Sinä joka aidosti rakastat täysillä elämääsi, millainen on päivärutiinisi?
Kirjoita siis ihan yksityiskohtainen kuvaus peruspäivästäsi -tyyppinen ketju. Mielenkiintoista kuulla, onko näissä yhteneväisyyksiä kun jokaiselle aihe on niin henkilökohtainen.
Kommentit (29)
Korkkaan ekan kaljan jo aamupäivällä etätöissä, mukavasti sujuu lopputyöpäivä. Noin sixpäck kuluu päivän aikana kunnes iltapäivällä viskilasi esiin. Vähintään puoli pulloa 46% viskiä menee. Tää on täysillä ryyppäämistä ilman huolia!
Heräilen kahdeksan aikaan sarastusvaloon. Päästän kissat makkariin ja paijailen niitä hetken. Noustuani laitan kissoille ruoat ja itselleni ison latten ja pientä purtavaa. Kahvia nautiskellen luen Hesarin ja Ylen uutiset ja vilkaisen AV:n ja somet. Sitten kotitöitä puoli tuntia, tunnin, joiden jälkeen mahdollisesti suihku ja ihonhoito. Kello on nyt jotain 10-12, ja vuorossa toinen iso lattemukillinen ja kevyttä syötävää samalla kun opiskelen. Iltapäivällä klo 15-17 välillä teen tai lämmitän helpon ruoan. Alkuillasta ohjelmassa on usein joko liikunta- tai muu harrastus tai kaupassa käynti. Viimeistään kahdeksalta olen takaisin kotona rauhoittumassa joko Yle Areenan tai hyvän kirjan (tai tenttikirjan) parissa. Sänkyyn kömmin viimeistään klo 23 ja nukahdan nopeasti.
Ei ole päivärutiinia. Juuri se on se, mitä elämässäni rakastan, että voin tehdä mitä tykkään ilman mitään orjallista kaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole päivärutiinia. Juuri se on se, mitä elämässäni rakastan, että voin tehdä mitä tykkään ilman mitään orjallista kaavaa.
Teetkö sitten joka päivä ihan erilaisia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ihanaa kun ei ole pakko nousta aikaisin eika menna minnekaan. Saa suunnitella matkoja ja lomia extempore, lahtea rannalle tai lenkille metsaan tai ajaa naapurikaupunkiin nahtavyyksiin, konserttiin tai ostoksille.
Meni 40 vuotta tyoelamassa etta olen tassa tilanteessa mutta nyt nautin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on käytännössä mahdotonta, koska tiettyjä asioita on pakko toistaa joka päivä. Mutta lähtökohtaisesti rutiiniton elämä tarkoittaa samaa kuin spontaani elämä. Tehdään sitä mitä huvittaa ja mennän sinne minne mieli tekee.
t.eri
Herätys klo 6, jumppa ja aamiainen.
Työpäivä noin klo 7-15.30, hyvin rento ja itse suunniteltu ajankäytön suhteen.
Töiden jälkeen toisinaan kauppaa ja ruokaa perheelle , toisinaan oman pienen yrityksen hommia ja asioita, joskus taas ystävien tapaamista. Joskus sohvalle lukemaan tai vaikka Netflix. Mikä nyt sattuu huvittamaan.
Meillä käy siivooja, lapset on isoja.
Matkustellaan paljon, elämässä on joitakin tärkeitä ihmisiä ja tykkään myös olla itsekseni.
Viikonloppuina muuten samaa, mutta ei niin aikainen herätys eikä töitä ellei huvita oman yrityksen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Heräilen kahdeksan aikaan sarastusvaloon. Päästän kissat makkariin ja paijailen niitä hetken. Noustuani laitan kissoille ruoat ja itselleni ison latten ja pientä purtavaa. Kahvia nautiskellen luen Hesarin ja Ylen uutiset ja vilkaisen AV:n ja somet. Sitten kotitöitä puoli tuntia, tunnin, joiden jälkeen mahdollisesti suihku ja ihonhoito. Kello on nyt jotain 10-12, ja vuorossa toinen iso lattemukillinen ja kevyttä syötävää samalla kun opiskelen. Iltapäivällä klo 15-17 välillä teen tai lämmitän helpon ruoan. Alkuillasta ohjelmassa on usein joko liikunta- tai muu harrastus tai kaupassa käynti. Viimeistään kahdeksalta olen takaisin kotona rauhoittumassa joko Yle Areenan tai hyvän kirjan (tai tenttikirjan) parissa. Sänkyyn kömmin viimeistään klo 23 ja nukahdan nopeasti.
Tämä oli siis arkirutiini. Viikonloppu muuten samankaltainen, mutta ystävien näkeminen yms. menot osuu tietysti usein viikonloppuun ja opiskelut saattaa jäädä vähemmälle.
Ja tosiaan, rakastan eläämäni. En pidä ulkopuolelta pakotetuista rutiineista, mutta näistä omistani todella pidän. Ikäkin tehnyt sen, että mm. säännöllinen unirytmi lisää hyvinvointia huomattavasti vs. epäsäännölliset unet.
Onko usein seksiä komeiden miesten kanssa 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on käytännössä mahdotonta, koska tiettyjä asioita on pakko toistaa joka päivä. Mutta lähtökohtaisesti rutiiniton elämä tarkoittaa samaa kuin spontaani elämä. Tehdään sitä mitä huvittaa ja mennän sinne minne mieli tekee.
t.eri
Rutiiniton elämä kuulostaa mielenkiintoiselta, joten olisi kiva kuulla siitä lisää. Kuvittelen sen sellaiseksi, jota vietän matkoilla. Matkustamme noin viikon kuukaudesta, jolloin spontaaneja vapaa-ajanviettomahdollisuuksia päivisin on paljon tarjolla.
Kotona nautin rutiineista ja erityisesti siitä, että saa valvoa myöhään ja nukkua aamulla niin kauan kun nukuttaa. Matkoilla herään miehen kanssa aikaisin aamiaiselle (hän siis on töissä).
Vierailija kirjoitti:
Onko usein seksiä komeiden miesten kanssa 😕
Yhden vain, mutta sitäkin komeamman.
Kun herään yritän saada mieleeni heti jotain positiivista. Kuten esim mietin /suunnittelen puutarhaani, muistelen ihanaa seksikohtausta mieheni kanssa, hänen kauniita sanojaan tms. Sängystä nousen vasta, kun olen saanut hyvät vibat päälle. Juon aamukahvit, katson sivusilmällä aamutv:tä laittautuessani päivään. Käyn koiran kanssa lenkillä meren rannalla.Rakastan merta, pysähdyn hetkeksi katselemaan ja haistelemaan merta. Mieheni on etätöissä. Valmistan meille ruoan. Saatamme joskus tehdä pikapanonkin hänen ruokatunnillaan.Itse siis en ole töissä tällä hetkellä, vaan elelen vapaarouvan ihanaa elämää. Sittenpä päiväni kuluu puutarhaa hoitaen, lukien ja vähän televisiotakin katsoen. Nukkumaan menemme mieheni kanssa jo 22 aikoihin ja heräämme aikaisin.
Rakastan täysillä elämääni, vaikka ei se arki sinänsä mitenkään täydellistä ole.
Herään yleensä itsestään n. 5.30. Juon muutaman kupin kahvia ja syön rauhassa aamupalaa Netflixiä katsellen. Menen töihin tai aloitan etätyöt yleensä klo 7 (liukuman alaraja). Teen tehokkaasti töitä 8 asti. Sitten 8-16 on vauhdikas päivä täynnä lähi- tai etäpakavereja, s-postia, puheluja jne. Lopetan työt viimeistään klo 16.15.
Välillä käyn kaupassa työpaikan vieressä, tulen kotiin, laitan tai lämmitän ruokaa. Ainakin kuopus usein paikalla. Otan päikkärit tai käyn kävelylenkillä/sienessä tms. Katselen telkkaria. Käyn saunassa. Menen nukkumaan yleensä n. 21.30. (Nyt viikonlopun kunniaksi hereillä vielä, menen nukkumaan nyt.)
