Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus on asettanut tavoitteeksi saada vähintään puolet työttömistä kokonaiseen työhön vuoden loppuun mennessä

Vierailija
18.08.2023 |

Työttömiä ohjattaisiin sanktioiden uhalla työskentelemään etenkin työvoimapula-aloille kuten esimerkiksi terveydenhoitoon ja ravintoloihin. Suomessa on ollut pitkään puutetta esimerkiksi lääkäreistä, sairaanhoidtajista, kokeista ja tarjoilijoista.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä etenkään valitusta siitä ettei ravintolakokiksi voi työllistyä jos ei ole koulutusta. Kai nyt suurin osa kuitenkin osaa laittaa kotona ruoaksi edes pikanuudeleita. Eikä se ravintolaruoan valmistaminen ole sen vaikeampaa kuin kotiruoan kokkaaminen kaupan valmisateriasta, sen kun lämmitätte valmiit ateriat ravintolan pakkasesta ja tarjoilette alacarte gurmeena.

Jos puuttuu oma halu tehdä kokin töitä ja on PAKOTETTU tekemään kokin töitä niin kokki voi myrkyttää ruoan. Se on ilmeisesti hyvä asia?

Vierailija
62/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan 20% työttömistä on vajaakuntoisia tai vammaisia. Kuntoutuslääkäri arvioi määräksi 30%.

https://yle.fi/a/3-10338776

Kun noin 260 000 työttömästä pitkäaikaistyöttömiä on noin 90 000, se tarkoittaisi, että pitkäaikaistyöttömien määrä selittyisi jokseenkin täysin sairailla ja vammaisilla, joiden tuskin pitäisi olla kortistossa alunperinkään.

Ja niistä lyhytaikaisista työttömistä ei hirveästi kannata stressata, koska nehän työllistyvät ilman, että hallitus heiluttelee käsiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoite on hyvä, ja haluan kuulua tuohon työllistyvään puolikkaaseen. Sitä vaan mietin miten minusta saadaan hyvä tarjoilija, vai riittääkö se olisin vain lähes kelvollinen tarjoilija? Pudottelisin vain joka toisen annoksen lattian kautta asiakkaalle. 🤣

Voit ensin kouluttautua tarjoilijaksi.

Töitä löytyy.

Vuoden loppuun on enää vähän yli 4 kuukautta ja tarjoilijan koulutus kestää keskimäärin 23 vuotta. Ei ehdi kouluttautua ja löytää sitä työpaikkaa tässä ajassa sillä aikaraja on epärealistinen.

Vierailija
64/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoite on hyvä, ja haluan kuulua tuohon työllistyvään puolikkaaseen. Sitä vaan mietin miten minusta saadaan hyvä tarjoilija, vai riittääkö se olisin vain lähes kelvollinen tarjoilija? Pudottelisin vain joka toisen annoksen lattian kautta asiakkaalle. 🤣

Töitä löytyy.

Jos puuttuu OMA TAHTO tehdä tarjoilijan töitä niin kyllä tarjoilija keksii keinot esim. vaikka myrkyttää ruoat, kaataa ruoat asiakkaan syliin, pudottaa lautaset, on v tyu mainen asiallaalle, suosittelee vääränlaista ruokaa jne.

Vierailija
65/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä löytyy.

Vuoden loppuun on enää vähän yli 4 kuukautta ja tarjoilijan koulutus kestää keskimäärin 23 vuotta. Ei ehdi kouluttautua ja löytää sitä työpaikkaa tässä ajassa sillä aikaraja on epärealistinen.

Siis kahdesta kolmeen vuotta. Ei sentään kahtakytäkolmea. Väliviiva katosi jostain syystä numeroiden välistä. Pahoittelut siitä.

Vierailija
66/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät hyväksy ihmisiä joilla ei ole cv ja kattava työhistoria? Eikä sellaista moni saa yhtäkkiä. Että tulisi kunnolla palkatuksi ja vakipaikka.

Vierailija
67/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä on niin hyvät palkat, että voivat downshiftata osa-aikaisella työviikolla. 

Vierailija
68/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se onnistuu kun työnantaja puolta ei kiinnosta työttömät? Eikä kpkkatepetsut ole heille asettaneet mitään vaatimuksia. Kai kaikki siirretään kuntiin 9€/päivä"palkalla" kokoaikaisesti, jotta saadaan työttömyystilastot siistittyä.

Naurunalaiseksi joutuvat ja ei tule toteutumaan.

No, työnantajien haluttomuus ottaa työttömiä töihin kostetaan tietty työttömille, mitäs eivät mene töihin. 🤣

Eihän kaikki työttömät edes tosissaan hae töitä.

Suorastaan pelkäävät, että pääsevät johonkin töihin.

Ehkä noiden työhaluttomien voisi sitten antaa olla. Kun nyt edes ne työhaluiset pääsisivät palkkatöihin, ei mihinkään työllistämistöihin. Jos puolet työttömistä työllistettäisiin työllistämistöihin,  lisälasku yhteiskunnalle olisi noin 223 miljoonaa euroa vuodessa.

Vierailija
69/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä etenkään valitusta siitä ettei ravintolakokiksi voi työllistyä jos ei ole koulutusta. Kai nyt suurin osa kuitenkin osaa laittaa kotona ruoaksi edes pikanuudeleita. Eikä se ravintolaruoan valmistaminen ole sen vaikeampaa kuin kotiruoan kokkaaminen kaupan valmisateriasta, sen kun lämmitätte valmiit ateriat ravintolan pakkasesta ja tarjoilette alacarte gurmeena.

Kävisitkö syömässä tuollaisessa ravintolassa ja maksaisit täyden hinnan?

Vierailija
70/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan 20% työttömistä on vajaakuntoisia tai vammaisia. Kuntoutuslääkäri arvioi määräksi 30%.

https://yle.fi/a/3-10338776

Kun noin 260 000 työttömästä pitkäaikaistyöttömiä on noin 90 000, se tarkoittaisi, että pitkäaikaistyöttömien määrä selittyisi jokseenkin täysin sairailla ja vammaisilla, joiden tuskin pitäisi olla kortistossa alunperinkään.

Ja niistä lyhytaikaisista työttömistä ei hirveästi kannata stressata, koska nehän työllistyvät ilman, että hallitus heiluttelee käsiään.

Pitkäaikaistyöttömyys selittyy täysin vammaisilla ja sairailla pakkomielteillä, perversioilla sekä korruptioilla, lahjonnalla, sairailla, pakkomielteisillä agendoilla ja päättäjien hennilökohtaisilla fetisseilllä. Joillakin päättäjillä on henkilökohtaisena pakkomielteenä saada joku tietty ihminen vaikkapa poliitikoksi, koska se nyt vasn on niin ihqu ja mä haluaisin nähdä sen ihmisen poliitikkona.

Tästä syystä meillä on niin paljon pitkäaikaistuöttömiä kun ihmsten ei anneta tehdä sitå työtå mitä itse haluavat vaan heidän pitää tehdä vastoin heidän omaa tahtoa sitä työtå mitå JOKU MUU haluaa heidän tekevän eli heidän pitää elää koko elämä ikään kuin toiselle ihmiselle ja se toinen ihminen elää jotenkin näiden muiden ihmisten kautta.

Eli jod minä olisin poliitikko niin sinunkin pitäisi olla tahdotpa sitä itse tai et, koska MINÄ HALUAN.

Vierailija
71/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisitkö syömässä tuollaisessa ravintolassa ja maksaisit täyden hinnan?

Tarjoilijana olisi kiva vetää pöytäliina lautasten alta pois lattialle asiakkaiden pöydästäVälillä räkisin päin asiakkaiden naamaa, näyttäisin keskisormea, kaivaisin nenää ja pyyhkisin räkäno asiakkaan paitaan.

Vierailija
72/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se onnistuu kun työnantaja puolta ei kiinnosta työttömät? Eikä kpkkatepetsut ole heille asettaneet mitään vaatimuksia. Kai kaikki siirretään kuntiin 9€/päivä"palkalla" kokoaikaisesti, jotta saadaan työttömyystilastot siistittyä.

