Miksi jotkut elää verhot aina kiinni?
Eikä aina kyse ole siitä, että naapuri tms näkisi ikkunasta sisään.
Ostin juuri mökin, jossa ikääntynyt poikamies oli käytännössä asunut. Mökin kaikkien ikkunoiden verhot oli tiukasti kiinni, hyvä kun ei oltu naulattu kiinni. Näkymä ikkunasta on kaunis järvimaisema puiden lomasta.
Kommentit (56)
Olen aina ihmetellyt tuota. Varsinkin kun kyseessä ei ole se että muut näkisi sisälle. Minkälainen suhde heillä on itseensä ja muihin? Mun mielestä verhot kuuluu avata aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen tie kulkee 5 metrin päässä ikkunastani. Riittänee syyksi?
Sälekaihtimet? Ja se on sun kodin ainoa ikkunoiden suunta? Ja asut maantasalla?
Osa sairastaa esim. kroonista päänsärkyä, masennusta tai jotakin muuta?
Osa on yllättänyt jonkun tirkkimästä ikkunasta?
Osa ei vaan jaksa avata verhoja, kun itseä ei kiinnosta?
Osa on tottunut jo lapsena, että noin tehdään?
Osa pelaa hämärässä ja valo häiritsee?
Saa nukuttua vain päivisin?
Mistä hitosta sitä muiden syitä voi tietää. Kukin elää miten elää.
Vierailija kirjoitti:
Luo turvallisuuden tunnetta.
Selvennätkö miten
MITÄ SE SAATANA SULLE KUULUU!
Mitä sä kyttäät !? huolehtikaa omasta elämästänne Ei toisten älkää puuttko kenenään elämään antakaa elää Rauhassa.
Asuin maan tasalla kerrostalossa. Ärsytti sisään kurkkivat ihmiset. Sitä todellakin tapahtui koko ajan. Kehitin kaikenlaisia ratkaisuja, että saisin valoa sisään. Välillä oli pakko mennä sanomaan lapsille, että mitäs jos siirtyisit tuonne toiseen paikkaan leikkimään kuin työnnät limaisen nenäsi ikkunaani kiinni. Tai sitten ne ikkunan edessä tupakoivat ihmiset, joilla ei käynyt mielessäkään että se itsensä peilaaminen ikkunastani on hullun näköistä minulle sisällä ollessani.
Minä avaan verhot joka aamu ja kerron sen kaikille. Kohta joku suuttuu ja poistaa tämän.
Tykkään kekkaloida kerrostaloasunnossani vähissä vaatteissa kesäkuumalla, en pidä kyylääjistä enkä tahdo, että joku hullu syyttää paljastelusta. Ja tähänastinen elämäni on opettanut, että kaikenlaisia kahjoja kyllä riittää. Ikkunani antaa sisäpihalle (useamman talon ryppään sellaiselle) jossa myös usein leikkii lapsia vanhempineen- ja muistanpa joskus lukeneeni että vastaavassa tilanteessa lapsen äiti syytti asukasta lapselle paljastelusta. Sellaisia syytteitä en tahdo osakseni(en tietenkään muunkaanlaisia) joten verhot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luo turvallisuuden tunnetta.
Selvennätkö miten
Siihen suuntaan, että avonaisuus tuntuu uhkaavalta ja siksi näin että verhot edessä.
Koti kummiskin on se, jossa haluaa pysyä rauhassa omissa oloissa.
Olen huomannut mitä enemmän tulee ikää niin sitä hämärämmästä tykkää ja lempeistä tunnelmavaloista. Silmät väsyy liika kirkkaudesta.
Minulla on aina makuuhuoneen verhot kiinni. Siellä ei ole mitään, mikä tarvisi valoa. Asunto on korkean kerrostalon ylemmissä kerroksissa, joten ei luulisi monen katselevan verhojeni asentoa.
Sääliksi käy tälläisessä asunnossa olevia koiria ja kissoja jotka ei päivänvaloa näe. On kyllä lapsiperheitäkin aina verhot edessä. Eivät paljon muita ajattele aikuiset ihmiset.
No esim minä ja mieheni ollaan paljon iltaisin alasti suihkun jälkeen. Emme halua että muut näkevät meidän luoksemme. Saatika siinä vaiheessa kun alkaa "kiihko" olla katossa.
Ikkunoista sisään tuijottavat ja kurkkivat, liian uteliaat ihmiset on varmaan se yleisin syy. Ja näitä on maaseudullakin. Osa kyttää naapuria jopa kiikareilla.
Suuri osa teistä ihmettelijöistä on siis se syy. Et nimittäin tietäisi, että verhot ovat AINA kiinni, ellet kävisi säännöllisesti kyttäämässä. Eli näiden ihmettelijöiden eli kyttääjien vuoksi verhot ovat kiinni.
Niin. Miksi kyttäät muiden ihmisten asuntoja? Harmittaako kun et näe sisälle, kun verhot on koko ajan kiinni?
Olisittepa nähneet kadulla naisten ilmeet kun sanoin miehelleni 2hyvin varusteltu" että pesee ikkunat alasti.
Kyllä osa pysähtyi katsomaan ihan. Sitten kun minä ilmestyin mieheni vierelle, äkkiä jatkoivat matkaa niinkuin ei olisikaan. Varmaan luulivat että mieheni "adonis" asuu yksin.
Tästä jo aikaa mutta mukava muisto.
Yleinen tie kulkee 5 metrin päässä ikkunastani. Riittänee syyksi?