Mitä kivaa vaimolle kotiin kun tulee vauvan kanssa kotiin sairaalasta.
Pääsevät aikaisintaan loppuviikosta kotiin. Miksi syntyi tänään ja synnytys muistutti enemmän kidutusta kuin synnytystä. Haluan että kotiin paluu on mahdollisimman mukava.
Kommentit (679)
Vierailija kirjoitti:
Kuuleeko joku että mies kertoisi vaimonsa synnytyksen kulusta tarinaa vauvapalstalle.
Kommentoit väärässä ketjussa. Aloituessa ei kerrottu synnytyksen kulusta. Ei mainita yksityiskohtia. Ihan asiallinen kommentti oli.
Miehiä on monenlaisia, ja valitettavasti täällä kommentoimassa on myös varsin epäedustavia tyyppejä.
Ei kai se mitään tarvitse, katsele vaikka jalkapallon uusintoja kunnes reppu on parantunut työkelpoiseksi ja raskauskilot lähteneet.
Vaikkapa huulipuna tai sukkahousut muotiväriä. Lämpörullat tai hiuslakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleeko joku että mies kertoisi vaimonsa synnytyksen kulusta tarinaa vauvapalstalle.
Kommentoit väärässä ketjussa. Aloituessa ei kerrottu synnytyksen kulusta. Ei mainita yksityiskohtia. Ihan asiallinen kommentti oli.
Miehiä on monenlaisia, ja valitettavasti täällä kommentoimassa on myös varsin epäedustavia tyyppejä.
Nämä somessa 24/7 olevat miehenmutoiset eivät ole millään tavalla edustavia tyyppejä. Se mikä ihmetyttää on heidän pakonomainen tarve tull- tähän ketjuun ilkeilemään nauruhymiöineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin toki siivota ja laittaa ruokaa.
Ajattelin jos vaimolle ostaisi Gantin raidallinen huovan mitä keväällä himoitsi. Voi sitten siihen kietoutua vauvan kanssa. On tikkien takia varmasti kipeä joten särkylääkettä ajattelin että panadolia/ Buranaa pitää ostaa.
Tuoreita marjoja voisin kanssa ostaa ja hakea Neuhaussilta konvehteja. Ja ehkä sohvalle pari parempaa tyynyä jotta saa mukavan asennon imettää.
Alkoholitonta olua voisin ostaa paritölkkiä ihan vaan varalle.
Onko tämä nyt ihan pöhkö idea.Hyviäajatuksia. Kaappi täyteen ja jos osaat ruokaa myös pakkaseen annosrasioissa. Paljon juotavaa. Varmuudeksi luumuja ym jos maha ei toimi tai alapää tosi hellänä. Lisäksi onko vaimollasi jotain raskausaikana kiellettyä jota yleensä syö mielellään? Sushi? Kylmäsavulohi? Homejuusto? Salmiakki? Jos on niin jotain tuollaista ehdottomasti. Ihanaa, että olet noin ajattelevainen.
Oma mies pysäytti s-marketin etern ja sain lähteä ostoksille.
Miksi täällä niin moni olettaa, että mies ei osaa tehdä ruokaa tai pestä pyykkiä?😃
Kukaan mun kumppaneista ei ole osannut tehdä kovin hyvää ruokaa, ei varsinkaan niin hyvää että sitä olisi kannattanut pakastaa. Pyykistä nyt jokainen täyspäinen selviää.
Ussein näin. Ongelma on sekin, että kaikissa kodeissa ei ole likapyykkivuoria, vaan pyykit pestään ajallaan. Sikä kaikissa huusnolleissa ole oikein siivottavaakaan, koska siihenkin on luotu rutini (esim. jokainen panee tavarat paikoilleen ja suitsait thedään joku osasiiivous, jolloin suttua ja sekamelskaa ei pääse syntymään9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei huomioi vaimoaan synnytyksen jälkeen koska on sitä ennenkin synnytetty..
On sitä ennenkin erottu mulkuista.
Ja narsisteista jotka eivät huomioi vaan loukkaavat tahallaan heikossa tilassa olevia naisia.
Niinpä. Sen voi sanoa, että nainen ei ikinä unohda miten mies kohteli lapsivuodeaikana. Mun mies heittäytyi sohvalle ja oli ylitöissä ja ekana aloin hoitaa 48 tuntia sektiosta tiskejä. Muistan miten en pystynyt edes kyykistyä. Eron siemen kylvettiin juuri tuolla hetkellä.
Näätäileviä hyypiöitä on moneen junaan.
Alkuperäiseen kysymykseen: minusta ainakin oli kiva tulla puhtaaseen ja hiljaiseen kotiin. Sai istahtaa sohvalle (tai "istahtaa" kun hanuri oli niin hellä), sai kupin kahvia ja kakkua, ekat päivät mies huolehti vaipan vaihdot, kävi kaupassa yms.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen: minusta ainakin oli kiva tulla puhtaaseen ja hiljaiseen kotiin. Sai istahtaa sohvalle (tai "istahtaa" kun hanuri oli niin hellä), sai kupin kahvia ja kakkua, ekat päivät mies huolehti vaipan vaihdot, kävi kaupassa yms.
Ja istahtaa sohvalle joka siisti eikä niin että mies on paljaalla takapuolella istunut siinä. Kuka henkisesti aikuinen ihminen muutoinkaan erikseen haluaa istua paljaalla p***eellä korisohvalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja istahtaa sohvalle joka siisti eikä niin että mies on paljaalla takapuolella istunut siinä. Kuka henkisesti aikuinen ihminen muutoinkaan erikseen haluaa istua paljaalla p***eellä korisohvalle?
Miten tähän liittyi mikään sohvassa paljaalla pyllyllä istuminen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tähän liittyi mikään sohvassa paljaalla pyllyllä istuminen???
Jotkut miehet kuulemma solvaavat naisia ehdottomiksi naarasnalkuttajiksi siitä että kotonaan ei tuossa tilanteessa nainen haluais että niin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä mammat on haltioissaa, eikä aloittaja ole edes mies. Kukaan mies ei sano: "Ei tietenkään ole pöhkö".
Ap:han on nainen,tunnistaa heti kirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Siivoa kämppä, tiskaa, pyykkää. Puhtaat lakanat. Tarjoudu laskemaan lämmin kylpy jos vaimo haluaa. Jotain hyvää noutoruokaa tai helposti lämmitettävää. Monet tykkäävät siitä, jos on tarjolla niitä mieliherkkuja joita ei voinut raskausaikana syödä - graavilohi, lakritsi, parmankinkku, brie tai vuohenjuusto tai Aura, kunnon mediumpihvi, viinilasillinen... Mistä nyt oma vaimosi tykkääkin.
Ehdottomasti avaat sen skumppapullon ja nostatte maljat ihanan suuren tapahtuman kunniaksi! Alkoholitonta ja mietoa. Esim Villa sandi ja Mateus Sparking Rose.
Päiväunet silloin, kun äitiä nukuttaa. Hoidat vauvan sillä välin.
Noissa alkuajoissa kaameinta oli aina vain pahemmaksi kasautuva univelka. Onneksi mies oli apuna, niin sain edes välillä nukuttua.
Siis onko vaimo sairaalassa yksin synnyttämässä?
Vierailija kirjoitti:
Anna uuden äidin levätä ja hoida vauvaa ja kotia tästä lähin enemmän. Ei mitään yhden kerran ylläripyllärispektaakkelia.
Oletko joku meedio kun tiedät miten tuossa taloudessa hoidetaan kotityöt. Mistä tiedät ettei kysyjä jo nyt tee yksin kaikkia hoito-ja siivoustöitä akan maatessa lahnana?
Omg, itse kun tulin sairaalasta jalat turvoksissa kotiin niin olin aivan yksin vauvan kanssa. Minut oli leikattu ja söin vahvoja kipulääkkeitä sekä yritin imettää.
Olisinpa silloin saanut mennä yksin lämpimään saunaan, saanut nukkua (nukuin vuoden verran puolen tunnin pätkiä joiden välissä imetin, joskus nukahdin imettäessä) ja olisinpa saanut valmista ruokaa (olin niin väsynyt leikkauksesta, raskaudesta ) söin vain rahkaa ja mehukiisseliä kun en jaksanut muuta. Mitään kukkia tai lahjoja en ole saanut, ainoastaan olen vapisevin käsin keittänyt sukulaisille kahvia heidän ihmetellessä kahvipöydässä miksi olen vieläkin yöpaita päällä.
Vierailija kirjoitti:
Omg, itse kun tulin sairaalasta jalat turvoksissa kotiin niin olin aivan yksin vauvan kanssa. Minut oli leikattu ja söin vahvoja kipulääkkeitä sekä yritin imettää.
Olisinpa silloin saanut mennä yksin lämpimään saunaan, saanut nukkua (nukuin vuoden verran puolen tunnin pätkiä joiden välissä imetin, joskus nukahdin imettäessä) ja olisinpa saanut valmista ruokaa (olin niin väsynyt leikkauksesta, raskaudesta ) söin vain rahkaa ja mehukiisseliä kun en jaksanut muuta. Mitään kukkia tai lahjoja en ole saanut, ainoastaan olen vapisevin käsin keittänyt sukulaisille kahvia heidän ihmetellessä kahvipöydässä miksi olen vieläkin yöpaita päällä.
OMG!
Vaimolle herkkuja ja lepopaikka olohuoneen sohvalta, sekä netflix pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin toki siivota ja laittaa ruokaa.
Ajattelin jos vaimolle ostaisi Gantin raidallinen huovan mitä keväällä himoitsi. Voi sitten siihen kietoutua vauvan kanssa. On tikkien takia varmasti kipeä joten särkylääkettä ajattelin että panadolia/ Buranaa pitää ostaa.
Tuoreita marjoja voisin kanssa ostaa ja hakea Neuhaussilta konvehteja. Ja ehkä sohvalle pari parempaa tyynyä jotta saa mukavan asennon imettää.
Alkoholitonta olua voisin ostaa paritölkkiä ihan vaan varalle.
Onko tämä nyt ihan pöhkö idea.Katso että se huopa on konepesun kestävä, vauvan kanssa voi tulla puklu/niskakakka/maitosuihku/yms vahinkoja, eikä ole kiva alkaa miettiä jotain pesulaa heti tai varoa sitä kallista huopaa koko ajan.
Ja verta. Hyvät ihmiset, miksei tätä monikaan mainitse? Verenvuoto jatkuu aika runsaana vielä viikkoja. Verta tulee paljon, tavallinen kuukautissuoja ei riitä, siksi on niitä sairaalan pöksyjä. Ja väsymyksen tokkurassa äitinä ei muista varoa mitään, ei hahmota kunnolla ja muista miettiä, minä ainakaan ,olin kuin primitiivitilassa ekat pari viikkoa. Huovat ja konvehdit on kauniita ajatuksia, muttatodellisuus on itse asiassa, jos nyt kehtaasanoa, astetta hurjempaa.
Kukaan mun kumppaneista ei ole osannut tehdä kovin hyvää ruokaa, ei varsinkaan niin hyvää että sitä olisi kannattanut pakastaa. Pyykistä nyt jokainen täyspäinen selviää.