Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkansaaja - miltä sinusta tuntuu että ensivuonna sinut voidaan irtisanoa mielivaltaisesti ja työttömyys/sosiaaliturvaasi heikennetään?

Sarisairaanhoitaja2023
18.08.2023 |

Sitä suomi nyt saa mitä tilaa, mutta miltä tämä tuntuu asuntovelallisesta ja perheellisestä palkansaajasta?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6bfb803-86b7-4722-9986-45b4cf34b…

Kommentit (471)

Vierailija
401/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agenda2030,valvontayhteiskunta,ajatusrikokset, isoveli valvoo kuulostaako tutulta? Orwel 1984.

Vierailija
402/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Sitten vain mennään töihin, kuten täälläkin on aina töhötetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitoisia ja osaavia työntekijöitä ei irtisanota.

Ne tupakalla seisoskelevat, ja mahdollisimman vähän, työpäivän

aikana, töitä tekevät joutaakin irtisanoa.

Niitä istuskelijoita ja juoruajia riittää joka työpaikalla.

Niinkö meinaat? 12 entistä yt neuvottelua läpikäyneenä luottamusmiehenä suurehkossa yrityksessä voinen olla erimieltä kanssasi.

Näissä neuvotteluissa monta ammattitaitoista hyviä työntekijöitä on saanut lähteä, kun taas pikkupomojen kanssa tupakalla seisoskelevat on saaneet jäädä.

Vierailija
404/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asiat menevät niin kuin menevät mutta tällä kertaa meillä on selvä syyllinen. Ei tarvitse miettiä oliko asialla oikeisto vai vasemmisto.

Vierailija
405/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako yrittäjiä, kun ihmiset ei osta enää mitään?

Vierailija
406/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta yrittäjä ei saa omistusasuntoon asumistukea, jos myynnit jäävät vähäisiksi.

Vierailija
407/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä vihreä hallitus, kun ihmiset ei osta enää vaatteita jne.

Tekee parempaa vihreää politiikkaa kuin puolue vihreät.

Vierailija
408/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule tunnu miltään. Jos olisin osaamaton ja laiska, niin sietäisinkin saada monoa. Mutta vaan kun en onneksi ole. Ja jos kenkää tulisi, niin osaavalle ja ahkeralle on aina hommia muualla.

Vierailija
409/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleee ennennäkemätön lama. 1990-luvun toisinto, jossa yrittäjiltä lähtee omaisuus.

Vierailija
410/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule tunnu miltään. Jos olisin osaamaton ja laiska, niin sietäisinkin saada monoa. Mutta vaan kun en onneksi ole. Ja jos kenkää tulisi, niin osaavalle ja ahkeralle on aina hommia muualla.

Kyllä, siivoustyössä edellytetään omaa autoa ainakin julkisella.

Yksityisellä voi saada työtä 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00 etkä saa enää soviteltua päivärahaa eikä asumistukea.

Vierailija
411/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tosi fiksu, kun olen ostanut viime vuosina paljon vaatteita kirpputorilta, niitä riittää 30 vuodeksi.

Sain määräaikaisen työn, mutta ostan pelkkää ruokaa, koska ansiosidonnaista leikataan.

Vierailija
412/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tosi fiksu, kun olen ostanut viime vuosina paljon vaatteita kirpputorilta, niitä riittää 30 vuodeksi.

Sain määräaikaisen työn, mutta ostan pelkkää ruokaa, koska ansiosidonnaista leikataan.

Yrittäjille on tulossa kylmää kyytiä.

Vierailija
413/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio käydä parturissakaan. Mulla on pitkät hiukset jotka puoliso leikkaa ja laitan ne töihin ponnarille, letille tai nutturalle.

Vierailija
414/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio käydä parturissakaan. Mulla on pitkät hiukset jotka puoliso leikkaa ja laitan ne töihin ponnarille, letille tai nutturalle.

Tehdään keitto - ja laatikkoruokia joita voi ottaa evääksi töihin.

Vierailija
415/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään keitto - ja laatikkoruokia joita voi ottaa evääksi töihin.

Tulen tekemään myös etätyötä.

Ajattelin satsata kodin siivoukseen viikonloppuisin, koska palkkarahat pitää säästää ja ollaan vain kotona eli ei käydä elokuvissa, ravintoloissa eikä kahviloissa.

Vierailija
416/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä. Työnantaja aloittaa laiskimmasta päästä, joten saan parempia työtovereita.

Meidän virassa olevaa lähiesimiestä ei voi juoppoudesta, lusmuilusta, kotiin karkaamisista ja luvattomista poissaoloista, salassapitovelvollisuuden rikkomisesta, työpaikkakiusaamisesta ja varoituksista yms. huolimatta saada potkittua pois, koska ylimmät esimiehet on sallineet kaiken tämän touhun jo 30v. Alaiset tekevät kaiken työn ihan kirjaimellisesti, myös lähiesimiehen, tästä on johtokin tietoinen ja silti sallii hänen ottaa kunnian. Alaiset vaihtuvat vuosittain, mutta ennemmin pitävät silti tämän lähiesimiehen virassaan, vaikka motivoituneita ja ammattitaitoisiakin olisi tarjolla. Tällä irtisanomisen helpottamisella ei saada todellisia lusmuja pois, ainoastaan halvempia tekijöitä tilalle.

Vierailija
417/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että raaskisiko sitä määräaikaisessa koko-aikatyössä käydessä pitää 12 euron kuukausittaista kirpputoribudjettia?

Vierailija
418/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi joku irtisanoisi työntekijän mielivaltaisesti? Isot firmat voi sitä tehdä tavallaan työntekijästä riippumattomista syistä, mutta niinhän ne tekee nykyäänkin yt-neuvotteluiden kautta. Eli suljetaan vaikka joku toiminta, osasto, paperikone yms.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi joku firma, jolla on töitä, irtisanoisi tuottavan työntekijän. Sitten taas jos firmalla menee huonosti tai työntekijä pyörii pakkasella (eli maksaa enemmän kuin tuottaa) muista syistä, niin eihän semmoista firmaa ole kauaa, jos ei keinolla muuta tilannetta. 

Vierailija
419/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi joku irtisanoisi työntekijän mielivaltaisesti? Isot firmat voi sitä tehdä tavallaan työntekijästä riippumattomista syistä, mutta niinhän ne tekee nykyäänkin yt-neuvotteluiden kautta. Eli suljetaan vaikka joku toiminta, osasto, paperikone yms.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi joku firma, jolla on töitä, irtisanoisi tuottavan työntekijän. Sitten taas jos firmalla menee huonosti tai työntekijä pyörii pakkasella (eli maksaa enemmän kuin tuottaa) muista syistä, niin eihän semmoista firmaa ole kauaa, jos ei keinolla muuta tilannetta. 

No, ainakin myyjiksi ja tarjoilijoiksi halutaan nuoria ja kauniita.

Vierailija
420/471 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin myyjiksi ja tarjoilijoiksi halutaan nuoria ja kauniita.

Nuori kaunis tarjoilija houkuttaa asiakkaita ravintolaan.