Onnibus MEGA:lla matkustaminen
Moikka!
Eli oisin lähössä viikon päästä Onnibus MEGAlla (M6) Joensuusta etelään ja tarkoitus olisi yrittää päästä pois Joutsenon vt6 pikavuoropysäkillä, mutta vähän kyllä jäi epäselväksi:
Pysähtyykö MEGA kaikilla pikavuoropysäkeillä automaattisesti, jotka on merkattuna kyseisen bussin aikatauluun/reittiin? Vai pitääkö painaa jotain nappia?? Kyseinen Joutsenon pysäkki on siis merkattuna kyllä M6:sen aikatauluun.
Toinen juttu on matkatavaroista, joita tulee mukaan kahden urheilukassin verran. Ei varmaankaan tuota ongelmia alkaa purkamaan bussin tavaratilaa tuolla pikavuoropysäkillä, kerta se (pysäkki) on merkattuna aikatauluun eli pitäisi kai ihan normisti päästä siinä kyydistä tavaroiden kanssa?? Luin toisesta keskustelusta, että mega pysähtyisi vain asemilla, mutta onkohan tuo nykypäivänä enää paikkaansapitävä??
Kiitti ihan tuhannesti vastauksista te tietäjät!!
Kommentit (17)
On ehdottoman tärkeää, että painat stop-nappia ennen pysäkkiäsi. Kuljettajat ovat ihan raivona jos pois jäävät matkustajat ei ymmärrä painaa nappia.
Itse teen niin, että kun oon painanut stoppia ennen pysäkkiäni, käyn vielä huikkaamassa kuskille, että mulla on tavarat tavaratilassa. Tulevat antamaan tavarat. Ja jo lastatessa kysyvät mihin saakka menet, niin osaavat pakata laukkusi sopivaan paikkaan.
Jes, kiitos nopeista vastauksista! Lippu on varmaan voimassa lähtö- ja määränpääpysäkkien välillä? Eli siis onnistunee, jos jäänkin pois aiemmin, kuin lipussa mainitulla määränpääpysäkillä, kunhan vain kuskille mainitsen ja nappia painan oikealla hetkellä? Sain lippuni nimittäin ilmaiseksi tutultani, mutta määränpääksi oli laitettu Helsinki.
Joo eivät estä sinua jäämässä bussista aiemmin :)
"Toinen juttu on matkatavaroista, joita tulee mukaan kahden urheilukassin verran. Ei varmaankaan tuota ongelmia alkaa purkamaan bussin tavaratilaa tuolla pikavuoropysäkillä, kerta se (pysäkki) on merkattuna aikatauluun eli pitäisi kai ihan normisti päästä siinä kyydistä tavaroiden kanssa?? Luin toisesta keskustelusta, että mega pysähtyisi vain asemilla, mutta onkohan tuo nykypäivänä enää paikkaansapitävä??"
Ei tietenkään tuota mitään vaikeuksia saada omat tavarat tavaratilasta pysäkeillä, jotka on merkattuna kyseisen bussin reitille. Melko huonoa palvelua saisi siinä vaiheessa olla.. :D
Linja-autoasemilla bussit pysähtyy automaattisesti, niihin ei tarvii mitään stoppeja painella. Onnibussin sivuilla ne paikat missä pysähtyy automaattisesti on laitettu kahteen kertaan peräkkäin: saapumisaika ensin ja sitten lähtöaika kyseiseltä linkkuasemalta. Ite ainaki tosin painan nappia että kuski tietää jonku jäävän kyyistä pois siinä. Ja joo on vanhaa tietoa että pysähtys vaan noilla linkkuasemilla, tietty pysähtyy kaikilla muillaki pikavuoropysäkeillä mitkä on sen M6 reitin aikatauluun merkattu. Suosittelen sit vaan ilmottamaan siellä missä nouset kyytiin että missä jäät poissa ja paina sitä stoppia ennen sitä sun pysäkkiäs.
Saako Onnibussi MEGAan ottaa kaksi matkatavaraa?
Kannattaa lukea myös se pienellä painettu präntti, ettei sitten tule yllätyksiä. Varsinkin jos mukana on tavaraa kahden urheilukassin verran.
Iso kiitos teillekin vastauksista <3! Lippuun ostettu lisämatkatavaran paikka tavaratilaan, eli kaiken pitäisi olla kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Iso kiitos teillekin vastauksista <3! Lippuun ostettu lisämatkatavaran paikka tavaratilaan, eli kaiken pitäisi olla kunnossa.
Onnibussilla matkustaminean on ollut aina helppoa ja sujuvaa. Kun matkustajat osaavat käyttäytyä, niin ei muuta ongelmaa ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Saako Onnibussi MEGAan ottaa kaksi matkatavaraa?
Siis ei saa normilipun hintaan ottaa kahta kassia tavaratilaan. Pitää ostaa lippuun lisänä lisämatkatavaralle (1x max 20kg) paikka. Lippuun kuuluu 1x max 20kg kassi tavaratilaan ja pieni käsimatkatavara, joka mahtuu bussissa hattuhyllylle/penkin alle. Eritystavaroista (esim. sukset) kerrotaan selkeesti onnibussin sivuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnibussilla matkustaminean on ollut aina helppoa ja sujuvaa. Kun matkustajat osaavat käyttäytyä, niin ei muuta ongelmaa ole ollut.
Jos ei näe ongelmaksi sitä, että jalat eivät mahdu minnekään. Onneksi olen itse lyhyt, mutta miehellä on tukalaa. Onhan se vähän kuin karjakuljetuksella matkustaisi, mutta perille on aina päästy.
kUSKI PANEE, siis jos näggeri sattuu
Itse en ole koskaan huomannut kenenkään jäävän pois muualla kuin isoilla asemilla megalla matkustellessa. Voi olla vain sattumaa, mutta jos joku tietää paremmin, voisi minuakin valaista. Eipä sitä nyt ole ollut itsella tarvetta millään pikkupysäkillä jäädä kyydistä
MEGAlodon kirjoitti:
Itse en ole koskaan huomannut kenenkään jäävän pois muualla kuin isoilla asemilla megalla matkustellessa. Voi olla vain sattumaa, mutta jos joku tietää paremmin, voisi minuakin valaista. Eipä sitä nyt ole ollut itsella tarvetta millään pikkupysäkillä jäädä kyydistä
Lisänä vielä että viime vuonna ainakin kävi tilanne, jossa stoppia painanut vieressäni istunut herra ei ainakaan hänen mukaansa päässyt kyydistä pois ennen seuraavaa isompaa asemaa vaikka hänen mukaansa tuo edellinen pysäkki olisi ollut linjan pysäkkiluettelossa mainittuna. Tiedä sitten oliko kokematon kuljettaja vai jokin muu juju takana, kannattaa varautua ja kysyä kuskilta. Vaikka mainita ennen pysäkkiä/matkan alkaessa että tietääkö missä kohin se pysäkki, jossa olet jäämässä pois, sijaitsee.
Eikös lippu ole henkilökohtainen eli sitä ei voi jälleenmyydä? Tai siis tässä tapauksessa antaa toiselle käytettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Eikös lippu ole henkilökohtainen eli sitä ei voi jälleenmyydä? Tai siis tässä tapauksessa antaa toiselle käytettäväksi?
Ja löysinkin itse vastauksen: Lipun voi antaa toisen henkilön käytettäväksi.
Uskaltaako onnibusseihin ostaa lippuja lainkaan? Asema-aukiolla yksi töräytti juuri läpi kaiteen. Ilmeisesti jarrut puuttuivat bussista? Viime viikolla yli 40 asteen lämpöjä mitattu sisätiloissa. Ilmeisesti ilmastointia ei ole kaikissa onnenbusseissa?
Olen sydänvikainen mutta toivoisin pysyväni hengissä linjavaunumatkoillani.
Tämä onnibussi hieman arvelluttaa valinnakseni matkustamiseen liikenteessä.
Nappia pitää painaa. Kuski näkee lipustasi millä pysäkillä aiot jäädä ja pakkaa sen mukaan kassisi oikealla hetkellä saatavaksi. Mutta nappia pitää silti painaa, kuski ei voi muistaa missä kukakin aikoo jäädä.