Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko n.80cm ympärysmitta vatsan kapeimmasta kohdasta paljon naiselle?

Vierailija
20.08.2023 |

Mulla on oma kehonkuva ihan hämärtynyt. Itse tunnen itseni isoksi ja kömpelöksi. Ja sitä kyllä olenkin. Kuvissa näytän kauhealta.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, jos lantionympärys on yli 100 cm.

Mutta jos lantio on tyyliin 80-90 cm niin kuulostaahaan tuo aika leveältä vyötäröltä.

Vierailija
102/107 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa myös kaulan ympärys, se on järkevämpi mittauskohta naisille.

Vyötärön ympärys kasvaa raskauksien takia ja iän myötä. Totta kai siis isompi vyötärönympärys tarkoittaa isompaa tautiriskiä, kun se yleensä liittyy korkeampaan ikään. Etenkin vaihdevuosien jälkeen/yhteydessä vyötärönympärys kasvaa ja tautiriskit kasvavat, mutta eiköhän molempiin ole syynä se ikä ja ne vaihdevuodet, eikä niin että se vyötärönympärys itsessään olisi se pääasiallinen syy sairauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ap. Minulla vyötärö vaihtelee välillä 74-80 cm. Mitat 177/58, joten hoikka olen. Oon ihmetellyt kanssa, et miten toi vyötärö muka on ylärajoilla. Treenaan aktiivisesti kuitenkin.

Ei varmasti noin paljon vaihtele vy noilla mitoilla ja kuin se on noin paljon? Eikös ennemmin 60 tienoilla?

No kun ei ole. Aamulla on toi 74 ja ison aterian jälkeen 80. Mahdun kuitenkin xs-kokoisiin vaatteisiin. En ymmärrä itsekkään.

Miten voit mahtua xs tai edes s koon vaatteisiin? En usko ennen kuin näen. Lahkeet ja hihat lyhyet? Hartiat? Lantio? Ym.

Kysyy 173 cm/60 kg synnyttämätön nainen joka koko aikuisikänsä käyttänyt 40/L kokoa. Ja niissäkin meinaa hihat/lahkeet jäädä lyhyeksi ja rinta/hartiaosaston kohdalla meinaa kinnata.

Etenkin housuissa täytyy heti kysyä myyjältä onko normia pidempää lahkeen pituutta. Ellei ole, poistun liikkeestä.

Keväällä ostin sokkarilta uuden talvitakin, koko 44. Pienemmät eivät menneet hartioista kiinni. En ole bodari :) vaan ihan tavis satunnaiskuntoilija.

Sulla on kyllä liian isot vaatteet tai sitten olet todella kummallisen mallinen..

T. 175/60 vaatekoko 36/38

Tai sitten sinä survet itsesi liian pieniin vaatteisiin. Noita on nähty nettikirppiksillä, ehkä pikkasen ärsyttävää kun ostaa vaatteen ja se onkin ihan venynyt.

Mun mitat on 86-70-96. Voit katsoa kokotaulukoista mihin kokoon nuo sopivat. Voin sanoa, että ainakaan se ei ole 40/L..

Vaikea näin 170/46 mitoilla uskoa että sinulle menee sama koko kuin minulle

Minkälaiset ympärysmitat on sulla?

Vierailija
104/107 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla 45 kg painolla minulla oli ennen lapsia 58 cm vyötärö, ensimmäisen lapsen jälkeen 64 cm ja toisen lapsen jälkeen 68 cm. Jännesauma venyy, ja ihan samalla tai jopa pienemmällä rasvaprosentilla se vyötärö vaan jää leveämmäksi.

Vierailija
105/107 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ap. Minulla vyötärö vaihtelee välillä 74-80 cm. Mitat 177/58, joten hoikka olen. Oon ihmetellyt kanssa, et miten toi vyötärö muka on ylärajoilla. Treenaan aktiivisesti kuitenkin.

Ei varmasti noin paljon vaihtele vy noilla mitoilla ja kuin se on noin paljon? Eikös ennemmin 60 tienoilla?

No kun ei ole. Aamulla on toi 74 ja ison aterian jälkeen 80. Mahdun kuitenkin xs-kokoisiin vaatteisiin. En ymmärrä itsekkään.

Miten voit mahtua xs tai edes s koon vaatteisiin? En usko ennen kuin näen. Lahkeet ja hihat lyhyet? Hartiat? Lantio? Ym.

Kysyy 173 cm/60 kg synnyttämätön nainen joka koko aikuisikänsä käyttänyt 40/L kokoa. Ja niissäkin meinaa hihat/lahkeet jäädä lyhyeksi ja rinta/hartiaosaston kohdalla meinaa kinnata.

Etenkin housuissa täytyy heti kysyä myyjältä onko normia pidempää lahkeen pituutta. Ellei ole, poistun liikkeestä.

Keväällä ostin sokkarilta uuden talvitakin, koko 44. Pienemmät eivät menneet hartioista kiinni. En ole bodari :) vaan ihan tavis satunnaiskuntoilija.

Sulla on kyllä liian isot vaatteet tai sitten olet todella kummallisen mallinen..

Tai sitten sinä survet itsesi liian pieniin vaatteisiin. Noita on nähty nettikirppiksillä, ehkä pikkasen ärsyttävää kun ostaa vaatteen ja se onkin ihan venynyt.

Mun mitat on 86-70-96. Voit katsoa kokotaulukoista mihin kokoon nuo sopivat. Voin sanoa, että ainakaan se ei ole 40/L..

Just tänään ostin s-kokoisen mekon, kun m roikkui rinnan kohdalta. L-kokoon olisin hukkunut. En tiedä mikä tässä on niin vaikea ynmärtää.

Vierailija
106/107 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle vyötärön pitäisi olla alle 65 cm. Vaikuttaa siltä että olet niitä nykyajan "naisia" eli olet biologisesti mies joka päättänyt olevansa nainen sukupuoleltaan.

Ainoa ratkaisu on laittaa ilmatiivispuku päälle ja ajaa kuntopyörällä täysiä 30 min joka päivä. Rasva palaa nopeasti ja tehokkaasti.

mistä nämä häiriintyneet oman elämänsä hyvinvointivalmentajat aina kaivautuvat esiin :D

Vierailija
107/107 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle vyötärön pitäisi olla alle 65 cm. Vaikuttaa siltä että olet niitä nykyajan "naisia" eli olet biologisesti mies joka päättänyt olevansa nainen sukupuoleltaan.

Ainoa ratkaisu on laittaa ilmatiivispuku päälle ja ajaa kuntopyörällä täysiä 30 min joka päivä. Rasva palaa nopeasti ja tehokkaasti.

No en nyt tiiä. Ite oon melkein alipainon rajoilla ja ei voisi mitenkään edes olla tota 65cm. Riippuu luista, ei niitä voi kutistaa.

Miten vyötärönympärys liittyy luihin? Ei vyötäröllä ole muita luita kuin selkäranka. Vyötärö on lonkkaluiden (suoliluun) ja kylkiluiden välissä.

Kyllä siinä on vähän väliä esimerkiksi kylkiluilla. Joillakin on kapeampi rintakehä kuin toisilla. Kyllä se vähän vaikuttaa myös siihen rintakehän allekin, eli vyötäröön.

Minulla on esimerkiksi mitta rintojen alta 62cm ja se on ilmeisesti aika vähän. Monella muulla hoikalla liivien ympärys on kuitenkin 70-80, joten heillä tuo mitta on jotain 73-85. Joten jos minulla vyötärö olisi 80cm, olisin jo lihava. Nyt se on 62cm. Ja olen 163/51 muuten.

Itsepetos on pahimmasta päästä.

Malleilla yleensä se on 90-60-90 ja se on myös optimaalisin mitta naisille.

Suomalaiset naiset yleisesti ovat kropaltaan tasapaksuja kuin miehet.

Malleilla on aina syömishäiriö tai tiukka dieetti. Ei ehkä hyvä esimerkki tavallisille ihmisille.

Ikävä tuoda sinut pilvilinnoista todellisuuteen. Nuo arvot eivät vaadi tarkkaa dieettiä eikä syömishäiriötä. Hyvät geenit, treenausta ja naiselliset geenit.

No eihän tuo ole ollenkaan paha rasti saavuttaa. Tarvitaan vain sekä hyvät geenit että naiselliset geenit. Mistä ne näin aikuisena saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan