Onko Oulu muidenkin mielestä ahdistava kaupunki?
Olen mahdollisesti muuttamassa takaisin Ouluun vuosien jälkeen mutta minua jotenkin ahdistaa Oulu kaupunkina. En oikein tiedä mikä siinä paikassa ahdistaa. Ehkä kylmyys ja pimeys ja ihmiset jotka on omasta mielestäni tylyjä varsinkin muualta muuttaneita kohtaan. Minulla olisi opiskelupaikka Oulun yliopistossa, jonka hankin joskus kauan sitten ennen opintoaikojen rajausta ja haluaisin jatkaa siellä. Mutta jotenkin vaan ahdistaa muuttaa Ouluun. Nykyinen kotikaupunki Jyväskylä tuntuu mukavalta paikalta, poislukien se että yliopisto on aika homeessa. Mitähän oikein tekisin?
Kommentit (116)
Ei oo ahdistava, tosi hyvä musaskene, paljon pikku porukoita joissa soitetaan.
Moni on tosiaan muualta muuttanut, itsekin. Jännästi paljon tapahtumia, mut näistä ei infota juurikaan.
Nytkin joku vanhojen bändien festari, enkä missään nähnyt mainosta, mutta pesisstadionin seutu kuhisee väkeä. Puhumattakaan pienemmät tapahtumat,
Porukka soittaa aika erikoisia soittimia, en tiedä onko tää vl peruja, mutta ihan perus tuntuu olevan että joku soittaa pasuunaa ihan kuin ois normaali juttu ja meet johonkin kylään niin on tuba kuivumassa siellä.
Muutin etelämpää ja siellä oli lähinnä kitara, piano, rummut laulu -linjaa mutta täällä tuntuu että joku 50 vee tätönen nappaa jonkun kornetin ja vetäisee sillä jotain fanfaaria tms ja ei oo mitenkään erikseen maininnut tästä. Entisessä asuinpaikassa kyllä oltiin niin muusikkoa jos oli suunnitellut ukulelen ostoa, mutta oma arvio että oululaiset on vaatimatonta, ystävällistä ja musikaalista porukkaa..
Tosi, tosi paljon nuorta ja opiskeluikäistä porukkaa ja pikkulapsiperheitä.
Täällä opin talvitakin hupun tärkeyden :D
Tällaista Oulussa tänä kesänä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dc8758b7-09af-4f1f-9077-0d83514d3692
Kauppurienaukiolta poistettiin penkit, koska ihmiset kokivat olonsa turvattomaksi siellä ilmenneen häiriökäyttäytymisen vuoksi, jota mm. siellä penkeillä notkuvat päihdeongelmaiset aiheuttivat. Vanhuksia pelotti asioida siellä olevassa apteekissa. Kauppurienaukiolta on myös myyjiä lähtenyt toistuvien uhkailujen vuoksi pois.
Olen Oulusta kotoisin, tällä hetkellä asun pienemmässä kaupungissa noin 80km päässä ja haluan ehdottomasti muutaman vuoden sisällä muuttaa takaisin Ouluun. Onneksi sentään sinne pääseekin täältä noin tunnissa. Asiaan, rakastan Oulua enkä pidä sitä lainkaan ahdistavana, toki jotkut kaupunginosat ovat aika ankeita kuten ihan jokaisessa kaupungissa. Olen toki puolueellinen siinä mielessä että olen syntynyt, kasvanut ja elänyt suurimman osan aikuisiästänikin Oulussa eikä minulla niin ollen ole mitään käsitystä siitä, miten ulkopaikkakuntalaiset kyseisen kaupungin kokevat.
Oikeastaan ainoa tympeä asia Oulussa on jatkuva tuulisuus, mutta se ei sinällään ole iso miinus koska täällä missä nyt asun on vielä hirveämpi tuuli :D
Minä tykkään kylmästä ja pimeästä. Ilman lestoja muuttaisin välittömästi Ouluun.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista Oulussa tänä kesänä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dc8758b7-09af-4f1f-9077-0d83514d3692
Kauppurienaukiolta poistettiin penkit, koska ihmiset kokivat olonsa turvattomaksi siellä ilmenneen häiriökäyttäytymisen vuoksi, jota mm. siellä penkeillä notkuvat päihdeongelmaiset aiheuttivat. Vanhuksia pelotti asioida siellä olevassa apteekissa. Kauppurienaukiolta on myös myyjiä lähtenyt toistuvien uhkailujen vuoksi pois.