Olen eläkkeellä ja asun vanhassa omakotitalossa koiran kanssa. Minulla on joka päivälle yksi vapaaehtoishomma ja yksi liikuntasuoritus, jotka vaihtelevat suuresti. Tänään on ollut tällainen päivä:
Heräsin kahdeksalta ja join aamukahvin ohrarieskan kanssa, jota naapuri toi minulle eilen palatessaan Lapista. Lenkki koiran kanssa, sitten tunniksi palvelutaloon vanhuksen seuraksi SPR:n ystäväpalvelutoimintana. Vesijumppa ja infrapunasauna uimahallissa. Lenkki koiran kanssa. Illalla AA:n avoryhmään alkoholistin läheisen ominaisuudessa, en siis itse ole alkoholisti. Nyt illalla teen vielä pari tuntia vapaaehtoistyönä suomennosta erään järjestön lehteen.
Tässä välissä olen ehtinyt ulkoilla uudelleen koiran kanssa, poimia marjoja puutarhasta välipalaksi ja aamuksi puuron seuraksi ja tehdä itselleni lounaan ja päivällisen.
Pyöräilen aamulla tosi mielenkiintoiseen ja tärkeään työhöni. Illalla vietän aikaa koton perheeni kanssa, joko laiskotellen, puuhataan jotain tai löhedäänkin ex tempore vaikka uimarannalle jos siltä tuntuu. En stressaile turhanpäiväisestä kuten nurmikonleikkuu tai ruoka-ajat, kunnon ruoka on milloin tahansa koulun loppumisen ja nukkumaanmenon välissä. Lapset saavat toki aina terveellistä välipalaa jos on nälkä. Vitsailemme kaikista asioista, myös ikävistä.
Herään klo 8. Töissä/työmatkalla klo 9-18:50. Ruoka, kauppa ja tv klo 19-21. Klo 22 siivous ja suihku. Klo 23 nukkumaan.
Hetkinen, otsikossa lukikin rakastat täysillä elämääsi
Herään arkisin hieman ennen viittä virkeänä. kello soi...
05:00 mutta yleensä herään itsekseni jonkun verran ennen sitä ja laitan hälytyksen pois. Ensimmäinen tunti on haahuilutunti: juon aamukahvin ja selaan kännykkää, ehkä lähetän parit hassut Instagram-videot ryhmächatteihin joissa olen.
06:00 otan pikasuihkun ja lähden töihin, matkan varrella koukkaan lähikaupasta aamupalaa.
07:00 saavun töihin, jutustan työkavereiden kanssa ja vaihdan vaatteet.
07-14:00 teen työtä josta pidän ja jossa pääsen haastamaan itseäni. Työporukka koostuu rautaisista ammattilaisista ja hyvästä yhteishengestä. Jos sattuu olemaan huono fiilis, voin sanoa sen suoraan ja ottaa kevyemmin. Jos on hyvä draivi, niin tykitän täysillä ja kompensoin niitä kollegoja joilla ehkä on huono fiilis. Tauoilla heitetään läppää ja tiimihenki on mahtava.
14-15:00 Kotiin. Mietin lähinnä, mitä söisin tänään.
15-16 Lepäilen.
16-20 Jos on sovittuja tapaamisia, tai säännöllinen harrastus, niin menen niihin. Jos ei ole, niin teen sitä mitä huvittaa. On monia vapaa-ajan projekteja joita edistän inspiraation mukaan. Joka päivä teen jonkun pienemmän tai isomman kotihomman, niin kämppä pysyy kuosissa ilman että sitä tarvitsee varsinaisesti siivota.
20:00 Iltatoimet, suihku, kasvonaamio, jotain rentouttavaa ja rauhoittavaa kuten sudokujen ratkomista tai neulomista.
21:00 Sänkyyn, nukahdan nopeasti koska noudatan samaa rytmiä aina ja joka päivä. (vielä kaksivuorotyötä tehdessä kärsin unettomuudesta, ahdistuksesta ja vaikka mistä, mutta enää en.)
Viikonloppuisin kuhertelen miesystäväni kanssa tai näen kavereita joita arkena ei ehdi nähdä.
Aika samaa kuin edellisillä nyt kaavin töhnää piparista...
Herään n klo 6 jos aamuvuoro, jos olen menossa iltaan, herään yleensä 7 mennessä ilman herätystä.
Poikani käyttää aamuisin koiran.
Klo 7 aamurapsa, juomme samalla kahvit.
Klo 7-9 vanhuksille pesuja, vaipanvaihtoa, pukemista, avustamista aamupaloissa.
Klo 9 jälkeen ehtii pitää 5-10min kahvitauon ja syödä leivän, käydä veskissä.
Klo 9-13, autamme jonkun asukkaista suihkuun, jaamme lounasta. Jutustelen samalla heille mitä maailmalla tapahtuu yms.
Klo 13, iltavuoro saapuu joten ehdin huitaista lounaan ennen kuin teen päivän kirjaukset, briiffaan heille tapahtumat, terveys-riskitietoja yms. Ehdin ehkä tarkistaa onko jollakin vaipat loppu jne.
N. Klo 15 saavun kotiin, käytän koiran, käyn kaupassa.
Teen illallista ja pyrin syömään sen klo 18 mennessä. Katson jotain sarjaa ja teen joogavenytyksiä.
Klo 21-22 menen nukkumaan, koira käy vielä pissillä omalla takapihalla.
Jos olen iltavuorossa, se alkaa n klo 13 jolloin teen vaan kaiken ikään kuin päinvastaisessa järjestyksessä eli iltahommat aamulla :)
Vapaapäivisin hoidan puutarhaa niin kotona kuin mökillä, suunnittelen uusia pihajuttuja. Usein katson Youtubesta jonkun kokkausvideon ja yritän toteuttaa saman kotona :)
Lisäksi lenkkeilen ystäväni kanssa. Kumppania ei ole, haluaisin kyllä mutta en usko että kukaan haluaa sitoutua vuorotyöntekijään jolle työ on tosi tärkeää! Lisäksi opiskelen koko ajan omaa alaani, miten voin nostaa vanhusten elämänlaatua vaikka he saattohoidossa ovatkin. Minulla ei välttämättä olisi kamalasti aikaa ja energiaa hänelle mikä tietysti surettaa.
Ihana kysymys. Toivottavasti muutkin vastaavat.
Heräilen silloin kun haluan, käyn suihkussa ja syön aamiaisen, katson aamun uutiset telkkarista ja siivoan keittiön. Luen iltapäivälehtien pääuutiset netistä, meikkaan ja laitan hiukset, jonka jälkeen lähden noin 45 min. kävelylle. Kuuntelen matkalla esimerkiksi Riston valintaa, jotain podcastia tai juttelen puhelimessa jonkun ystävän tai perheenjäsenen kanssa.
Kävelyltä tultuani laitan lounasta ja luen ammattiini liittyviä tekstejä. Jossain välissä keitän päiväkahvit ja mietin mitä ruuaksi miehelle, kun hän tulee töistä. Iltapäivällä teen puutarhatöitä/lumitöitä tai käyn asioilla kaupungilla. Sen jälkeen jatkan työntekoa läppärillä tai lukemista.
Illansuussa siivoan vessan, imuroin ja pyyhin pölyjä tarvittaessa. Pyykit pesen päivittäin. Kolme kertaa viikossa teen 50 min kestävän jumpan, joka tulee mulle s-postiin. Päivällisen valmisteluun menee noin tunti, se on 18-20 välisenä aikana.
Katson kuuden, seitsemän ja puoli yhdeksän uutiset ja A-studion, jos siellä on jotain kiinnostavaa. Syömme iltapalan yhdessä ja harrastamme usein seksiä ennen nukahtamista. Mies nukahtaa heti seksin jälkeen, itse jatkan lukemista puoleen yöhön, joskus myöhempäänkin.