Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkansaaja - miltä sinusta tuntuu että ensivuonna sinut voidaan irtisanoa mielivaltaisesti ja työttömyys/sosiaaliturvaasi heikennetään?

Sarisairaanhoitaja2023
18.08.2023 |

Sitä suomi nyt saa mitä tilaa, mutta miltä tämä tuntuu asuntovelallisesta ja perheellisestä palkansaajasta?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6bfb803-86b7-4722-9986-45b4cf34b…

Kommentit (471)

Vierailija
21/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä. Työnantaja aloittaa laiskimmasta päästä, joten saan parempia työtovereita.

Tuskin saat. Sulle tulee lisää tekemistä.

Vierailija
22/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu persujen äänestäjät? Onko nyt hyvä?

Olen hyvin tyytyväinen. Aivan erinomainen uudistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59v, ei enää velkaa, elämän suurimmat haaveet toteutettu. Jos muutosneuvottelut alkaa jossain kohtaa, astun esiin vapaaehtoisena lähtijänä. Jää sitten taloon toivottavasti nuorempia työntekijöitä.

Vierailija
24/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se karuselli nimeltään työelämä vaan kiihdyttää vauhtiaan,osa porukasta tippuu pois kyydistä nyt ja loput sitten kun koko karuselli repeytyy pois paikoiltaan,sillä mikään ihmisten tekemä ei ole ikuista.

Vierailija
25/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen hoitoalalla. Potkuja ei tule ikinä ja työt eivät tekemällä lopu.

Senni sijaan sitä hallintoa tullaan tehostamaan. Saavat kokea sen tehostamisen omissa nahoissaan.

Vierailija
26/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa olla ilman työtä edes pikku pätkän. Tässä on tultu oltuakin sellaisessa oravan pyörässä jo vuosia. Työnantaja ei suostu päästämään irti minusta jostain syystä, vaan aina kun olen valittanut väsymystä, on joko nostanut palkkaa tai antanut ylimääräisiä palkallisia 'tasoitusvapaita'.

Pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja irtisanoutua jossain kohtaa maanitteluista huolimatta.

Vierailija
27/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus on muualla maailmassa normaalia. Suomessa on eletty kuin herran kukkarossa. Vilppi, väkivalta ja rötöstely on jo saatu tuotua Suomeen. Nyt toimeentulon epävarmuus tulee perässä. Se on sitä rikastumista ja kansainvälistymistä mitä kaikki ovat halunneet

Vierailija
28/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu.

Vierailija
29/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä tuntuu hyvältä.

Liian usein saan kuulla tilanteista että yrittäjä meinaa tehdä konkurssin kun on palkannut olevinaan hyvän tyypin joka pian onkin jatkuvasti mielipaha sairaslomalla. Tyyliin annat palautetta niin työntekijä osoittaa mieltään jäämällä saikulle. Ja surkeinta on että näille ei voi tehdä mitään ja yrittäjä ei voi sitten itse olla sairaana tai lomalla kun työntekijä ei tee töitä johon hänet on varta vasten palkattu.

Ja auta armias jos saikutuksen takia irtisanoo vaikka työntekijä itsekin myöntäisi tahallaan sen tekevän niin yrittäjä maksaa sellaiset korvaukset että viimeistään siinä vaiheessa pitää laittaa putiikki kiinni. Tuollaisen jälkeen ei moni enää palkkaa vaikka oikea tarve olisi, kun ei uskalla kun ei kenestäkään voi mennä takuuseen! Yrittäjä painaa sitten mieluummin itse pitkää päivää.

Vierailija
30/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä.

Ja vaikka kuulostaisi huonolta, otan irtisanomisen ja syön seuraavat 100 vuotta naavaa kunhan ma tu ne ekeri ei raiskaa 3 kertaa 3 päivän aikana Suomessa kuten tämän päivän uutisesta sai taas lukea. =)

Ihmiset on halunneet että maailma tulee Suomeen asumaan ja rikkastamaan suomalaisia. Nyt sitä saadaan kun ennen oli niin paljon huonommin.

Vierailija
31/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi meininkiä maailmassa vuonba 2024.

Vierailija
32/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuokin Senni sijaan tarkoittaa? Sijaako Senni vuoteita, vai?

Vierailija
33/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha paskaa.

Vierailija
34/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#fakenews #vasemmistonValheita

Vierailija
35/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma meni rikki siinä vaiheessa kun työntekijästä tuli palkansaaja.

Vierailija
36/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä menoa hoiva-alalla on kohta täystyöllisyys. Aika monella ei ole varaa olla pitkään työttömänä, joten ottavat sitten puolipakolla töitä alalta.

Entinen elintaso saa jäädä, mutta onpahan edes töitä ja paremmat tulot kuin työttömänä.

Vierailija
37/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yksityisellä sektorilla ole ollut pysyviä työpaikkoja koko 2000-luvulla! Toistaiseksi=työpaikkasi olemassaolon edellytykset tarkistetaan kvartaaleittain, neljä kertaa vuodessa. Harhakuvitelma siitä, että "minun työpaikkani" on pysyvä ja ikuinen, on jo nyt johtanut holtittomaan velaksi elämiseen, ja näkyy talojen pakkohuutokauppoina, vuokra/vastikerästeinä jne. Toisin sanoen: tässä tehdään vain selvästi ymmärrettäväksi se tilanne, joka meillä on ollut koko 2000-luvun. Yhtään mitään työtä ei yksityisellä sektorilla ole tehty 2000-luvulla ilman asiakastilausta, ns. "varastoon tekemisen" vuosisata päättyi rumaan lamaan 1990-luvulla. Jos sitten julkisen sektorin puolella säästökohteita etsitään, niin kyllä: olen sitä mieltä, että on mielettömyyttä virastoissakaan byrokraateille palkkaa maksaa työpaikalla oleskelusta niiltä tunneilta, jolloin mitään viran kannalta järkevää tekemistä ei ole. Myös se toinen ilmiö, tehdä tikusta asiaa ja byrokratiasta mahdollisimman vaikeaa, jotta oma virkatehtävä näyttää ulospäin perustellulle, pitää laittaa suurennuslasin alle, onko se oikeasti järkevää hommaa vai ei.

Vierailija
38/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä, koska olen tässä pitempään joutunut tekemään jatkuvaa ylityötä saikuttajatyökaverin takia. Mulle ei todellakaan anneta mielivaltaisia potkuja vaan rukoiltaisiin jäämään, jos vaihtaisin työpaikkaa. Olen siivooja.

Vierailija
39/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kivalta tunnu, mutta se nyt vaan on tulevaisuutta. Koko elämä on jatkosaa uusien alojen opiskelua ja uusia töitä.

Parhaiden työntekijöiden ansiotaso tulee myös nousemaan huomattavasti nykyisestä.

Mikään ei ole tähänkään mennessä estänyt työnantajia maksamasta ja palkitsemasta parhaita työntekijöitä nostamalla heidän ansioitaan. Ei ole sellaista lakia, joka estää tämän. Irtisanomissuojan heikennys tietysti tarkoittaa sitä, että jos firman silmissä paras työntekijä sanoo, että mun palkka on sitten 25€/h ja sitä seuraava on valmis tulemaan töihin 20€/h niin voidaan irtisanoa se kalliimpi ja ottaa halvempi tilalle. Ei tarvitse edes esittää mitään painavia syitä enää, kuten nykyisen lain aikana vielä joutuu.

Vierailija
40/471 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä menoa hoiva-alalla on kohta täystyöllisyys. Aika monella ei ole varaa olla pitkään työttömänä, joten ottavat sitten puolipakolla töitä alalta.

Entinen elintaso saa jäädä, mutta onpahan edes töitä ja paremmat tulot kuin työttömänä.

Tuohan on hyvä asia? Vai meinasitko että työttömänä pitäs ihmistä tukea ihan vaan koska työt ei kelpaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi