Heh, sähkön hinta nyt 26.33 snt/kwh mutta minulla 10.89
Otin heinäkuussa vuoden määräaikaisen sopimuksen kiinteään hintaan. Ei tarvitse leikkiä pörssisähkön kanssa ja miettiä, milloin lämmittää saunan tai pesee pyykit.
Kommentit (70)
Eipä tuossa paljon miettimistä ole. Teen kotona etätöitä, ja minulleon aivan sama, pesenkö pyykit nyt vai tunnin päästä, vai kenties huomenna. Elämässäni on päivittäin suurempiakin päätöksiä.
minä luin iltajuorun otsikon, että sähkö on kallista VIIKONLOPPUNA. Tein sitten jo perjantaina paljon sähköä kuluttavat hommat. Nyt katsoin sähkönhintaa ja se oli kalleimmillaan perjantaina aamulla ja päivällä!
Mikä hiton viikonloppu perjantaiaamu muka on?
Väre on kyllä sellainen firma, että kannattaa varoa
Keväällä meille soitteli Wäreen myyjä, ja, kun pyysimme tarjousta sähköpostiin, niin sitä ei ollut lupa lähettää kirjallisena :D No vähän sen jälkeen lehdet uutisoivatkin heidän suhmuroinnistaan
Minulla taitaa kesän keskihinta olla alle 5 snt. Maksele sinä vaan 10 snt.
9,90 voimassa 1/25 saakka.
Otin ennekuin hinnat lähti laukkaamaan 22 keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Maksele sinä vaan tammikuussa pörssistä omaa keskihintaasi. Katsotaan, mikä se silloin on!
Vierailija kirjoitti:
minä luin iltajuorun otsikon, että sähkö on kallista VIIKONLOPPUNA. Tein sitten jo perjantaina paljon sähköä kuluttavat hommat. Nyt katsoin sähkönhintaa ja se oli kalleimmillaan perjantaina aamulla ja päivällä!
Mikä hiton viikonloppu perjantaiaamu muka on?
Hinta pitää tarkistaa ENNEN kuin tekee sähköä vaativat kotihommat. Turha se on itkeä sitten kun työt on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Väre on kyllä sellainen firma, että kannattaa varoa
Keväällä meille soitteli Wäreen myyjä, ja, kun pyysimme tarjousta sähköpostiin, niin sitä ei ollut lupa lähettää kirjallisena :D No vähän sen jälkeen lehdet uutisoivatkin heidän suhmuroinnistaan
Ei mulla ole Väreestä. Otin sieltä vain tuon päivän hinnan tänne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksele sinä vaan tammikuussa pörssistä omaa keskihintaasi. Katsotaan, mikä se silloin on!
Nythän tässä on kesän aikana säästänyt satoja euroja. Lopputulos on lopulta kuitenkin halvempi kuin sinun sopimuksesi. Eikä tuota vaikeuksia maksaa vaikka olisi euron kilowattitunti.
Niinno, se 7vrk keskihinta on tällä hetkellä 6,4snt, joten siinähän makselet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän tässä on kesän aikana säästänyt satoja euroja. Lopputulos on lopulta kuitenkin halvempi kuin sinun sopimuksesi. Eikä tuota vaikeuksia maksaa vaikka olisi euron kilowattitunti.
Sähköä ei kulu kesällä niin paljon lämmitykseen. Oletko laittanut rahaa säästöön talven sähkölaskuja varten?
Yksi päivä sinne tsi tänne, kesän keskiarvo alle 5cnt
Liian kallista mutta on pakko maksaa! Siirtohinnat kohtuuttoman suuria. Suomi on paska maa.
Yksi harrastus tuokin, että seuraa pörssisähkön hintoja ja elää sen mukaan. Jos pörssisähkö on yhtä edullinen kuin väitetään, niin ihan hyvin voi käyttää sähköä milloin tahansa. Jos tänään on kalliimpaa, niin huomenna on taas halpaa. Tietenkin, jos rahat on vähissä, joutuu elämään sähkönhinnan mukaan. Ihan kuten ruokakaupassa tarjousten ja punalappuisten mukaan.
Mulle on yks paskan hailee maksaako sähkö kuusi vai kuusitoista senttiä. Ei ole isossa kuvassa merkityksellinen asia taloudelleni. Vuositasollakin vain satasia.
Niin toisaalta olen nauttinut lähes koko kesän naurettavan halvasta sähköstä välillä ollut jopa ns ilmaista joten säätöä on syntynyt ja mikä parasta pystyn itse laskuuni vaikuttamaan valitsemalla sieltä niitä halpoja tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköä ei kulu kesällä niin paljon lämmitykseen. Oletko laittanut rahaa säästöön talven sähkölaskuja varten?
Viimetalvena oli 1 kk yli normilaskun. Sen 300e extraa voi hyvin ottaa siitä tonnista mikä on jäänyt säästöön pörssisähköllä, sijoitettu ja kasvanut korkoa jo kohta 8kk:)
Mm. tuolla päivän pörssihinta
https://vare.fi/sahkosopimus/porssisahko/hinta/