siitä että kaikki ovat hengissä!

Sairas ihminen on kateellinen. Kun ei saa itse huomioita ja kuumia kosketuksia tuossa tilanteessa.

Vierailija
99/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raskaana ja tuli tippa linssiin tästä ketjusta <3

Hyviä vinkkejä olet saanut.

Vierailija
100/679 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon sairaalassa🤣

Mitä ihmeellistä tässä on?

Jos asiat olisi mennyt kaikkein pahimmalta tavalla niin olisin nyt lapseni menettänyt ja leski. Onneksi kumpikin voi hyvin/tyydyttävästi. Toki sitä olisi toivonut että synnytys olisi sujunut helposti ja vauva olisi vaimon kanssa tullut kotiin synnytystä seuraavana päivänä. Asiat ei vaan aina mene niinkuin toivoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi