Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulu muidenkin mielestä ahdistava kaupunki?

Vierailija
18.08.2023 |

Olen mahdollisesti muuttamassa takaisin Ouluun vuosien jälkeen mutta minua jotenkin ahdistaa Oulu kaupunkina. En oikein tiedä mikä siinä paikassa ahdistaa. Ehkä kylmyys ja pimeys ja ihmiset jotka on omasta mielestäni tylyjä varsinkin muualta muuttaneita kohtaan. Minulla olisi opiskelupaikka Oulun yliopistossa, jonka hankin joskus kauan sitten ennen opintoaikojen rajausta ja haluaisin jatkaa siellä. Mutta jotenkin vaan ahdistaa muuttaa Ouluun. Nykyinen kotikaupunki Jyväskylä tuntuu mukavalta paikalta, poislukien se että yliopisto on aika homeessa. Mitähän oikein tekisin?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20000 äänesti Sebastian Tynkkystä. En menisi 300 kilometriä lähemmäksi missään tapauksessa.

Avojalakasena oululaisena voin todeta, että nykyisin persujen ja lestojen valta-aluetta. Ei pelkästään persujen Tynkkynen, mutta myös Jenna Simula  on nykyisestä Oulusta.

Lestojen oululaiskansanedustaja Pekka Aittakumpu, joka esim. kepulaisista kansanedustajista äänesti persujen Tavion luottamuksen puolesta.

Rasistinen kaupunki, josta yli 40 vuoden jälkeen haluan pois.

Minä taas haluaisin asua mahdollisimman rasistisessa kaupungissa, jotta m muuttajat eivät haluaisi muuttaa sinne. Olen täysin kyllästynyt m muuttajiin.

Vierailija
82/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ma.muja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä rinkiraiskaavia mmuuttajia. En menisi 500 kilometriä lähemmäksi missään tapauksessa. 

Vierailija
84/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puoli vuotta kestävä talvi ja se talven pimeys. 

Koko Suomessa se on! Ja kesällä valoa Oulussa enempi kuin Helsingissä.

Vierailija
85/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamala tuppukylä kaukana pohjoisessa. Ei sovi etelässä syntyneelle ja asuneelle

On meitäkin etelässä syntyneitä ja asuneita joita ei kiinnosta nämä ympyrät. Kävin asioimassa eilen Helsingissä ja tympi pujotella siellä lastenvaunujen kanssa. Hienoja vanhoja taloja kyllä on, mutta en kaipaa sieltä oikein mitään. Kotilähiössäkin käyn lähinnä lenkillä ja kaupassa. En tee kuin nettotappiota asumalla täällä kun pohjoisessa saisi melko varmasti isomman asunnonkin samaan hintaan.

Vierailija
86/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aikanaan opiskelujen alussa Ouluun. Siellä tuli opiskeltua ja siellä perhe perustettua. Tiettyä haikeutta tunsin, kun piti muuttaa pois. Muutaman vuoden kuluttua, 2000- luvun alussa Oulu oli muuttunut täysin. Ei olisi haluttu enää asua siellä ja nykyään vielä vähemmän.

Jälkikasvu asuu Oulussa samoista syistä kuin me aikoinaan ja tykkää asua siellä.

Vierailija
87/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot ilmapiirissä eri kaupunkien välillä ovat puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Suomessa on perusjähmeä kulttuuri vallalla kaikkialla. Asuinpaikan sijaan paljon enemmän kokemukseesi vaikuttaa millaisissa sosiaalisissa piireissä vietät aikaasi.

Vierailija
88/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu Euroopan kulttuuripääkaupunki 2025 Capital of northern Finland. Capital of Northern Scandinavia <<<<<33333 Northern Lights cheerleading<333. Oulu on pop 

Vierailija
89/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä kohta 20v suurin osa maan kaupungeista. Oulun vois pyyhkiä kartalta. Oululaiset tosiaan luulevat olevansa parempia kuin muut. Todella töykeitä jos olet muualta. Menepä tunnustamaan "Olen täältä tai siis tosta naapurista" Hyökkäävät kimppuun ku seinähullut. Entinen Oululainen hahaa. Enimmäkseen opettajien suusta! Saattavat olla ystävällisiä kasvotusten, mutta haukkuvat selän takana heti, kun selkäs käännät. Asuin tuolla muutaman vuoden. Kukaan ei uskoisi jos jaksaisin kirjoittaa millaisia naapureita. No kerron pari juttua. Kun istuttiin talon puistossa olevalla penkillä kaverin kanssa perjantaina klo 19 niin 3 naapuria tuli huutamaan mitä siinä teette. Kerran yks tuttu koputti ikkunaan, kun ei päässyt portista niin naapurit uhkaili häädöllä. Mitä ihmeen narkkareita teillä ravaa, kun ikkunaan tullaan.. Isot on ongelmat. Ei saatu käyttää omaa jalka käytävää koska silloin kuljemme viereisen talon ohi. En jaksa kirjoittaa kaikkea. Terveisiä hullujenhuone myllytulliin.

Ompa kiva lähtä Turku, Tampere, Kouvola, Kotka, Porvoo, Pori, Lohja, Espoo seuraavan 2kk sisällä. Ihmiset kivoja. Myös Porissa. 

Pysykää siellä v Oulussa. Aina kun tulee ongelmia, niin lähes aina kyseessä on Oululainen. Sen verran Suomea nähty, että raapustin näin pitkän lynkkaus virren. 

Vierailija
90/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten tuo pitävät itseään parempina ihmisinä näkyy Oululaisissa ja onko sinulla kuinka suuri otos  Oululaisia mielipiteesi taustalla.

Ps ja en ole Oulusta mutta kiinnostaa muuten vaan.

Sillä että kehuvat itseään ja haukkuvat muita tyhmiä etelän veteliä valivaliululiuli

Vierailija
91/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun paljon reissutyötä tehneenä, mua ahdisti aina mennä jyväskylään. Turku toinen

T. Oulusta

Vierailija
92/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi ahdistavaksi mutta monessakin kaupungissa on ankeampaa tänäpäivänä.

Vierailija
93/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus Oulussa enkä ikinä nähnyt Sebastian Tynkkystä tai kuullut hänen olemassaolosta millään tavalla. Varmaan oli silloin yksi väkijoukkoon sulautuva nörtti muiden joukossa. Olen about samaa ikäpolvea ja syntynyt Oulussa. Hänellä varmaan nousi oululaisuus jotenkin päähän, kuten monella jotka jää sinne. Muutin opiskelemaan itse muualle.

Vierailija
94/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ahdistus on ihmisessä itsessään, ei paikassa.

Vierailija
95/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu voisi olla mukava paikka, mutta ne ihmiset, huoh.

Eikö se väestönvaihto muka koske Oulua, odottele parivuotta niin alkaa väki himmenemään. 

Vierailija
96/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus ahdistaa (kristinusko = kuoleman uskonto).

Vierailija
97/116 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään ajattelin että tykkään kyllä ihan kauheasti Oulusta, ihmisetkin on niin ihanan ystävällisiä ja lepposia t. Oululainen

Olin aikoinani Oulussa intissä. Ei pahaa sanottavaa - paitsi kylmyys ja pimeys. Banaanilaakson poika. Moni teistä muistanee ilmaisun ...

Vierailija
98/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään ajattelin että tykkään kyllä ihan kauheasti Oulusta, ihmisetkin on niin ihanan ystävällisiä ja lepposia t. Oululainen

Olin aikoinani Oulussa intissä. Ei pahaa sanottavaa - paitsi kylmyys ja pimeys. Banaanilaakson poika. Moni teistä muistanee ilmaisun ...

Oululaiset eivät todellakaan ole ystävällisiä eivätkä leppoisia

Vierailija
99/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Tämä! Missään en ole nähnyt sellaista narsismin ja minä minä minä - asenteen tihentymää kuin Oulussa. En mistään hinnasta asuisi siellä. 

Vierailija
100/116 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska kaupunni. Pysy vaan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän