Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulu muidenkin mielestä ahdistava kaupunki?

Vierailija
18.08.2023 |

Olen mahdollisesti muuttamassa takaisin Ouluun vuosien jälkeen mutta minua jotenkin ahdistaa Oulu kaupunkina. En oikein tiedä mikä siinä paikassa ahdistaa. Ehkä kylmyys ja pimeys ja ihmiset jotka on omasta mielestäni tylyjä varsinkin muualta muuttaneita kohtaan. Minulla olisi opiskelupaikka Oulun yliopistossa, jonka hankin joskus kauan sitten ennen opintoaikojen rajausta ja haluaisin jatkaa siellä. Mutta jotenkin vaan ahdistaa muuttaa Ouluun. Nykyinen kotikaupunki Jyväskylä tuntuu mukavalta paikalta, poislukien se että yliopisto on aika homeessa. Mitähän oikein tekisin?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset siellä sellaisia kylmiä ja sisäänpäin kääntyneitä? (melkein kaikkialla suomessa kyllä näin)

Vierailija
22/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomalaisena olen aina tykännyt Oulun tunnelmasta mutta on tunnustettava että tunnen vain muutaman Oululaisen ja yleisimmät kokemukset Oulusta on jotain tyyliin ajettu Oulun läpi lomalla ja ehkä poikettu syömään tai ostoskeskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Minulle Oulu tulee aina olemaan rakkain paikka maailmassa, mutta se on subjektiivinen kokemus, josta ei voi johtaa mitään johtopäätöstä.

Mutta tuosta 200k:sta täytyy muistaa, että se johtuu niistä mielestäni älyttömistä kuntaliitoksista. Oululaisiksi lasketaan kaiken maailman yli-iiläiset, jotka asuvat jossain, mitä tällainen vanha oululainen ei ikinä opi mieltämään Ouluksi. Ei kai "varsinaisessa Oulussa" ole kuin ehkä jotain 100k asukasta korkeintaan.

M 55 v., syntynyt, kasvanut ja yli 50 v. asunut max. 5 km:n päässä Oulun keskustasta

Vierailija
24/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Muuttaisin takaisin, jos voisin. Siitä on lyhyt matka Lappiin, on merenrantaa ja harrastusmahdollisuuksia.

Vierailija
25/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Itseasiassa Oulu on lähempänä 50t asulkaan kaupunkia, korkeintaan 100 000.

Toiset 100 000 tuli kun ympäröiviä kuntia liitettiin Ouluun.

Vierailija
26/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin Jyväskylästä on vähän samanlainen mielipide. Ahdistava paikka, paljon juntteja, töykeitä ihmisiä ja asiakaspalvelu on mitä on. Ehkä elä niin omassa kuplassasi siellä, ette huomaa koko asiaa? 

Vierailija
27/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1980 oli 121 809 asukasta. Että näin.

Vierailija
28/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin joskus vuosikymmeniä sitten Kauko Röyhkään, joka oli hiljakkoin muuttanut Turkuun.

Siinä baarijonossa kysäisin, että mistä kaupungista hän on kirjoittanut biisin "Paska kaupunki".

Sanoi, että Oulusta. En silloin heti uskonut, mutta niinpä tuo on vuosikymmenet Turussa viihtynyt. Että siinä mielessä kyllä Oulun täytyy olla todella ihan p/ceestä...

Vierailija
29/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OULUN KYLMYYS?

HAH HAH: TÄLLÄKIN HETKELLÄ OULUSSA ON LÄMPIMÄMPÄÄ KUIN HELSINGISSÄ.

JA NÄIN ON USEIN, SEURAAN SÄÄTÄ JOKA PVÄ.

(Googlaa vain paikkakunnan nimi ja perään sää -siinä reaaliaikainen sää.

Vierailija
30/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestojen ja kusipäisten tervaporvareiden jälkeläisten kotipesä. Ydinpommi Ouluun olisi palvelus ihmiskunnalle.

Vierailija
31/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka pvä Oulu on lämpimämpi paikka kuin Helsinki.

Juuri nyt

Hki +16

Turku +18

Oulu +19

Vierailija
32/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OULUN KYLMYYS?

HAH HAH: TÄLLÄKIN HETKELLÄ OULUSSA ON LÄMPIMÄMPÄÄ KUIN HELSINGISSÄ.

JA NÄIN ON USEIN, SEURAAN SÄÄTÄ JOKA PVÄ.

(Googlaa vain paikkakunnan nimi ja perään sää -siinä reaaliaikainen sää.

Oulussa on tuulisuuden takia aina kylmä.

Vierailija
33/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista.

Vierailija
34/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin erikoinen ketju. Asun itse Oulussa, mutta en ole täältä alunperin. En itse allekirjoita, että oululaiset olisivat enemmän kusipäitä kuin muutkaan. Jossain vaiheessa ajattelin, että Oulussa olisi enemmän päihteisiin liittyviä ongelmia, mutta mitä enemmän lukee uutisia ja käy muualla, huomaa että samoja ongelmia on muuallakin ja jopa isommassa mittakaavassa.

Oulussa on kyllä hyvät kulttuuri- ja harrastusmahdollisuudet. Keskustan alue on minusta ruma ja tympeä. Lestoja on paljon! Ja he hallitsevat esimerkiksi yrityselämää.

Vierailija
35/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupungit ovat ahdistavia.

Vierailija
36/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on hyvin sisäänlämpiävä ja siellä on omituinen ilmapiiri.

Vierailija
37/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin Oulussa 1990-luvun alussa ja silloin oli jo yli 100 000 asukasta. 

Vierailija
38/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1980 oli 121 809 asukasta. Että näin.

Itse kaupungin asukasluku meni yli 100 000 vuonna 1990. Sinun lukemaasi taitaa kuulua myös liitoskunnat. 

Vuosi 1990, asukasluku noin 100 350

Vuoden alussa kaupungin väestömäärä nousi yli 100 000 hengen. Oulu oli väestöltään maan 6. suurin kaupunki.

Vierailija
39/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamala tuppukylä kaukana pohjoisessa. Ei sovi etelässä syntyneelle ja asuneelle

Kaukana kaikesta. Liian kaukana Lapista, ja todella kaukana Etelä-Suomesta.

Kaiken keskellä lyhyt matka joka suuntaan.

Vierailija
40/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistuu välttämään työyhteisössä ja lähipiirissä lestoja ja niitä huonoja mahmuja&heidän suomalaisia kavereita, niin Oulu on ihan kiva kaupunki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi