Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~0~JOULUPALLOJEN tiistai~0~

19.12.2006 |

Ja pinoon poms!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kuomat!

Oireeton rouva täällä. Eilisen saldo, yksi kipakka supistus! Aloin jo epäillä limatulppaani, mutta olen sen kuvaillut tutuille niin hyvin, ettei se voinut olla muuta! Mutta synnytykseenhan voi siitä mennä parikin viikkoa, joten eipä hätäillä. Eilen neuvolassa luin viime perjantaisen äitiyspolikäyntini tekstin ja siinä tohtori oli kirjoittanut, että kohdunkaula on TÄYSIN epäkypsä (vaikka minulle sanoi paikkojen olevan raollaan). Joten Nefili, minä olen aika varmasti kanssasi tammikuulle asti (tänään tj 10 laskettuun!). Ja kassiahan en ole vielä pakannut, tosin kassi on jo tuossa esillä. ;)

Paineet olivat neuvolassa korkeat, mutta jos alapaine on alle 105 ja pissa miinuksella, ei hätiä ole. Ajattelin tänään juoda tehostetusti vettä, on jäänyt vähän vähälle ja heti tulee turvotuksia, jos ei juo riittävästi. Mutta juominen on lopetettava klo 19, muuten juoksen vessassa puolen tunnin välein.

Tänään on mentävä ostamaan loput joululahjat, tai perjantaille jää yksi lahja, koska se tulee vasta silloin, mutta olen sitä varmasti hakemassa itse.

Nyt suihkuun! Nautiskelen aamuisin kuumasta suihkusta suihkujakkaralla istuen, varsin mukavaa. Vesi on kallista, tiedän, mutta ei rouvalla juuri muita paheita tällä hetkellä ole.

Iituli: Reippaasti raportoimaan vaan, jos olet vielä paikalla. Johan minäkin olin ihan liekeissä tulpastani, mutta täällä sitä vaan keikutaan.

Kirsikka ja aarre 38+4

Vierailija
2/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan!

tänään se sitten olisi se laskettuaika mutta ei ole merkkiikään lähdöstä :) ruvetaan tossa kohta puoliin väkertämään mulle aitoja hiusjatkeita päähän joten jospa vaikka samalla vedet lorahtaisi...

saa sitte puolella päällä lähteä synnärille,heh! meneehän tohon aikaa varmaan nelisen tuntii ett mahtaa toi pyllyskä vähän puutuu,toki pidämme kyllä taukoja.

ihanaa,ulkona pakkasta reilu 6 astetta mutta sehän on luvannu kuitenkin mustaa joulua että nämäkin vähäiset lumet mitä tuli eilen niin sulaisi pois ja plussan puolelle tossa loppu viikosta mentäisiin,TAAS!!!hoh hoijaa! empä muistakkaa milloin olisi ollut täysin lumeton joulu :(

saa nyt nähdä paljon tämä raskaus menee yliaikaiseksi,ketään ei ole kuiten kaan tarvinnut käynnistää. ensimmäinen meni 5 päivää,toinen 13 päivää ja kolmas 9 päivää joten jouluna tietty mun vuoro :p

limatulpasta ja muusta ei tietoakaan vaikka olen kytännyt vessassa käydessä mutta eipä mulla muistakaan mitään isompia merkkejä ollu aikaisemmin eli kun supparit on alkanut niin se on ollu menoa sitten :D

sairaalakassia en ole pakannut edes kun sen olen yleensä tehnyt sitten kun supparit on alkaneet.... eipästä kiirettä ja no tress no tress!!

mut täytyypi tukka sessioon lähteä valmistautumaan :)

ookke moro!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, minä ja Miilukka on enään jäljellä...? Vai missä te luuraatte? Pinoon, hophop!

Kirsikka

Vierailija
4/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainakin yksi ei-synnyttänyt vielä löytyy teidän lisäksenne =).

Lueskelin juuri eilistä pinoa jossa Iituli kertoi supistuksistaan. Toivotaan että se oli sitten menoa, eli olivan ihan aitoa tavaraa... (hieman kateellisena kyllä).

Itse kävin äsken toiveikkaana tekemässä lumityöt, mutta tuskinpa siitä mitään iloa oli synnytyksen kannalta. No, saipa ainakin litrakaupalla raitista ilmaa ja jonkun verran liikuntaa. Alkaa vain tuo liikkuminen olemaan kovin hankalaa kun nivuset ja reidet ovat välillä ihan tulessa! En tiedä painaako vauva vai onko vain liitoskipuja, mutta ovat selkeästi lisääntyneet/ pahentuneet nyt viikonlopun ja alkuviikon aikana. Ei yhtään mukavaa...

Muuten ei sitten sen kummempaa kuulukkaan, mukavaa kun tuli lunta (kunnes taas sulaa).

