Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulu muidenkin mielestä ahdistava kaupunki?

Vierailija
18.08.2023 |

Olen mahdollisesti muuttamassa takaisin Ouluun vuosien jälkeen mutta minua jotenkin ahdistaa Oulu kaupunkina. En oikein tiedä mikä siinä paikassa ahdistaa. Ehkä kylmyys ja pimeys ja ihmiset jotka on omasta mielestäni tylyjä varsinkin muualta muuttaneita kohtaan. Minulla olisi opiskelupaikka Oulun yliopistossa, jonka hankin joskus kauan sitten ennen opintoaikojen rajausta ja haluaisin jatkaa siellä. Mutta jotenkin vaan ahdistaa muuttaa Ouluun. Nykyinen kotikaupunki Jyväskylä tuntuu mukavalta paikalta, poislukien se että yliopisto on aika homeessa. Mitähän oikein tekisin?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puoli vuotta kestävä talvi ja se talven pimeys. 

Koko Suomessa se on! Ja kesällä valoa Oulussa enempi kuin Helsingissä.

Oulussa lyhimmillään päivä on vajaa kolme ja puoli tuntia, kesällä taas päivä on koko ajan. Talvi kestää puoli vuotta, mutta ei ole pimeää koko puolta vuotta, nyt on jo 7:15 minuuttia päivä, ens viikolla jo yli kahdeksan tuntia, nopeasti pitenee 

Vierailija
102/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ac oulu,kärpät,tynkkynen ja toripoliisi. Muuta ei tuu Oulusta mieleen näin päijät hämäläisenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyisin ahdistava. Liikaa lestoja. Suomen pahimmat persut, kuten Tykkynen, Simula ja Aittakumpu ovat Oulusta.

Jyväskylä, Tampere  ja jopa Kuopio ovat paljon parempia vaihtoehtoja.

t. avojalakanen ja akateeminen oululainen

Vierailija
104/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos inhoaa kylmää, ei Ouluun kannata muuttaa. Muuten minulle tulee nykyisin mieleen Oulusta väkivalta.

Vierailija
105/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestoja, kepulaisia ja muita juntteja päälle. Kierrä kaukaa! 

Vierailija
106/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy Jyväskylässä tai lähde etelään siitä. 

Vierailija
107/116 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun paljon reissutyötä tehneenä, mua ahdisti aina mennä jyväskylään. Turku toinen

T. Oulusta

Isot kaupungit ahdistavat pikkukaupungin asukasta

Vierailija
108/116 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Les ta diolaisuus sen tekee. Ne on kuspäitä.

Höpö höpö. Sain parannuksen armon Oulussa ja pelkästään kaikki liikkeen piirissä tapaamani ihmiset ovat olleet ystävällisiä , mukavia ja anteliaita. En tuntenut ketään ensin, nyt on paljon tuttuja jo. Kaikki mukavia tyyppejä. 

Parannuksen mistä ?  Lesta on tietysti toiselle lestalle mukava, mutta jos et noudata lukuisia sääntöjä, olet kohta maailman lapsi. Tiedät kai mihin maailman lapsi joutuu ;-) (

Vierailija
109/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään ajattelin että tykkään kyllä ihan kauheasti Oulusta, ihmisetkin on niin ihanan ystävällisiä ja lepposia t. Oululainen

Olin aikoinani Oulussa intissä. Ei pahaa sanottavaa - paitsi kylmyys ja pimeys. Banaanilaakson poika. Moni teistä muistanee ilmaisun ...

Oululaiset eivät todellakaan ole ystävällisiä eivätkä leppoisia

Eivät niin. Oululaiset on tekoleppoisia ja tekopirtsakoita. Olevinaan. 

Vierailija
110/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia ahdistuksia ja luuloja ihmisillä.

Itse olen asunut monessakin kaupungissa ja kylässä ja kaikki ovat olleet asukkaiden suhteen

ihan samanlaisia, samoja suomalaisia niissä asuu.

Eihän tuo täysin pidä paikkaansa. Esimerkiksi Itä-Suomalaisten geeniperimä eroaa Länsi-Suomalaisten geeniperimästä yhtä paljon, kun kahden eri maan väestöllä. Oulu koostuu paljolti itäsuomalaisista ja pohjoisesta tulleista. Temperamentti ja luonne kulkee osin geeneissä. Jopa geenimuistiin tallentuu kokemuksia ja tunteita, jotka  seuraavatkin sukupolvet "muistaa".

Vierailija
111/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut monessakin kaupungissa ja kylässä ja kaikki ovat olleet asukkaiden suhteen

Eihän tuo täysin pidä paikkaansa. Esimerkiksi Itä-Suomalaisten geeniperimä eroaa Länsi-Suomalaisten geeniperimästä yhtä paljon, kun kahden eri maan väestöllä. Oulu koostuu paljolti itäsuomalaisista ja pohjoisesta tulleista. Temperamentti ja luonne kulkee osin geeneissä. Jopa geenimuistiin tallentuu kokemuksia ja tunteita, jotka  seuraavatkin sukupolvet "muistaa".

Sen lisänä vielä opittu sosiaalisen ympäristön luonne.

Vierailija
112/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oulun kaupunki on tunnettu korruptiostaan ja vähän väliä johtava virkamies on poliisitutkinnan alla. Omat ja kaupungin rahat menevät vahingossa sekaisin. M.Salmi, M.Matinheikki jne

Vierailija
113/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Oulussa itsessään kaupunkina ole mitään vikaa.

Vierailija
114/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erot ilmapiirissä eri kaupunkien välillä ovat puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Suomessa on perusjähmeä kulttuuri vallalla kaikkialla. Asuinpaikan sijaan paljon enemmän kokemukseesi vaikuttaa millaisissa sosiaalisissa piireissä vietät aikaasi.

Jos haluaa viettää aikaa hyväosaisten korkeakulttuuripiireissä, se on hyvin erilaista Helsingissä ja Mikkelissä.

Vierailija
115/116 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu onhan 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Itseasiassa Oulu on lähempänä 50t asulkaan kaupunkia, korkeintaan 100 000.

Toiset 100 000 tuli kun ympäröiviä kuntia liitettiin Ouluun.

Vuonna 1980 oli 121 809 asukasta. Että näin.

Itse kaupungin asukasluku meni yli 100 000 vuonna 1990. Sinun lukemaasi taitaa kuulua myös liitoskunnat. 

Vuosi 1990, asukasluku noin 100 350

Vuoden alussa kaupungin väestömäärä nousi yli 100 000 hengen. Oulu oli väestöltään maan 6. suurin kaupunki.

Vierailija
116/116 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lappi on laaja alue. Itsellä perimässä saamelaisuutta ja karjalaisuutta. Länsi-Lappi ja Itä-Lappi eroavat toisistaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi