Milloinkohan raskaus alkaa näkyä?
Olen viikolla 14 +1. Mahasta ei ole tietoakaan, hieman pahoinvointia on, muttei muita oireita. Olen hoikka ja lyhyt. Painoakaan ei ole tullut yhtään lisää. Kohtu on erittäin takana, kallistuu selkärankaan päin.
Kommentit (25)
Mulla tais muut alkaa huomata joskus rv 25 tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
Hoikalla usein näkyy raskausmaha aika pian.
Painan 41kg. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla tais muut alkaa huomata joskus rv 25 tienoilla.
Okei! Kiitos! Odotan aika innolla että alkaisi näkyä ulospäin myös! :) -Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
Ei ole näin yksiselitteistä. Asiaan vaikuttaa kohdun sijainti, kulma, vauvan koko yms.
Nimim. laiha, jonka raskautta ei muut huomanneet kuin lähempänä raskausviikkoa 30
Se on yksilöllistä. Minä olen 175cm ja myös taakse kallistunut kohtu, maha alkoi näkymään vasta joskus reilusti puolivälin jälkeen.
Laskettu aika oli huhtikuussa ja tammikuussa oli vielä maha piilossa. 
Hoikka olin itsekin kun esikoista odotin. Raskaus alkoi muistaakseni näkyä vasta viimeisellä kolmanneksella.
Täällä yksi jonka vatsa näkyi jo viikolla 6. Eteenpäin kallistunut kohtu ja hoikka. Oli aika urakka peitellä raskauksia ennen riskiajan ohi menemistä.
Minusta ei huomannut, naapurit ihmettelivät, kenen vauvaa työntelen.
Olen pitkä ja hoikka, neuvolassa oltiin huolissaan, kun paino ei noussut. Synnytyksen jälkeen painoin saman verran kuin ennen raskautta.
Voi mennä pitkäänkin vielä! Onnea! 😊
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
Ei näy jos kohtu on takana.
Voi olla pitkäänkin piilossa. Joskus joku ihan vieras voi tietää raskaudestasi ennen muita. Voi juku, Ihmettelen miten mahdollista. Tai en oikeastaan, tietäen terveydenhuollossa toimivien ihmisten moraalin.
Olet erittäin hoikka. Saatetaan neuvolassa myös huolestua jos ei pian ala painoa tulemaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
Nyt vedetään läski kortti. Ei välttämättä. Voit olla vaan tavallista levinneen näköinen, jos ennestään painoa, mutta ei välttämättä raskaus mahaa. Kaikilla hoikillakasn ei näy heti esim itsellä pienin masu 1 raskaudessa, jolloin olin myös kaikista hoikin.
Itsellä viikko 17 ja on alkanut housut kiristää. Mutta ulos päin en usko tämän näyttävän vielä moneen viikkoon raskaudelta, vaan ihan lihomiselta tai huonolta ryhdiltä vaan...
Selkeää raskausvatsaa siis odottelen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei huomannut, naapurit ihmettelivät, kenen vauvaa työntelen.
Olen pitkä ja hoikka, neuvolassa oltiin huolissaan, kun paino ei noussut. Synnytyksen jälkeen painoin saman verran kuin ennen raskautta.
Hah munkin naapuri kysäisi että kenen vauva,  mutta otin huumorilla.  Tosin tuolloin lihoin vain 5 kg ehkä viim.  kk tuli jotain lisää joten en ollut pallo mahalla ollut liikenteessä.
Neuvolasta ei oltu huolissaan,  koska lähtöpainoa ihan tarpeeksi tuolloin.
Kerran huvitti kun olin laihtunut raskaana ollessani n.  3 kg yhdessä viikossa.  Oli kamala oksennustauti. Terkka, joka pullero sanoi punnituksen yhteydessä että "Hyvä,  nyt ei ole ainakaan tullut liikaa" kun joskus oli tullut vähän liikaa jonkun kk kohdalla. En maininnut mitään oksennustsudista. Hassuja nuo terkat.  
Ekassa näkyi masu jo 15-16 viikolla ja tokassa vasta viikolla 24.. kolmannessa iltaisin viikolla 19-20, mutta aamuisin oli ihan lättä. Eli vaikea sanoa :D
Pitkillä tai lihavilla naisilla raskausmaha ei näytä isolta vrt. Hoikkaan tai lyhyeen naiseen.
Kun mun n. 130-kiloinen työkaveri oli raskaana, ei hänestä edes laskettuna aikana voinut huomata, että hän on raskaana.
Mulla oli selkeä pömppö jo rv 12.
Paljonko painat?