Teppis 39+3 (esikoinen syntyi muuten juuri näillä viikoilla...)

Vierailija
5/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan! Onnea kaikille uusille vauvautuneille :)

Meidänkin vauveli sitten tosiaan tuli maailmaan viime vkon ke-to välisenä yönä 14.12. klo 02:12 (rv39+4). Ja vanhempien ennakko-odotusten ja vahvojen poikafiilisten vastaisesti :D meille sitten kuitenkin tuli aivan iki-ihana pieni tytöntyllerö :)) Painoa neidillä oli 3540g ja pituutta 49cm. Synnytys kesti yht. 8h ja oli kyllä melkoisen helppo! Laittelen synnytyskertomusta sitten myöhemmin. Eilen tultiin tyttösen kanssa kotiin, ja ihan hyvin on sujunut nyt kotosalla. Sairaalassa neiti sai vielä lisämaitoa (alkuun verensokeri oli hiukan matala), mutta nyt on ainakin vielä pärjäilty ihan " omin eväin" :)

Paljon supistussäteitä kaikille!!! Kyllä ne vaavit sieltä tulee ajallaan! :) Helppo sanoa kun itekin olin ihan hermona viime vkon alussa :D

- onnellinen Nesselia & Niisku 5vrk -

Vierailija
6/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on et kyl se joulu taitaa tulla ennen vauvaa..

Onnea nesselia tytöstä, kyl noita tyttöjä alkaa näköjään tulemaan.

Täälä flunssa sen kuin jatkuu, mies parka sai sen myös. eli toisaalta ihan hyvä kun kaveri on vielä masussa. Piti mun jotakin vielä kirjotella , mut meidän taistelu kaksikko ottaa taas yhteen ja äitiä tarvitaan tuomariksi.

nefili

Vierailija
7/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin jo toiveikkaalla mielellä.. 14-24 välillä tuli paljon supistuksia, kipeitä ja vähemmän kipeitä. Aamulla kuitenkin kokonaisena heräsin, joten ei ne sit niitä oikeita ollu.. mut nyt supistelee taas, hieman kivuliaita ovat, mutta en uskalla vielä toivoa mitään. Huomenna on tämän mamman synttärit, joten olis ihana synttärilahja jos tämä poika vain suostuis syntymään.. :) Kerkeis synnäriltä vielä jouluksi kotiin.. :)

Neuvolakin oli eilen. Painoa oli tullu 1.5kg, nyt siis kokonaissaldo 10kg. Verenpaineet ja hempat ok. JA vauva laskeutunut ja osittain kiinnittynyt, JES!! Jospa täällä pikkuhiljaa jotain alkais tapahtumaan..

Paljon onnea jo vauvansa saaneille ja supistussäteitä meille kokonaisille palloille!! :)

- lillamaar rv 38+6 -

Vierailija
8/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jouluvauvoille! Ja voimia teille ketkä odotatte vielä viimeisiä viikkoja!

Meille syntyi poika maanantai aamuna. Ensin meni kaikki lapsivedet ja kolmen tunnin päästä poika oli sylissä. Hieman ehdin siemailla ilokaasua. Keskiviikkona olimme jo kotona.

Rauhallista joulua ja kaikkea hyvää!

Marja

Vierailija
9/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=9111241&p=1&tmode=…

Yllä linkki eiliseen. Jännittää!

Onnea kaikille vauvautuneille, odotellaan tässä äitiysneuvolan terveydenhoitajaa kotikäynnille, tulen sitten raportoimaan vauvan painoa yms :)

Minä en jätä teitä vaan käyn säännöllisesti häiriköimässä kunnes kaikki päästään tuonne Vauvat-puolelle pinoutumaan :D

Tinuri ja Alpi Itupulla 6 pv

Vierailija
10/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut kaikille vauvan saaneille! kiva nähdä että saadaan tyttöjäkin näille kaikille poikalapsille. pojat tuntuu olevan kuitenkin vielä voitolla toistaiseksi.

toivottavasti olette saaneet jo joululahjaostokset tehtyä, nyt on kaupoissa nimittäin sellaiset sutinat ettei sinne enää uskalla tällainen pallo edes mennä! itse tein viimeisiä ostoksia tänään, vielä puuttuu yksi lahja.

jännittää edelleen pääsenkö ojentamaan kaikki lahjat ihan henk. koht. vai joudunko odottamaan kunnes h-hetki on ohi. nyt näyttäisi siltä että vietän joulun vielä mahan kanssa. mullahan ei ole edelleenkään kiirettä, tj 11 päivää! toivotan kaikille kärsivällisyyttä viime hetkille!

mom72 38+3

Vierailija
11/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi se Iitulikin sitten lähteä..?

Kovin käy harvaksi tää meidän joukko, täytynee siis alkaa pinoutumaan päivittäin =)

Onnittelut vauvansa saaneille!

Omassa olossa ei mitään uutta.. Nyt en ala valitusvirttä laulamaan, joten tämä tästäkin aiheesta ;D

Jouluntunnelmaa saatiin kehiin kun koristeltiin koti jouluisaksi, kuusta myöten. Nyt sitten vaan ODOTELLAAN...

Lapset kyselee päivittäin, että joko vauva tänään syntyy..?

Sukulaiset ja tuttavat ahdistelevat kysymyksillään joka ikinen ilta. Ensimmäiset sanat on aina " vieläkö olet kasassa?" , " etkö vieläkään ole synnyttämässä?" , " milloinkas oikeen meinaat laitoksella pyörähtää..?" ..tai jotain muuta sisällöltään täysin samanlaista.

Juuh, ja olen luvannut kyllä ilmoittaa kun vauva on syntynyt. Osalle olen luvannut ilmoittaa jo kun lähdön aika tulee.. jos siinä ehtii ilmoittelemaan.

Mutta ei auta ei.. joka ilta puhelin soi ainakin kolmesti vain siksi, että tarkistetaan olenko vieläkin kotona.

Jos vauva ei huomenna synny, niin alan toivomaan että menisi sitten vaikka joulun yli. Mieluummin sitten reippaasti joulun jälkeen kuin ennen joulua, jos riskinä on joutua olemaan joulu sairaalassa.

-mm- ja PikkuPoju rv 39+6

Vierailija
12/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Melkoinen joulupallo siis, oli syönyt itsensä jo syntymäpainoonsa vaikka laitoksella " laihtui" sen tavanomaiset 210 grammaa! Äitiysneuvolan th kävi kyselemässä voinnit ja katsomassa vauvaa, kaikki hyvin ja napatynkäkin jo irtoamassa.

[b]nesselia[/b], meillä tuli sitten lapsille sama syntymäpäivä :) Rvtkin melkein samat, minullahan laskettu aika olisi ollut 16. päivä. (Hauskaa että meidän poika oli ihan yhtä täsmällinen kuin isosiskonsa ja heitti lasketusta vain 2 päivää, tosi eri suuntaan :D) Ja sinullakin meni sukupuolifiilistelyt metsään! :DDD Onnea tytöntylleröstä!

[b]marjarolle[/b] onnittelut myös!

...Hitsi, tuli pieni breikki palstailussa enkä nyt muista erikseen jokaista vauvan jo saanutta nimetä, täytyy varmaan käydä vähän vilkuilemassa sitä jouluntähtösten listaa etä pysyy kärryillä :)

Täytyisi kirjoittaa synnytyskertomuskin kun kaikki on vielä tuoreessa muistissa. Ajan kanssa, ajan kanssa...

Tinuri rv 0+0, tsempaten kaikkia vielä poksahtamattomia ja vihjaten edelleen että kannattaisiko piipahtaa vaikka vyöhyketerapeutin pakeilla ;)?

Vierailija
13/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valmis!

Nyt ei puutu kuin lähtömerkki. Kassi on pakattu molemmille, tutinkin keitin, jos hän sellaisesta kapistuksesta välittää, lapsenhoito diabetesohjeineen lähetetty ja tulostettu, kulmat nypitty ja värjätty, joululahjat ostettu. Ja kinkku sulamassa jääkaapissa. :)

Huomenna aika äitipolille, en tiedä mitä siellä tekevät, mutta lääkärille olisi aika. Toivottavasti tekee oikein rempseän sisätutkimuksen, jos se vaikka villitsisi aarteen etsimään tiensä ulos. Muuten suljen jalat ristiin. Naureskelin juuri miehelle, että olisipa jännää, jos vauva alkaisi syntyä la-su välisenä yönä, kinkku uunissa ja pitäisi lähteä. Pitänee hommata oma " lapsen" vahti kinkulle sitten?

Tänään on ehkä supistellut vähän useammin ja aavistuksen on tullut poweria lisää. Naama on alkanut kovasti kukkimaan, aamulla oli poskipäät aivan riemunkirjavat.

Pinoutukaapa nyt ahkerasti, että meillä kärvistelijöillä on edes jotain hupia. Itsellä nämä päivät sujuvat netin, jääkaapin ja sängyn välillä. Välillä jopa näyttää nenäänsä ulkonakin!

Nyt tutkimaan, onko karjalanpaistini jo kypsynyt.

Nam!

Kirsikka ja aarre 38+4

Vierailija
14/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli...

SAIRAALAKASSI on pakattu ei s-kassa. Sairaalasta saa varmaan laskun mukaan, ettei erillistä sairaalakassaa tarvita. HIH.

Kirsikka

Vierailija
15/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en odotuspuolelta poistu mihinkään.

Tilanne aivan ennallaan. Ei mitään merkkejä siis synnytyksestä.

Eilinen ostos- ja elokuvareissu oli kyllä piristävä, vaikka ei saanutkaan toivottua vaikutusta aikaan. Bond oli hyvä ja roskaruoka maistui taivaalliselle.

Tinuri, olen niitä vyöhyketerapiapisteitäkin hieronut, mutta ei sillä ole ollut mitään vaikutusta (paitsi peukalot on tulleet kipeiksi :). Tänään aion saunoa niin kauan kuin taju kestää, mutta aiempien kokemusten perusteella sekin vaan rentouttaa. Ulkona jäähdyttelyä tekisi mieli taas kokeilla, mutta taidan jättää väliin kun viimekertaisesta sain nuhan.

Kun kaikki muut lähdette synnärille, niin minä jään pitämään pinoa pystyyn. Käynnistys tulee nimittäin täällä Keski-Suomesssa viimeistään viikoilla 42+2 eli minulla käytännössä 27.12. Nyt on aika vahva tunne, että sinne asti tosiaan menee. Ja jos ennen sitä jotain tapahtuisi, niin se olisi tietysti iloinen yllätys :)

Eipä muuta, huomiseen arvon leidit!

Justiinaa 41+1

Vierailija
16/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin edelleen pyörin, vaikka nyytti täyttää huomenna jo hurjat 3vkoa;) .... ei vaan jotenkin vielä tuo vauva puoli tunnu kotoisalta, ainakin kun siellä on niin hiljaista. Sitten sinne kun porukka on taas kasassa ja kaikilla vauvat=)

Onnittelut siis vielä minunkin puolesta vauvan saaneille!

Ja Tinuri sinut lisään seuraavan päivityksen yhteydessä syntyneiden listalle, kun nyt en huomannut katsoa onko tullut uusia ennen kun laitoin tuon uuden listan. Eli nyt siis taas lista päivitetty ja näyttipä syntyneiden lista ja aika hurjan pitkältä.

mutta kutsu kuuluu pinnasängystä.....

Oikein hyvää joulua kaikille jos en ehdi ennen sitä enää pistäytymään!!!

nani ja pikku tiitiäinen 3vkoa

Vierailija
17/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa tänne puolelle vielä kun en osaa oikein vauva puolelle siirtyä. Jotenkin sitä palaa aina tänne " tuttuun ja turvalliseen" ...

Voimia kaikille odottajille ja kovasti supistuksia niitä toivoville (vaikka ei ne kivalta tunnu, muistui taas mieleen 10vrk sitten...heh!)

Meidän neitokainen on myös syöppö! Käväistiin neuvolassa tänään ja painoa tullu jo 200g päälle syntymäpainon. Kovasti kyllä rinnalla viihtyykin ja maito sen kuin virtaa eli eipä se ihme ole!

Kiirettä pitää vauvan, esikoisen, kodin pyörittämisen ja maitopumppausten kanssa. Esikoinen suhtautunut tulokkaaseen hienosti. Kovasti pitää vaan tehdä vielä ajatustyötä, että saa arjen sujumaan. Kyllä se tästä tasottuu...

Tiina ja Sofia-neitokainen 10vrk

Vierailija
18/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vietetään ihanaa vauva-arkea. Vauva on kaikkea sitä mitä odotinkin, rauhallinen ja kiltti. Syö ja nukkuu hyvin, nytttenkin huilaa äidin sylissä tässä :)

Syntyessään painoa oli 3.495 kg, juuri sen verran kuin annettiin arviota, ja pituutta 50 cm, ja myssy 35 cm. Kerrassaan ihastuttava pallero. Sekä äiti että isä on onnellisia pienen nyyttinsä puolesta. Niin siinäkin sitte kävi että iskä ihastui, luojalle kiitos, vaikka alussa näytti vähän tilanne huonolta mutta nyt kaikki hyvin.

Kunhan tässä joulun jälkeen on aikaa niin raapustan synnytystarinaa.

Nyt iltapalan ääreen.

Terveisiä kaikille, ja onnea synnytykseen, sitä vielä odottaville :) Hieno kokemus.

terveisin sonette ja poju

Vierailija
19/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille! Meidänkin joulupallero (la 26.12) päätti tulla maailmaan jo kuun puolivälissä. Mitat olivat samat kuin Nesselian tyttärellä, mutta sukupuoli oli eri. Vieläkään en jaksa uskoa että vauva on jo tuossa vieressä :), synnytyksessäkin oli ihan epätodellinen olo tyyliin " nytkö se jo ihan oikeasti syntyy" . Tsemppiä vielä jakautumattomille, kyllä ne vauvat sieltä pian syntyvät!