Yleisurheilu MM-kisat
Niin toivoisi Suomi urheilijoiden menestystä mutta ikävä kyllä suurin osa valituista on väärässä sarjassa. Suomi "urheilijat" ovat vain nauttimassa talon antimista ja kotiin tultuaan kehuvat että kyllä oli mukavaa.
Kommentit (1594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka olikaan se suomalainen mieskiekonheittäjä, joka vielä urheilijaksi todella vanhana osallistui kilpailuihin? Tästä on kyllä jo aikaa.
Pertti Hynni? Nykyään Frantz on jo ikämies.
Joo, tuota Pertti Hynniä tarkoitin. Eikös tämä ollut korkean ikänsä lisäksi myös vähän erikoinen persoona, eikä halunnut esim. antaa haastatteluja tai mitään muutakaan ylimääräistä, halusi vain heittää kiekkoa? Sellainen Seppo Räty tämäkin taisi olla.
Kärähti?
Eikös se ollut joku Timo Tompuri, jolla oli jotain ihmeellisiä doping-sotkuja? Taisi yrittää tuoda itse kiellettyjä aineita omalla autollaan Suomeen ja jäi sitten nolosti kiinni tullissa tai jotain vastaavaa.
Jonkun kuulantyöntäjän kanssa Tompuri oli ostanut käytetyn auton, ja kappas! Koslasta löytyikin tullissa dopingaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka olikaan se suomalainen mieskiekonheittäjä, joka vielä urheilijaksi todella vanhana osallistui kilpailuihin? Tästä on kyllä jo aikaa.
Joo, tuota Pertti Hynniä tarkoitin. Eikös tämä ollut korkean ikänsä lisäksi myös vähän erikoinen persoona, eikä halunnut esim. antaa haastatteluja tai mitään muutakaan ylimääräistä, halusi vain heittää kiekkoa? Sellainen Seppo Räty tämäkin taisi olla.
Kärähti?
Ei mielestäni, olihan hänellä myös painonnosto lajina mutta en muista että olis ollut mitään käryä enkä jaksa ruveta googlaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärähti?
Eikös se ollut joku Timo Tompuri, jolla oli jotain ihmeellisiä doping-sotkuja? Taisi yrittää tuoda itse kiellettyjä aineita omalla autollaan Suomeen ja jäi sitten nolosti kiinni tullissa tai jotain vastaavaa.
Tompuri & Tiisanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä Ari Huumonen? Sijoittui neljänneksi Helsingin MM-kisoissa. Liehuletti, kilpaili usein verkkahousut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö jotain kautta illalla lähetystä pelkästään seiväsfinaalista?
Voi, voi, näitä meidän mieshyppääjiä! Onhan suomalainen mies sentää ensimmäisenä maailmassa ylittänyt viisi metriä vuonna nakki ja muusi.
Älähän nyt, Juho Alasaari on nuori ja lupaava kaveri. Kattellaan parin kasvuvuoden jälkeen suoritustasoa uudelleen.
Nämä kisat on siitä ihan kivat, että parhaat on mukana. Toista se on lätkän kisoissa, jonne pitää epätoivoisesti houkutella jotain jämäpelaajia. Ei niitä voi MM-kisoiksi tosissaan kukaan kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö jotain kautta illalla lähetystä pelkästään seiväsfinaalista?
Voi, voi, näitä meidän mieshyppääjiä! Onhan suomalainen mies sentää ensimmäisenä maailmassa ylittänyt viisi metriä vuonna nakki ja muusi.
Ja miten vastauksesi liittyikään kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Kiinalainen naisoletettu kuulantyöntäjä näytti kyllä ihan mieheltä.
Samoin siinä naisten 200m finaalissa oli muutamakin melko miehekäs nainen jotka näytti ihan drag-queeneilta.
Ja olihan siinä starttilistassakin esim nimet Daryll ja Julien..
Vierailija kirjoitti:
Illalla tulee viestejä ja muita diipadaapalajeja samaan aikaan kun miesten seiväs. Kun ovat juoksuja niin jokaisen esittelyt ja lämmittelyt näytetään alusta loppuun ja itse suoritus tietenkin kokonaisuudessaan. Seiväshypystä vain joitakin suorituksia joten todellakin katson sitä itseäni eniten kiinnostavaa lajia. En esimerkiksi 5000 metrin finaalia. Ainoa toinen mielenkiiintoinen on ottelun ratkaisevat lajit.
Tuo juoksulajeihin keskittyminen on kyllä outoa kun vuosi toisensa perään seurataan jotain kymppitonnin jolkotteluakin kierros toisensa perään vaikka mitään ei tapahdu. Siinä riittäisi ihan se startti ja maaliintulo sekä sitten uusintana/hidastuksena voitaisiin näyttää muiden suoritusten välillä, jos joku kaatuu tai tapahtuu jotain muuta mielenkiintoista ennen kun voitto ratkaistaan siinä vikalla kierroksella.
Tuollainen vie ihan turhaan tv-aikaa muilta lajeilta kun samaan aikaan sitten heitetään vaikkapa kiekkoa, mutta sitä ei vaan voida näyttää. Sama juttu tietenkin noiden lyhyempienkin juoksujen alkuerien suhteen, kun ne näytetään kaikki ja vielä hidastuksina/uusintoina muutamaan otteeseen, mutta sitten samaan aikaa menossa olevia kenttälajeja ei edes yhtä kertaa. Muutenkin näitä juoksijoita esitellään katsojille ihan erilaisella intensiteetillä kuin kenttälajien urheilijoita.
Tähän toivoisin itse jo muutosta ja enemmän tasapuolisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on käytännössä viimeisinä omissa karsintaryhmissään, kaikki kolme.
Miksi tuollainen halveksiva sävy juuri suomalaisia kohtaan? Oletko sinä olevinasi jotenkin parempi, kuin nämä nuoret urheilijamme?
Olet harvinaisen häijy ja katkera nainen.
Vierailija kirjoitti:
En kestä kuunnella Petra Mannerin ääntä.
En minäkään. Muuten hyvä ja asiantunteva työssään, mutta ääni ei kyllä sovi äänityöläiselle. Liian nariseva, kireä, sellainen kuin yrittäisi väkisellä pusertaa ääntään ulos jännittyneillä lihaksilla.
Johannes Oikarinen taas on hunajaa korvilleni. 😀😁😆🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kuulantyöntäjättärillä ennätyksestä pari metriä karsintarajaan, tää on sellainen kisavalinta mitä kritisoin.
Niinpä. Tupu-Hupu-Lupu kisaturisteina.
Tai ehkä Leenu, Liinu ja Tiinu.
Sinänsä mä en tykkää tosta kisaturistiläpästä, tottahan sinne mennään jos kerrankin pääsee, ei kukaan halua kieltäytyä once in a lifetime-kisareissusta. Valitsijathan tässä hölmöjä on olleet.Nämä ovat ensi kertaa kisamatkalla. Camilla Richardsson on saanut kisapaikan kaikkiin suuriin kisoihin viimeiset kymmenen vuotta. Tuloksena aina karsinnan loppupään sijoitukset. Mutta selostajat sanovat, että se on viisaasti juostu, on hyvä paikka tarkkailla muita. Ok, minäkin haluan kisoihin, jos tuo riittää. Tosin tämä tarkkailu kotisohvalla on oikein mukavaa, eikä kenenkään tarvitse maksaa minun kisareissiua.
Siis kestoturistit jätettävä kotiin, yksi max kaksi harjoituskisaa suotakoon nuorille.Sen kun alat juosta. Siinähän sitten pääset kisoihin, tai et.
Ois kyllä mulla miettimisen paikka lähtisinkö, vaaleansininen on mun inhokkiväri eikä pue mua. Pääsisinkähän mä edustamaan Alankomaita, oranssi edustusasu ois kivempi.
Tämä nyt tällaista turhaa lätinää mutta minustakin vaaleansininen asu on rumanvärinen ja vielä muutenkin vaaleiden suomalaisten päällä haljun näköinen.
Mistä se Hollannin oranssi muuten tulee? Eihän heillä ole lipussa oranssia. Silti aina kaikissa lajeissa oranssi asu. Olen tätä ennenkin miettinyt mutten muista kuulleeni selitystä koskaan?
Seppo Rätyhän oli aivan paras. Ei nykyään päästettäisi läpi Sepon kommentteja. Oli varsinainen aarreaitta mm. Pulttiboissille. Säälin nuoria, kun jäivät paitsi ikäkaudesta, jolloin ihan joka asiasta ei pahoitettu mieltä. PPP saisi nykykäytännön mukaan pyytää anteeksi paitsi saamelaisilta, myös Juha Jokiselta, Tommy Ekblomilta, Erkki Nysteniltä ja monelta muulta.
Jari on Kimmon isä. Myös Kimmon silloinen puoliso, en tiedä ovatko eronneet on ollut töissä Ylen radiossa. Ilmeisesti sairastumisen takia nuo työt loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kuulantyöntäjättärillä ennätyksestä pari metriä karsintarajaan, tää on sellainen kisavalinta mitä kritisoin.
Sinänsä mä en tykkää tosta kisaturistiläpästä, tottahan sinne mennään jos kerrankin pääsee, ei kukaan halua kieltäytyä once in a lifetime-kisareissusta. Valitsijathan tässä hölmöjä on olleet.Nämä ovat ensi kertaa kisamatkalla. Camilla Richardsson on saanut kisapaikan kaikkiin suuriin kisoihin viimeiset kymmenen vuotta. Tuloksena aina karsinnan loppupään sijoitukset. Mutta selostajat sanovat, että se on viisaasti juostu, on hyvä paikka tarkkailla muita. Ok, minäkin haluan kisoihin, jos tuo riittää. Tosin tämä tarkkailu kotisohvalla on oikein mukavaa, eikä kenenkään tarvitse maksaa minun kisareissiua.
Siis kestoturistit jätettävä kotiin, yksi max kaksi harjoituskisaa suotakoon nuorille.Sen kun alat juosta. Siinähän sitten pääset kisoihin, tai et.
Ois kyllä mulla miettimisen paikka lähtisinkö, vaaleansininen on mun inhokkiväri eikä pue mua. Pääsisinkähän mä edustamaan Alankomaita, oranssi edustusasu ois kivempi.
Tämä nyt tällaista turhaa lätinää mutta minustakin vaaleansininen asu on rumanvärinen ja vielä muutenkin vaaleiden suomalaisten päällä haljun näköinen.
Mistä se Hollannin oranssi muuten tulee? Eihän heillä ole lipussa oranssia. Silti aina kaikissa lajeissa oranssi asu. Olen tätä ennenkin miettinyt mutten muista kuulleeni selitystä koskaan?
En tiedä vastausta, mutta onhan Italiallakin sininen, eikä sininen ole Italian väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla tulee viestejä ja muita diipadaapalajeja samaan aikaan kun miesten seiväs. Kun ovat juoksuja niin jokaisen esittelyt ja lämmittelyt näytetään alusta loppuun ja itse suoritus tietenkin kokonaisuudessaan. Seiväshypystä vain joitakin suorituksia joten todellakin katson sitä itseäni eniten kiinnostavaa lajia. En esimerkiksi 5000 metrin finaalia. Ainoa toinen mielenkiiintoinen on ottelun ratkaisevat lajit.
Tuo juoksulajeihin keskittyminen on kyllä outoa kun vuosi toisensa perään seurataan jotain kymppitonnin jolkotteluakin kierros toisensa perään vaikka mitään ei tapahdu. Siinä riittäisi ihan se startti ja maaliintulo sekä sitten uusintana/hidastuksena voitaisiin näyttää muiden suoritusten välillä, jos joku kaatuu tai tapahtuu jotain muuta mielenkiintoista ennen kun voitto ratkaistaan siinä vikalla kierroksella.
Tuollainen vie ihan turhaan tv-aikaa muilta lajeilta kun samaan aikaan sitten heitetään vaikkapa kiekkoa, mutta sitä ei vaan voida näyttää. Sama juttu tietenkin noiden lyhyempienkin juoksujen alkuerien suhteen, kun ne näytetään kaikki ja vielä hidastuksina/uusintoina muutamaan otteeseen, mutta sitten samaan aikaa menossa olevia kenttälajeja ei edes yhtä kertaa. Muutenkin näitä juoksijoita esitellään katsojille ihan erilaisella intensiteetillä kuin kenttälajien urheilijoita.
Tähän toivoisin itse jo muutosta ja enemmän tasapuolisuutta.
Täysin samaa mieltä. Miettikää että jostain juoksuista näytetään jokaikinen ALKUERÄ, mutta samaan aikaan pyörivästä kenttälajin FINAALISTA vain muutama suoritus. Muutenkaan ei kiinnosta se tummaihoisten pikajuoksijoiden uhoamisen katsominen, mitä ne urheilijoiden esittelyt ennen juoksua järjestään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oranian eli Oranjen kuningassukuun viittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain vuosisatainen takaa ja kuninkaallisen perheen väri siis. On siihen joskus jalkapallopelin aikana tarkka selitys tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Hollannin oranssi muuten tulee? Eihän heillä ole lipussa oranssia. Silti aina kaikissa lajeissa oranssi asu. Olen tätä ennenkin miettinyt mutten muista kuulleeni selitystä koskaan?En tiedä vastausta, mutta onhan Italiallakin sininen, eikä sininen ole Italian väri.
Sekin liittyy entiseen kuningassukuun. Savoijin sininen.
Neugebauer (meniköhän nimi oikein) voi olla todella tiukilla 1500 metrin juoksussa. Mies painaa 110 kiloa ja rankat 9 lajia takana lisättynä kuumuus. Eihän nuo muutkaan kropaltaan mailerityyppiä mutta saksalainen on raskainta sarjaa.