Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömisistäni kiinnostunut anoppi

Vierailija
03.06.2023 |

Ongelmakseni on muodostunut se, että anoppini tarkkailee ja kommentoi sitä, mitä syön. Aikoinaan on nauranut minulle kun söin nopeasti, ruokapöydässä kysyy aina kovaan ääneen "Ulla-marjatta otatko lisää?"(ei Kysy muilta vierailta samaan tyyliin), ravintolassa halusi ottaa kuvan annoksesta ja kun olin lähdössä mieheni kanssa ottamaan jälkiruokaa(buffet), kommentoi että "etkös ottanut jo". Joskus kommentoi, että "ostin sulle vaatteita, mut ne ei taida mahtua, kun sun mahakin pullottaa" ja "ohhoh, sulle maistuu makea".

Kertokaa, mistä tässä on kyse? Miten minun pitäisi olla, tehdä? Välttelisin yhteisruokailuja, mutta aina ei voi, koska hän kutsuu syömään. Olen ihan normaali xs-s koon ihminen, jos sillä väliä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että sinulla ei ole anoppia ja haluat näillä jutuilla vain kerjätä huomiota.

Vierailija
2/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että sinulla ei ole anoppia ja haluat näillä jutuilla vain kerjätä huomiota.

On se totta ja haluan tietää, et miksi tekee näin. Ei muuta.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunnon veettuiluhan tuo nyt on!

Vierailija
4/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppi itse minkä kokoinen? Projisoi ehkä jotain omaa syömisongelmaansa sinuun.

Vierailija
5/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko anoppi itse minkä kokoinen? Projisoi ehkä jotain omaa syömisongelmaansa sinuun.

Hän on hoikka ja hyvässä kunnossa. Niin, tätä olen miettinyt.

Vierailija
6/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se roikkuu vielä pojassaan ja on mustasukkainen sulle. Äitini on sairasta kyllä samanlainen. T.m25

Vierailija
7/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini.

Kerro sille vielä jostain allergiasta, tai vatsaongelmistq, ja sillä on vuosiksi puhuttavaa muiden kanssa.

Ja pöydässä. "Niin, ANNA. Sinä kun et voi syödä tätä. ANNALLA ON LAKTOOSI INTOLERANSSI, KAIKKI., Anna ei voi syödä maitotuotteita!"

Vierailija
8/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini.

Kerro sille vielä jostain allergiasta, tai vatsaongelmistq, ja sillä on vuosiksi puhuttavaa muiden kanssa.

Ja pöydässä. "Niin, ANNA. Sinä kun et voi syödä tätä. ANNALLA ON LAKTOOSI INTOLERANSSI, KAIKKI., Anna ei voi syödä maitotuotteita!"

Mun lapsella on maitoallergia, on siis allerginen maitoproteiinille, ei voi syödä mitään missä on käytetty maitotuotteita. Onneksi nykyään on olemassa ihan ok korvaavia tuotteita, ettei tarvitse kuivin suin olla juhlissa ynm, mutta ongelmana on mun äiti, joka tekee joka kerta kauhean numeron ei-maidollisista syötävistä. Jos joku esim sanoo että tämä jäätelö on hyvää (maidoton siis), niin äitini rupeaa heti korostamaan että niin, tämä on sitä maidotonta jäätelöä. Ja jos hän on leiponut jotain maidotonta herkkua, niin lähes joka lusikallisella hän kommentoi jotain maidottomuuteen liittyvää. Jos taas minä olen leiponut jotain maidotonta, niin kehuu ns. yli koko ajan leipomusta kun on "niin hyvää vaikka on maidotonta". Ymmärrän ettei kaikille maidottomat herkut maistu, mikä on ihan ok. Mutta jotenkin toivoisi ettei asiasta tehtäisi lapsen takia niin kamalaa numeroa koko ajan. Jos leipomukset kuitenkin näyttää uppoavan muille vieraille ja sille itse allergiselle, niin tarvitseeko sitä koko korostaa että "ihan hyviä nämä vaikka näissä ei ole maitoa". Sen jatkuva hokeminen kun antaa vaikutelman että asia on mielestään just toisin päin. Lapsikin kyllä älyää että mummon mielestä maidottomissa ruuissa on jotain vikaa. Ja kohta varmaan ajattelee että mummon mielestä hänessäkin on jotain vikaa.

No, ei ehkä ihan kuulunut tämän ketjun aiheeseen, tuli vain tästä taas mieleen tuo äitini ärsyttävä tapa. Kaikilla meillä on omat rajoitteemme, ja olisi mukava ettei niitä hierottaisi naamaan ruokapöydässä.

Vierailija
9/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et mene sen kanssa syömään. Hankkikaa ihmiset oma elämä niin ei tarvi jossain anopissa roikkua!

Vierailija
10/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että jokainen aikuinen voi pitää huolen omista syömistään. Pidä huoli että miehesi myös tietää että äitinsä kommentit on epämukavia eikä yhteiset ruokailut ole kivoja sen takia. Ja aikuisen miehen kuuluu tukea puolisoaan.

Tuommoisten puheidenhan pitää ehdottomasti loppua ennen kuin teidän tai jonkun muun lapset niitä kuulee tai joutuu jopa tulilinjalle. Syömishäiriön voi laukaista vaikka joku hyvää tarkoittava ajattelematon kommentti.

Vierailija
11/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle: "Rouva on hyvä ja keskittyy vain omiin syömisiinsä. Jokainen meistä kantaa läskinsä itse."

Vierailija
12/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa ihan suoraan, että nykyään ei pidetä sopivana toisten syömisten ai syömättömtyksien kommentointia, tai jos oikein ottaa siltä kohtaa niin sanoo että nykyään pidetään moukkamaisena toisten syömisten kommentointia.

Voi myös kysyä suoraan että onko tässä jokin ongelma ja haluatko keskustella siitä kenties kahden kesken.

Jos toinen alkaa himnmailla että ei tässä mitään, niin jatkaa vaan aiheesta. Tähän pitää vaan vaimistautua etukäteen, että pystyy 'keskustelemaan' nin kauan että toista alkaa ottaa päähän...

Vierailija
13/14 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanhanaikainen joka kierrellen yrittää selvittää onko raskaana. Mutta on tuo epämiellyttävää ulkonäön vihjailu arvostelua kuitenkin. Mitä jos sille sanois "kun on sulle noita kiloja näköjään kertynyt..."

Vierailija
14/14 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

-ap