Joo kauppakeskus Valkea on aikamoinen päihdeongelmien kehto. Sisätiloistakin penkit siirrettiin aulasta muualle, onneksi. Ei kovin hyvä vaikutelma jäänyt tulla siihen spurgulemuun.
Musiikkiporukat hyvä kyllä, itse veikkaan että nuorten määrä vaikuttaa, toisaalta vanhemmatkin musisoi, tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kylmästä ja pimeästä. Ilman lestoja muuttaisin välittömästi Ouluun.
Tän asenteen takia muutin aikoinaan Oulusta pois. Muuten tykkäsin. T. Lesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OULUN KYLMYYS?
HAH HAH: TÄLLÄKIN HETKELLÄ OULUSSA ON LÄMPIMÄMPÄÄ KUIN HELSINGISSÄ.
JA NÄIN ON USEIN, SEURAAN SÄÄTÄ JOKA PVÄ.
(Googlaa vain paikkakunnan nimi ja perään sää -siinä reaaliaikainen sää.
Oulussa on tuulisuuden takia aina kylmä.
Helsingissä vielä kylmempi.
Tälläkin hetkellä.
Ensi viikoksi Hesaan sateita, Ouluun aurinkoa.
Jopa Kemisssä parempi sää kuin tsadissa.
Vierailija kirjoitti:
20000 äänesti Sebastian Tynkkystä. En menisi 300 kilometriä lähemmäksi missään tapauksessa.
Persu levittelee valheita taas. Olet jankuttanut tuota samaa valetta monessa eri ketjussa. Sebastian Tynkkynen sai vain n. 8000 ääntä, ei 20000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten tuo pitävät itseään parempina ihmisinä näkyy Oululaisissa ja onko sinulla kuinka suuri otos Oululaisia mielipiteesi taustalla.
Ps ja en ole Oulusta mutta kiinnostaa muuten vaan.
Oululainen kirjoitetaan pienellä ellei se sana aloita lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.
Itseasiassa Oulu on lähempänä 50t asulkaan kaupunkia, korkeintaan 100 000.
Toiset 100 000 tuli kun ympäröiviä kuntia liitettiin Ouluun.
Vuonna 1980 oli 121 809 asukasta. Että näin.
40 vuotta sitten 🙄
Lestadiolaiset pilaavat koko Pohjois-Pohjanmaan. Missä rehellisyys ja muiden kunnioittaminen?
Missään en ole tavannut yhtä epäystävällisiä ja tympeitä ihmisiä kuin Oulussa.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Oulu on lähempänä 50t asulkaan kaupunkia, korkeintaan 100 000.
Toiset 100 000 tuli kun ympäröiviä kuntia liitettiin Ouluun.
Ei pidä paikkaansa. Ympäristökuntia ei liitetty Ouluun. Oulun kaupunki lakkautettiin ja perustettiin uusi kaupunki, jonka muodostivat Kiiminki, Yli-Kiiminki, Yli-Ii Haukipudas, Oulunsalo ja Oulu. Yhtään kuntaa ei liitetty Ouluun. Uuden kaupungin nimeksi valittiin Oulu.
Vierailija kirjoitti:
20000 äänesti Sebastian Tynkkystä. En menisi 300 kilometriä lähemmäksi missään tapauksessa.
Olet siis homofobinen rasisti.
Oon syntyny Oulussa ja kyllä se on minustakin ilmapiiriltään, eikä vain ilmastoltaan kylmä kaupunki. Missä muualla poistetaan puistonpenkit sillä perusteella, että niillä istutaan?
No, ahdistuneelle , mt-tyypille, joka tylsä, on kaikki paikat sellaisia, kuin hän itse.
Vierailija kirjoitti:
No, ahdistuneelle , mt-tyypille, joka tylsä, on kaikki paikat sellaisia, kuin hän itse.
Tämä ap:lle 😀
Suoraan kysymykseen suora vastaus:
On.
Vierailija kirjoitti:
Just tänään ajattelin että tykkään kyllä ihan kauheasti Oulusta, ihmisetkin on niin ihanan ystävällisiä ja lepposia t. Oululainen
Mukavat ihmiset Oulussa ovat todella mukavia, leppoisia, ystävällisiä ja maanläheisiä. Mutta kun siellä ollaan juntteja niin sitten ollaan ja kunnolla.
Koko Lappi ahdistaa.