Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko n.80cm ympärysmitta vatsan kapeimmasta kohdasta paljon naiselle?

Vierailija
20.08.2023 |

Mulla on oma kehonkuva ihan hämärtynyt. Itse tunnen itseni isoksi ja kömpelöksi. Ja sitä kyllä olenkin. Kuvissa näytän kauhealta.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas, sitä kutsutaan vyötäröksi. 😑

No esim tässä https://sydan.fi/artikkeli/miten-vyotaronymparys-mitataan/ neuvotaan mittaamaan vyötärö 1-2cm navan yläpuolelta ja kuten sanoin, mun kapein kohta on paljon ylempänä🤷 Ap

Minullakin on kapein kohta huomattavasti ylempänä. 2 cm navan yläpuolelta vyötärömittani on 89 cm, ja 4 cm navan yläpuolelta,jossa minulla on kapein kohta on 68 vm. Todella iso ero.

Vierailija
42/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas, sitä kutsutaan vyötäröksi. 😑

No esim tässä https://sydan.fi/artikkeli/miten-vyotaronymparys-mitataan/ neuvotaan mittaamaan vyötärö 1-2cm navan yläpuolelta ja kuten sanoin, mun kapein kohta on paljon ylempänä🤷 Ap

Minullakin on kapein kohta huomattavasti ylempänä. 2 cm navan yläpuolelta vyötärömittani on 89 cm, ja 4 cm navan yläpuolelta,jossa minulla on kapein kohta on 68 vm. Todella iso ero.

Mittaa siitä kohtaa missä et tunne luita. Se on vyötärö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle vyötärön pitäisi olla alle 65 cm. Vaikuttaa siltä että olet niitä nykyajan "naisia" eli olet biologisesti mies joka päättänyt olevansa nainen sukupuoleltaan.

Ainoa ratkaisu on laittaa ilmatiivispuku päälle ja ajaa kuntopyörällä täysiä 30 min joka päivä. Rasva palaa nopeasti ja tehokkaasti.

No en nyt tiiä. Ite oon melkein alipainon rajoilla ja ei voisi mitenkään edes olla tota 65cm. Riippuu luista, ei niitä voi kutistaa.

Miten vyötärönympärys liittyy luihin? Ei vyötäröllä ole muita luita kuin selkäranka. Vyötärö on lonkkaluiden (suoliluun) ja kylkiluiden välissä.

Nyt en ymmärrä. Ei mulla ole mitään tyhjää väliä?

Vierailija
44/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle vyötärön pitäisi olla alle 65 cm. Vaikuttaa siltä että olet niitä nykyajan "naisia" eli olet biologisesti mies joka päättänyt olevansa nainen sukupuoleltaan.

Ainoa ratkaisu on laittaa ilmatiivispuku päälle ja ajaa kuntopyörällä täysiä 30 min joka päivä. Rasva palaa nopeasti ja tehokkaasti.

No en nyt tiiä. Ite oon melkein alipainon rajoilla ja ei voisi mitenkään edes olla tota 65cm. Riippuu luista, ei niitä voi kutistaa.

Miten vyötärönympärys liittyy luihin? Ei vyötäröllä ole muita luita kuin selkäranka. Vyötärö on lonkkaluiden (suoliluun) ja kylkiluiden välissä.

Nyt en ymmärrä. Ei mulla ole mitään tyhjää väliä?

Sitten et ole ihminen.

Vierailija
45/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, mulla näkyy 8-pack, lihaksikas, vyötärönympärys 70cm. Aika huvittavaa että naisilla on isompia vyötäröitä...no vain Suomessa.

Vierailija
46/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä olet ap? Itse olen 165cm , paino 59.5kg, ja vyötärömittani on 80cm. Olen tällainen tyypillinen suomalainen normaalipainon ja aikas tasapaksu tyyppi. En ole lihava enkä laiha. Olen löytänyt pukeutumistyylini ja kuvissa ihan kivan näköinen . Ikää on sen verran ,etten halua laihtua yhtään.

Vierailija
47/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, mulla näkyy 8-pack, lihaksikas, vyötärönympärys 70cm. Aika huvittavaa että naisilla on isompia vyötäröitä...no vain Suomessa.

Vau 😎 sulla on varmaan iso kalu?💦💦

Vierailija
48/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on vähän väliä esimerkiksi kylkiluilla. Joillakin on kapeampi rintakehä kuin toisilla. Kyllä se vähän vaikuttaa myös siihen rintakehän allekin, eli vyötäröön.

Minulla on esimerkiksi mitta rintojen alta 62cm ja se on ilmeisesti aika vähän. Monella muulla hoikalla liivien ympärys on kuitenkin 70-80, joten heillä tuo mitta on jotain 73-85. Joten jos minulla vyötärö olisi 80cm, olisin jo lihava. Nyt se on 62cm. Ja olen 163/51 muuten.

Vierailija
49/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on vähän väliä esimerkiksi kylkiluilla. Joillakin on kapeampi rintakehä kuin toisilla. Kyllä se vähän vaikuttaa myös siihen rintakehän allekin, eli vyötäröön.

Minulla on esimerkiksi mitta rintojen alta 62cm ja se on ilmeisesti aika vähän. Monella muulla hoikalla liivien ympärys on kuitenkin 70-80, joten heillä tuo mitta on jotain 73-85. Joten jos minulla vyötärö olisi 80cm, olisin jo lihava. Nyt se on 62cm. Ja olen 163/51 muuten.

Itsepetos on pahimmasta päästä.

Malleilla yleensä se on 90-60-90 ja se on myös optimaalisin mitta naisille.

Suomalaiset naiset yleisesti ovat kropaltaan tasapaksuja kuin miehet.

Vierailija
50/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ap. Minulla vyötärö vaihtelee välillä 74-80 cm. Mitat 177/58, joten hoikka olen. Oon ihmetellyt kanssa, et miten toi vyötärö muka on ylärajoilla. Treenaan aktiivisesti kuitenkin.

Ei varmasti noin paljon vaihtele vy noilla mitoilla ja kuin se on noin paljon? Eikös ennemmin 60 tienoilla?

No todellakin vaihtelee jos vedän vaikka vehnäleipää ka xylitolpastilleja niin kyllä turpoaa.

Vierailija
51/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullistakaa vatsanne ulos ja mitatkaa vyötärönne. Tulee helposti 15 cm vyötärönympärysmittaan!

Vierailija
52/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ap. Minulla vyötärö vaihtelee välillä 74-80 cm. Mitat 177/58, joten hoikka olen. Oon ihmetellyt kanssa, et miten toi vyötärö muka on ylärajoilla. Treenaan aktiivisesti kuitenkin.

"Vyötärölihavuus naisilla on yli 90 sentin vyötärönympärys."

niin, nykyään kun ihmiset turpoo. Ennen sekin oli se 80 cm, joka onkin oikein passeli vyötärön ympärys.

Vierailija
53/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali.

Vierailija
54/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mut sä oot ihan onneton rimpula. Tollasille vaan nauretaan.

Vierailija
55/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vyötärölihavuus naisilla on yli 90 sentin vyötärönympärys."

niin, nykyään kun ihmiset turpoo. Ennen sekin oli se 80 cm, joka onkin oikein passeli vyötärön ympärys.

tarkoitin tietysti, että oikein passeli yläraja mittaamaan liian isoa vyötärönympärystä. en muista koska tuo on muutettu 80:stä 90 cm

Vierailija
56/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 173 cm pitkä ja aikuiällä olen painanut keveimmilläni 50kg jolloin vyötärönympärys oli 72 cm. Nyt painan 69kg ja vyötärönympärys on 77cm. Malliltani olen kyllä melko suora lantiosta kainaloihin, selkeää vyötäröä ei ole koskaan ollut. Uskoisin että vartalon malli vsikuttaa paljon.

Mutta eikös nykyään kaulanympärystä pidetä tarkempana indikaattorina terveyden suhteen. Ehkäpä pitäisi siirtyä mittailemaan sitä.

Vierailija
57/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin minulle vaikka en mitään ampiaisvyötäröäkään tule omppuna ikinä saamaan vaan "parhaimmillanikin" olen tasapaksu.

Se on silti parempi kuin se, että vy on liki sama kuin ry. Siitäkin kun on kokemusta.

Vierailija
58/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä yhtä kuin kaikki miehet Suomessa? Ikävä repäistä sinut pilvilinnoista, mutta Suomessa on paljon miehiä ja naisia joilla on isompi tai pienempi vyötärönympärys kuin sinulla. Vaikka sinulla näkyisikin vatsalihakset, olet silti yhtä tavallinen kuin naapurin Irma.

Vierailija
59/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut sä oot ihan onneton rimpula. Tollasille vaan nauretaan.

Sanoo mies jolla kaljamaha. Kateellisten ulinaa. T. Eri

Ei tarvitse mennä kuin 10 000 vuotta ajassa taaksepäin niin miehet olivat tuon kaltaisia kropaltaan.

Vierailija
60/107 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepetos on pahimmasta päästä.

Malleilla yleensä se on 90-60-90 ja se on myös optimaalisin mitta naisille.

Suomalaiset naiset yleisesti ovat kropaltaan tasapaksuja kuin miehet.

Malleilla on aina syömishäiriö tai tiukka dieetti. Ei ehkä hyvä esimerkki tavallisille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme