Ilkeä työkaveri
Inhoaa ja härnää hiljaisempia työkavereita, piikittelee ilkeästi "sinä se vaan hiljaa istut, osaatko edes puhua" Kyselee ja tenttaa henkilökohtaisia asioita, asuinmutoa vuokra vai omistus, puolison ammattia, vanhempien ja sisarusten ammatteja ym. Kun niihin ei vastaa niin juoruaa selän takana paskaa, ihan karsea tyyppi.
Kommentit (28)
Jostain kumman syystä näillä ilkeilevillä ihmisillä on niin voimakas auktoriteetti ja he onnistuu pääsemään johdon suosioon topakkuudella ja monesti kyllä ammattitaidollakin. Itse koen olevani varsin pätevä työssäni, kokemusta hyvin laaja-alaisesti alalta 20v, siitä huolimatta olen yä ja taas siinä asemassa työyhteisössäni että vai hyvin harvoin ja vain eräälle johtajalle voin sanoa mielipidettäni tai sitä koskaan edes kysytään. Jos sanoo tai kysyy jotain mikä ei miellytä kuulijaa, tulee heti ilkeäsävyinen kuitti takaisin jos edes saan sanoa lauseen loppuun. Täällä on ihmeellinen vaientamisen kulttuuri, suut tukitaan hyvin nopeasti. Olemme päälliköitä, mutta kuin jotain rivityöntekijöitä vailla minkäänlaista vaikutusmahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin: osaan puhua, mutta sulle mulla ei ole mitään sanottavaa!
Olen täällä tekemässä töitä, eikä henkilökohtainen elämäni, asumiseni, perheeni tai puolisoni vaikuta töihini mitenkään. Suosittelen, että sinäkin keskittyisit töidesi tekemiseen ja antaisit meidän toisten tehdä omamme rauhassa.
Vedätte yhdessä verbaallisesti turpiin sitä yhden kerran ja lujaa, niin kiusanteko loppuu.
Kuulostaapa tutulta. Utelee kaiken mahdollisen, yrittää saada puhumaan pahaa muista jotta voi kertoa eteenpäin, tulkitsee kaiken sanomani aivan nurinkurin. Mairea hymy kasvoilla juttelee naamatusten ja sitten jauhaa ilkeästi selän takana. Mikä ihme tuollaisia ihmisiä riivaa.
Annas kun arvaan. Keski-ikäinen nainen. Niitä nämä tyypit aina ovat.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa tutulta. Utelee kaiken mahdollisen, yrittää saada puhumaan pahaa muista jotta voi kertoa eteenpäin, tulkitsee kaiken sanomani aivan nurinkurin. Mairea hymy kasvoilla juttelee naamatusten ja sitten jauhaa ilkeästi selän takana. Mikä ihme tuollaisia ihmisiä riivaa.
Tutulta kuulostaa minustakin. Meillä se oli miespuolinen juoruakka rehtorina. Piti hovia pöljimmille, kehityskeskustelut sisälsivät juuri tuota ihmissuhdevellontasaastaa, itse työasioista ei koskaan halaistua sanaa. Tätä hölöttelijää ja juonittelijaa tukivat etuja ja turvaa saalistavat zombit.
Onko lapsia? Miestä? Missä asutte?
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan. Keski-ikäinen nainen. Niitä nämä tyypit aina ovat.
No vastaavat joita olen kohdannut, ovat kyllä tavallaan keski-ikäisiä, noin kolmikymppisiä muiduja, joilla työpäivät kuluu hyvien kavereiden kanssa leppoisasti muita työntekijöitä arvostellen... Jos asiaan puutut millään tavalla ulkopuolisena, olet seuraava poishäädetty. Julmaa peliä Suomessa!
Siis mitä hän juoruaa selän takan, jos ei saa mitään infoa toisesta?