No, työnantajien haluttomuus ottaa työttömiä töihin kostetaan tietty työttömille, mitäs eivät mene töihin. 🤣

Ehkä noiden työhaluttomien voisi sitten antaa olla. Kun nyt edes ne työhaluiset pääsisivät palkkatöihin, ei mihinkään työllistämistöihin. Jos puolet työttömistä työllistettäisiin työllistämistöihin,  lisälasku yhteiskunnalle olisi noin 223 miljoonaa euroa vuodessa.

Lasku yhteiskunnalle on äärettömän suuri tämmöisestä NO KUN MÄ VAAN HALUUN henkilöistä joiden mielestä jonkun muun kuuluu toteuttaa heidän unelmiaan. Jos unelmana on olla poliitikko niin kaikkien muidenkin pitää olla poliitikko halusi tai ei KUN MÄ VAAN HALUUN ja SE ON NIIN IHQU ET MÄ HALUAISIN nähdä sen just siinä ammatissa MISSÄ MÄ HALUUN.

Käsittämättömän itsekästä. Ja maksaa. Maksaa hyvin, hyvin paljon yhteiskunnalle.

Vierailija
73/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tavoite, mutta käytännön toimet pitäisi aloitaa peruskoulusta saakka...

Vierailija
74/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasku yhteiskunnalle on äärettömän suuri tämmöisestä NO KUN MÄ VAAN HALUUN henkilöistä joiden mielestä jonkun muun kuuluu toteuttaa heidän unelmiaan. Jos unelmana on olla poliitikko niin kaikkien muidenkin pitää olla poliitikko halusi tai ei KUN MÄ VAAN HALUUN ja SE ON NIIN IHQU ET MÄ HALUAISIN nähdä sen just siinä ammatissa MISSÄ MÄ HALUUN.

Käsittämättömän itsekästä. Ja maksaa. Maksaa hyvin, hyvin paljon yhteiskunnalle.

Raha tehdään ilmasta tässä tapauksessa, niin aivan sama.

Vierailija
75/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeehän pankit nyttenkin rahaa ilmasta myöntämällä lainoja. Raha ei muutenkaan ole muuta kuin pankkien velkoja yleisölle.

Vierailija
76/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän yrittää, kun irtisanomis-, lomauttamis- ja osa-aikaistamisbuumi menossa.

Vierailija
77/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen työnantaja on se joka palkkaa eikä hallitus voi sanoa siihen mitään. Mitään töitä emme ole saamassa.  Jos ollut vaikka 2 vuotta työtön niin se on työnantajan mielestä aivan liikaa eikä työtön ole työkykyinen enää vaikka harrastaisi urheilua jopa päivä. Hain raksatöihin ja firman pomo haastatteli minua ja väitti etten jaksaisi tehdä 8 tunnin työpäivää koska olen ollut niin kauan työtön.

No sama se minulle sanoin, jatkan pimeiden töiden tekemistä ja herään ennen kuutta joka aamu kuitenkin.

Vierailija
78/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän yrittää, kun irtisanomis-, lomauttamis- ja osa-aikaistamisbuumi menossa.

Sittenhän hallituksen kannattaisi viuhuttaa karttakeppiä kahta kovemmin jos kaansalaiset eivätkä kerran osaa pitää kiinni työpaikoistaan vaan hankkiutuvat työttömiksi.

Vierailija
79/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeehän pankit nyttenkin rahaa ilmasta myöntämällä lainoja. Raha ei muutenkaan ole muuta kuin pankkien velkoja yleisölle.

Näin on! Ne pankit, joilla valtion lupa.

KERRANKIN JÄRKEVÄ IHMINEN TÄÄLLÄ!

Vierailija
80/154 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs huonoa tuossa nyt on?? Saada ihmiset töihin? On kyllä oppositiopolitiikka merkillistä kun ihmisten työllistäminenkin on huono asia.

Jokunen huono puoli taitaa olla. Aloittakaamme vaikkapa palkasta. Vai riittääkö se, että työn saanut on tekevinään tötä ja työnantaja on maksavinaan palkkaa?

Kyllä minulle kelpaa lääkärin palkka vaikka osaamista ja taitoja ei lääkäriksi ole. Se on julkisella 6 575 e/kk ja yksityisellä 8 669 e/kk.

Yhtä paljon sulla on osaamista, mitä sillä terkkalääkärillä