Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, sähkön hinta nyt 26.33 snt/kwh mutta minulla 10.89

Vierailija
19.08.2023 |

Otin heinäkuussa vuoden määräaikaisen sopimuksen kiinteään hintaan. Ei tarvitse leikkiä pörssisähkön kanssa ja miettiä, milloin lämmittää saunan tai pesee pyykit.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä poljen täällä pimeässä kellarissa samalla kuntopyörää ja 50 rottaa juoksee omassa pyörässään, niin yhteisellä generaattorivirralla saamme tarpeeksi sähköä, että läppäri toimii ja voin kommentoida Vauvaan :D

Vierailija
22/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taitaa kesän keskihinta olla alle 5 snt. Maksele sinä vaan 10 snt.

Maksele sinä vaan tammikuussa pörssistä omaa keskihintaasi. Katsotaan, mikä se silloin on!

Nythän tässä on kesän aikana säästänyt satoja euroja. Lopputulos on lopulta kuitenkin halvempi kuin sinun sopimuksesi. Eikä tuota vaikeuksia maksaa vaikka olisi euron kilowattitunti.

Sähköä ei kulu kesällä niin paljon lämmitykseen. Oletko laittanut rahaa säästöön talven sähkölaskuja varten?

Ohimennen, kaikki eivät lämmitä sähköllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi harrastus tuokin, että seuraa pörssisähkön hintoja ja elää sen mukaan. Jos pörssisähkö on yhtä edullinen kuin väitetään, niin ihan hyvin voi käyttää sähköä milloin tahansa. Jos tänään on kalliimpaa, niin huomenna on taas halpaa. Tietenkin, jos rahat on vähissä, joutuu elämään sähkönhinnan mukaan. Ihan kuten ruokakaupassa tarjousten ja punalappuisten mukaan.

Mulla on sovellukseen asennettu hälytysrajat tietyille hinnoille, ja se ilmottaa sitten sen mukaan onko halpaa vai kallista ja mikä hinta. Samoin ilmoittaa aina klo 17 onko sähkö seuraavana päivänä halpaa vai kallista niiden hälytysrajojen puitteissa. Mutta en oikeastaan elä niiden mukaan, koska pakko ne hommat on tehdä, mitä suunnitellutkin. On vaan ihan kiva tietää, tekeekö ne ilomielin vai kettuuntuneena 😅

Vierailija
24/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että maksoit heinäkuussa 2,5 kertaa kovempaa hintaa kuin mikä heinäkuun pörssisähkön keskihinta (4,08) oli?

Koko tänä vuonna ei ole yhdenkään kuukauden (edes tammihelmikuussa) pörssisähkön keskihinta ollut yli 10c/kWh!

No, hienoa, että voit muutamilla tunneilla ottaa ilon irti ja niillä perustella tuota kiinteähintasopimustasi! 😂

Vierailija
25/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksele sinä vaan tammikuussa pörssistä omaa keskihintaasi. Katsotaan, mikä se silloin on!

Tämän vuoden tammikuussa oli reilusti alle 10c/kWh. 8,66 alvin kanssa! Ensi tammikuussa hyvin todennäköisesti vähemmän, kun saatiin Olkiluoto 3. Ja tuota pörssisähkön keskihintaa jokainen kuluttaja saa vielä laskettua, kun seuraa hieman milloin paljon sähköä kuluttavat asiat kannattaa tehdä, kuten sauna, pesukoneet, lämmittäminen, lämminvesivaraaja jne.

Vierailija
26/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että maksoit heinäkuussa 2,5 kertaa kovempaa hintaa kuin mikä heinäkuun pörssisähkön keskihinta (4,08) oli?

Koko tänä vuonna ei ole yhdenkään kuukauden (edes tammihelmikuussa) pörssisähkön keskihinta ollut yli 10c/kWh!

No, hienoa, että voit muutamilla tunneilla ottaa ilon irti ja niillä perustella tuota kiinteähintasopimustasi! 😂

Itse asiassa olin kesällä niin paljon pois kotoa, että sähkönkulutus oli lähellä nollaa. Pieni pakastin oli päällä. Ap

Vierailija
27/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän pörssisähköön liittyvän pelon, mutta sitten taas en. Esimerkiksi nyt pörssisähkö on ollut helmikuusta alkaen muutamia piikkejä lukuun ottamatta todella halpaa. Jos joulu- ja tammikuussa käy kalliita päiviä niin ei kai kukaan täysijärkinen maksa varulta kallista määräaikaista, kun talvella saattaa olla kalliita päiviä.

Eikä se pörssisähkön kanssa tarvitse leikkiä. Me eletään ihan normaalisti. Ainut, että saunassa ei käydä, jos tuntihinta on yli 30 snt, jos se seuraavana päivänä on 3 snt.

