Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten lapsi yökuivaksi?

Vierailija
19.12.2006 |

Poika on ollut jo 2-vuotiaasta päiväkuiva, mutta nyt 3,5-vuotiaana edelleen on yövaippa., ja tämä märkä joka aamu. Voiko häntä mitenkään opettaa kuivaksi yöaikaan? Neuvolasta sanoi, että ei voi ja ei kannata herätellä yöllä pissalle. Sitten kun on hormonitaso kypsä (tms), niin herää itse kun pissattaa. Onko mitään mitä minä voisin tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaipan olla. Meilläkin 3,5 vuotias poika kastelee vielä joskus öisin. En ole jaksanut stressata, sillä isosisko oppi syksyllä 5,5 vuotiaana kuivaksi. Kaikki temput tehtiin. Lääkkeisiin oli resepti, jota tosin ei vielä oltu aloitettu. Kun on kypsä asialle, oppii itsellään. Ei kannata hätäillä.

Nimim. totisesti kokemusta on

Vierailija
2/6 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi heti yövaippa poissa kun lapsemme lopettivat veden juonnin nokkamukista ennen nukahtamistaan. Tosin eivät paljon sitä juoneet, mutta sen jälkeen vaippa ollut aamulla kuiva. Mutta lapsemme olivat n. 3v.

Olen vain kuullut, että on vaikeampi jättää yövaippa poissa kun lapsi vanhempi, mutta vain kuulopuhetta, koska meillä ei siitä kokemusta. Mutta tuntuisi hullulta ajatella, että meidän 5v lapsi käyttäisi vielä yövaippaa kun sisko 3v on jo täysin kuiva ollut jo kauan aikaa. Niin vielä tuohon herättämiseen yöllä, kun jätimme vaipan poissa ja lapsi vähän itkeskeli yöllä käytimme häntä vessassa ja teki tarpeensa pottaan/ pönttöön ja sen jälkeen vain takaisin nukkumaan. Ja tuota ei monena yönä tarvinnut tehdä kun lapsi jo itse heräsi tarpeilleen jos oli tarvetta. Eli emme herätelleet vaan käytimme vessassa jos nukkui levottomasti.

Mutta tähänkin asiaan on niin montaa eri mielipidettä :) Tässä vain yksi kokemus =)

Vierailija
4/6 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on nyt 3v6kk ja yövaippa on vielä käytössä. Esikoinen (poika) oli 3v10kk, kun yövaippa jäi pois.

Kummatkin lapset on ollut päiväkuivia n. 2v3kk iässä.

Vierailija
5/6 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisi yrittää lahjontaa :)

Vaikka tarra vihkoon aina kun on aamulla kuiva vaippa.

Meidän pojalla tahtoi yövaippa kastua ihan vaan sen takia kun ei viitsinyt mennä vessaa. Palkitseminen auttoi.

Tietysti jos ei ole lapsi ei ole kypsä vielä niin sitten ei auta mikään muu kuin aika.

Vierailija
6/6 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolastasi annettiin jo oikeaa tietoa eli yövaipasta ei pääse opettamalla eroon.

Lapset kypsyvät tässä suhteessa eri aikoihin. Vasta kun lapsella alkaa erittyä vasopressiinia, hän on valmis pääsemään yövaipoista eroon.

Tämä tapahtuu lapsilla eri aikoihin. Vasta yli 5-vuotiaiden yökastelua aletaan tutkimaan.

Juomisen säännöstelystä tai vessareissulle herättämisestä ei ole tuossa vaiheessa hyötyä. Sitten kun vaippa alkaa olemaan kuivempi kuin nyt ja joinakin aamuina täysin kuiva kannattaa sitä juomista jne. alkaa tarkkailemaan, sillä silloin huomaa että lapsi on siihen kypsymässä.

Itse suosittelisin, että yövaipan jättää pois kun se on ollut esim. 5 aamuna peräkkäin täysin kuiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä