Panikoin tupakalle menoa parvekkeelle
Liikaa stressiä. Tajunta ei pysy muutoksissa mukana. Tähän tilanteeseen auttais, jos ois just nyt joku pyytää tupakalle mukaan, mutta kun oon niin monelle tukena, mulla itellä ei oo ketään kelle soittaa koska vaan. Ma suunnittelin, että muutan suunnan täysin, koska ajateltava terveyttä. Miten olla herkkänä, hauraana stressitilanteessa vakaa tuki itselleen.. miten maadoittaisin itseni panikoimasta ihan turhaan. Vinkkejä otetaan vastaan
Kommentit (24)
Älä mene tupakalle parvekkeelle. Jos poltat, polta muualla.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla kännissä.
Kännissä kyllä ahdistus lievenee.
Toivottavasti sama ahdistus tulisi naapurin ketjupolttajapariskunnalle. Koko helvetin päivä ja myöhään yöhön käryytetään parvekkeella niin ettei itse voi ollenkaan tuulettaa tai oleskella omalla parvekkeella.
Joku yö saattaa postiluukusta tippua sisään kasa tuhkaa ja palavaa nestettä.
Mua taas stressaa mennä tupakalle kun joku niiskuneiti ahdistuu hajusta.
Poltan tasan tarkkaan kolme savuketta viikonloppuna illalla ja aina tunnelma menee pieleen kun en saa nautittua savukkeesta, kun mietin muita.
Siksi jatkan koska haluan nautinnon, mutta muut vie sen ajatuksena että häiritsisin muita ja minä olen pitkän työviikon jälkeen ansainnut nautintoni.
Siksi jatkan, koska haluan nautinnon ja nämä nillittäjät vie sen minulta.
Siis sun tajunta ei pysy muutoksessa mukana kun siirryt parvekkeelle ja tarvisit jonku pitämään kädestä? Huh. Et kuuluisi avohoitoon.
Laita kengät jalkaan ja takki päälle. Ota tupakat mukaan. Mene ulos. Kävele kierros katua pitkin niin pitkälle kuin tupakka palaa ja sytytä toinen paluumatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sama ahdistus tulisi naapurin ketjupolttajapariskunnalle. Koko helvetin päivä ja myöhään yöhön käryytetään parvekkeella niin ettei itse voi ollenkaan tuulettaa tai oleskella omalla parvekkeella.
Joku yö saattaa postiluukusta tippua sisään kasa tuhkaa ja palavaa nestettä.
Kärsitkö psykosomaattisesta astmasta vai miksi et voi?
Kännisekoilua. Sulla on morkkis huomenna. Aamulla serotoniinit nollissa ja on kova hätä ja tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Laita kengät jalkaan ja takki päälle. Ota tupakat mukaan. Mene ulos. Kävele kierros katua pitkin niin pitkälle kuin tupakka palaa ja sytytä toinen paluumatkalle.
Takki? Taitaa arvon tupakoitsijalla olla huono verenkierto kun takkia tällä kelillä tarvitsee.
Sori, mut naurahdin 😁 en nimittäin ole ikinä kuullut, että joku muu pelkää mennä parvekkeelle, luulin että olen ainoa! :D
Miten sun elämä muuten, onko sulla psyk hoitokontaktia? Mikä siinä pelottaa?
Mä olen joskus tärissyt ja tutissut parvekkeen ovi auki kynnyksellä tupakalla, kun en uskalla mennä parvekkeelle koska "entä jos mä hyppään"!
Mulla on siis mm paha ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö ja dissosioin. Tuolloin on ollut elämä muutenkin todella stressaavaa, elin mm väkivaltaisessa parisuhteessa ja tarvitsin rauhoittavia päivittäin, jotka omalta osaltaan piti yllä sitä kamalaa oloa.
Voisin ottaa sua kädestä kiinni ja sanoa että ei tarvitse pelätä parvekkeella :)
Tsemppiä <3
ne soittaa pian pollarit kirjoitti:
Mua taas stressaa mennä tupakalle kun joku niiskuneiti ahdistuu hajusta.
Poltan tasan tarkkaan kolme savuketta viikonloppuna illalla ja aina tunnelma menee pieleen kun en saa nautittua savukkeesta, kun mietin muita.
Siksi jatkan koska haluan nautinnon, mutta muut vie sen ajatuksena että häiritsisin muita ja minä olen pitkän työviikon jälkeen ansainnut nautintoni.
Siksi jatkan, koska haluan nautinnon ja nämä nillittäjät vie sen minulta.
Nillittäjät eivät halua tupakansavua ja kammottavaa hajua kotiinsa.
Mikä ihmisiä vaivaa täällä?
Eikö sinne röökille voi mennä parvekkeen sijaan ulos?
Kerrostalon oven lähelle/kadulle/korttelin ympäri lenkille/lähelle johonkin istumaan?
Jos on pakko "päästä" tasan siihen parvekkeelle polttamaan, voi kysyä itseltään onko se kerrostalo oikea paikka asua?
Rivitalo/okt esim voisi olla sopivampi, niin pääsisi suoraan ulos tupakalle?
Mua pelottaa, jos joku näkee minut. Yritän olla kyykyssä. Tänään menin paniikkiin, kun fasaani tuijotti ja äänteli. Stadissa.
Kuinka sä voit elää Helsingissä ja pelätä jos joku näkee sut? Mitä sit tapahtuu jos joku näkee sut? Saattaako se tervehtiä viereiseltä parvekkeelta?
Torikammo, traumoja, oon miettinyt, kun oon käynyt terapiassa toista vuotta, että jos se terapeutti ei osaa purkaa niitä traumoja, onko se jopa haitallista.. se justiin, kun on apuna muille, mutta ei ketään keltä pyytää ite apuu -ap
Lopeta tupakointi, niin et ehkä panikoi enää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa täällä?
Eikö sinne röökille voi mennä parvekkeen sijaan ulos?
Kerrostalon oven lähelle/kadulle/korttelin ympäri lenkille/lähelle johonkin istumaan?
Jos on pakko "päästä" tasan siihen parvekkeelle polttamaan, voi kysyä itseltään onko se kerrostalo oikea paikka asua?
Rivitalo/okt esim voisi olla sopivampi, niin pääsisi suoraan ulos tupakalle?
Ei todellakaan kerrostalon oven lähelle, josta löyhkä nousee yllä oleviin asuntoihin.
Taidat olla kännissä.