Vierailija
28/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vartin välein sähkön hintaa ja sammutan kaikki laitteet, jos se on kallista. Vain kännykän valo valaisee silloin, kun tuijotan sen ruudulta sähkön hintaa.

Vierailija
29/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se pörssisähkön kanssa tarvitse leikkiä. Me eletään ihan normaalisti. Ainut, että saunassa ei käydä, jos tuntihinta on yli 30 snt, jos se seuraavana päivänä on 3 snt.

Minäkin tiedän mikä sähkön hinta on seuraavana päivänä.

Vierailija
30/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olin kesällä niin paljon pois kotoa, että sähkönkulutus oli lähellä nollaa. Pieni pakastin oli päällä. Ap

Jos sähkönkulutus on nolla niin mitä väliä sillä hinnalla on, vaikka sähkö maksaisi euron/kwh? Mietin kyllä välillä, että mikä luonnevika niillä ihmisillä on, jotka ilakoivat esimerkiksi siitä, että pörssisähkön hinta on korkealla.

Vierailija
31/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin hintoja ja 300-400kwh kulutuksella säästöä tulee muutama euro kuukaudessa, jos sähkön hinta 5c vs 10c. Eli eipä paljoa säästä.

Vierailija
32/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sähkönkulutus on nolla niin mitä väliä sillä hinnalla on, vaikka sähkö maksaisi euron/kwh? Mietin kyllä välillä, että mikä luonnevika niillä ihmisillä on, jotka ilakoivat esimerkiksi siitä, että pörssisähkön hinta on korkealla.

He ovat ostaneet sikakalliit aurinkopaneelit ja kylmä hiki nousee kasvoille aina kun sähkön hinta on alhainen.

Vierailija
33/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähköpelkoiset ei kykene pitkäjänteiseen ajatteluun ja järkyttyvät yksittäisistä kalliista päivistä. Eivät kykene hahmottamaan kokonaiskuvaa miten se pörssisähkö on kuitenkin halvempaa lukuisine edullisine päivineen, näkevät vain sen yhden kalliin päivän jonka ansiosta kannattaa laittaa se määräaikainen joka on koko vuoden sitten hieman edullisempi kuin se yksi kallis pörssisähköpäivä.

Vierailija
34/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköpelkoiset ei kykene pitkäjänteiseen ajatteluun ja järkyttyvät yksittäisistä kalliista päivistä. Eivät kykene hahmottamaan kokonaiskuvaa miten se pörssisähkö on kuitenkin halvempaa lukuisine edullisine päivineen, näkevät vain sen yhden kalliin päivän jonka ansiosta kannattaa laittaa se määräaikainen joka on koko vuoden sitten hieman edullisempi kuin se yksi kallis pörssisähköpäivä.

Tämä on sitä samaa kansaa, joka hyppää kelkkaan ostamaan osaketta, kun se on rakettimaisesti noussut pilviin. Ja myy paniikissa kaikki pikkurahalla, kun se romahtaa. Tytti Tuppuraiset, jotka antaa ilmaiseksi miljardien yhtiön ja päästään vuoden päästä lukemaan kuinka se teki ennätystuloksen.

Vierailija
35/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin makselen mielelläni 10 s/kWh kuin osallistun pörssihuijauksen rahoittamiseen.

Pörssisähkön hinta nousi Fortumin asiakkaana ennen Ukrainan tilannetta keskellä talvea moninkertaiseksi. Ei ollut mitään hyökkäys sotaa tms, johon olisi voinut vedota.

Vierailija
36/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh heh kyllä joo nääs.

Vierailija
37/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on yks paskan hailee maksaako sähkö kuusi vai kuusitoista senttiä. Ei ole isossa kuvassa merkityksellinen asia taloudelleni. Vuositasollakin vain satasia.

Eli asut yksin ja pieni asunto. Ei sähkölämmitystä.

Meille merkitsee kun asunto 100 neliötä ja neljä henkeä.

Lattialämmitys kylppärissä ja kodinhoitohuoneessa.

Vierailija
38/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut kiinteä ja nykyään pörssisähkö ja ikinään en palaa kiinteään.

Nyt laskut 45 euroa kuukausi ja talvella 100 euroa.

Kiinteällä 230 euroa kuukausi.

Kyllä katson hintoja milloin sauna tai pesukone/kuivausrumpu on päällä.

Vierailija
39/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä pesen pyykit miinussähköllä ja niille päiville tähtään kaikki muutkin hommat.

Kumpi säästää enemmän?

Vierailija
40/70 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän että ilmanvaihdon sulkeminen nykysmaikaisessa talossa on erittäin haitallista?? Kosteutta kertyy ja talo homehtuu. Ja ilmanvaihto on se mikä vie sähköä, ei se pakastin tai jääkaappi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi