PPh kysymys
heippa!
sain juuri lapsilleni paikat pph:lta.
vanhempi lapseni on ollut aikoinaan tarhassa, joten tarhakuviot tiedän, mutta mitkä ovat pph:n hyvät ja huonot puolet?
itse en tiedä asiasta mitään.
kai sielläkin ulkoillaan?
Kommentit (3)
Esikoiseni oli päiväkodissa ja kuopus nyt pph:lla. Olin todella pettynyt, kun tarhassa ulkoiltiin todella vähän. Sitten " piti" illalla vielä lähteä lasta ulkoiluttamaan. Nyt kun kuopus on pph:lla niin ulkoilevat aamusta pari tuntia ja iltapäivästä noin tunnin verran (tai siis meidän lapsi ulkoilee silloin tunnin muut enemmän, koska meidän haetaan aiemmin). Ehtivät myös piirtää, askarrella jonkin verran (vähemmän kuin tarhassa), tekevät metsäretkiä, käyvät nukketeatterissa, joulukirkossa jne. eli olen todella tyytyväinen pph:oon.
Plussaa:
ulkoillaan enemmän, tehdään enemmän retkiä ja " spontaania" toimintaa, hoitaja osaa kertoa lapsen asioista enemmän kuin pk:ssa, kodinomainen, lapset oppivat myös kotitöitä, joustavuutta
Miinus:
ei varsinaista kasvatusteemaa eli pk:ssa saa kaikenlaisia vuosikontrolleja ja vanhempien vartteja yms. pph kertoilee asiat lasta hakiessa tai viedessä.
n. 60v. elämään ja kakaroihin kyllästynyttä juoruavaa porukkaa..... Onneksi omani on tarhassa,,