Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako töissä enää vain tehdä työt eikä mitään muuta?

Vierailija
17.08.2023 |

En jaksa palavereita, joissa pitää keksiä ideoita ilmapiirin parantamiseen, työvälineiden parantamiseen, ym ym.

Haluan vain tehdä työni ja se riittää. Minua ei kiinnosta kehittää, kehittää, kehittää.

Olen kohta 50v ja haluan olla rauhassa ja tehdä etätöitä ilman kommunikointia tai yhteistä tekemistä.

Mutta riittääkö tämä enää nykypäivänä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun!

Olen 48v nainen, jolla työhistoriaa samalta alalta takana 25 vuotta. Päivääkään en ole työttömänä ollut.

Olen ammattitaitoinen, tunnollinen, kaikille ystävällinen, pidetty työntekijä. En koskaan joudu konflikteihin työkavereiden kanssa.

Palavereissa, joissa kysellään kehitysehdotuksia, olen aina hiljaa. Niitä minulla ei ole.

Vierailija
42/45 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asioita pitää kehittää sitä mukaa, kun kehitettäviä asioita ilmaantuu. Mutta kun niitä kehittämiskohteita pitää koko ajan kaivelemalla kaivella ja se vie sitten keskittymistä itse työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva yritys menestyy niin, että mitään ei muuteta/kehitetä. Koska kaikki ympärillä muuttuu. Itse en ole mikään innokkain kehittäjä/palaveeraaja myöskään, mutta ärsyttää myös ne, jotka kokevat, että heidän ei tarvitse työpaikalla osallistua mihinkään "ylimääräiseen". Kuuluisa "joku muu" hoitaa. Ja sitten valitetaan, kun tulee päätöksiä, jotka ei miellytä. Vähän niinkuin taloyhtiöissä; kannattaa osallistua kokouksiin ja vaikuttaa (ainakin yrittää vaikuttaa) eikä vaan jälkikäteen valittaa, kuinka taas on tehty pskoja päätöksiä.

Tämä oli erittäin hyvä kommentti ja olen täysin samaa mieltä. Työmenetelmiä yms. on pakko kehittää. Itse olen IT-alalla töissä ja tunnistan ap:n kaltaisen minä-vaan-haluan-tehdä-omalla-tavallani töitä tyypin. Tämä ala menee niin kovaa eteenpäin, että meidän on pakko tietyin väliajoin pohtia eri välineitä ja työmenetelmiä ja parantaa vanhoja, jotta saadaan projektit maaliin ja ajoissa ja kustannustehokkaasti. Mutta meillä ainakin ap:n kaltaiset jätetään siinä kohden rauhaan, kun jotain menetelmiä uusitaan ja sitten kun ne otetaan käyttöön, niin kyllä pitää nostaa pää sieltä puskasta, mutta usein on jo siinä vaiheessa selvät rautalankaohjeet miten joku väline otetaan mukaan jne. 

Vierailija
44/45 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva yritys menestyy niin, että mitään ei muuteta/kehitetä. Koska kaikki ympärillä muuttuu. Itse en ole mikään innokkain kehittäjä/palaveeraaja myöskään, mutta ärsyttää myös ne, jotka kokevat, että heidän ei tarvitse työpaikalla osallistua mihinkään "ylimääräiseen". Kuuluisa "joku muu" hoitaa. Ja sitten valitetaan, kun tulee päätöksiä, jotka ei miellytä. Vähän niinkuin taloyhtiöissä; kannattaa osallistua kokouksiin ja vaikuttaa (ainakin yrittää vaikuttaa) eikä vaan jälkikäteen valittaa, kuinka taas on tehty pskoja päätöksiä.

Tämä oli erittäin hyvä kommentti ja olen täysin samaa mieltä. Työmenetelmiä yms. on pakko kehittää. Itse olen IT-alalla töissä ja tunnistan ap:n kaltaisen minä-vaan-haluan-tehdä-omalla-tavallani töitä tyypin. Tämä ala menee niin kovaa eteenpäin, että meidän on pakko tietyin väliajoin pohtia eri välineitä ja työmenetelmiä ja parantaa vanhoja, jotta saadaan projektit maaliin ja ajoissa ja kustannustehokkaasti. Mutta meillä ainakin ap:n kaltaiset jätetään siinä kohden rauhaan, kun jotain menetelmiä uusitaan ja sitten kun ne otetaan käyttöön, niin kyllä pitää nostaa pää sieltä puskasta, mutta usein on jo siinä vaiheessa selvät rautalankaohjeet miten joku väline otetaan mukaan jne. 

Ap tässä. Ei ei ei, ymmärsit väärin. Minä en tee työtä omalla tavallani vaan työnantajan määräämällä tavalla. Muuttukoot työohjeet vaikka joka viikko, se on minulle ok. Se on nykypäivää. En ole muutosvastainen!

En vaan jaksa kiinnostua ideoinnista eikä minulla ole kehitysideoita! Tämä on se ero.

Mutta kiva kuulla, jos sentään jossain firmoissa meikäläiset jätetään rauhaan.

Vierailija
45/45 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP- mä ymmärrän sua.

Mulla on aika-ajoin ollut ihan sama tilanne.

MUTTA

olen olut 22 v 2 eri isolla globalilla firmalla jossa nämä kyselyt ja kehitykset on ihan teatteria.

Järjestetään jopa yön yli tiimisessioita joissa "jokainen" saa sanoa mielipiteensä ja näkemyksensä ensi vuoden toimintasuunnitelmaan  ja jopa johtamiskäytänteihin.

Paskan latvat, jos ehdotat mitään johdon tahtotilasta poikkeavaa, saat silmien pyörittelyä, olan kohauttelua tai hymähtelyä. Eli meidän on kuitenkin oltava sitä mieltä mitä johtajat haluaa ja vaikka kuinka tehdään ryhmätöitä ja "sparraillaan" nin lopputulema on oltava se mitä yritys haluaa.

Ihan turhaa.

Myös pienemmässä yrityksessä jossa nyt olen, kannustetaan tuomaan esille kehitysideoita ja uusia käytänteitä. Näin kokeilin aluksi, mutta sain sellaisen paskamyrsyn niskaani, vähättelyä tyyliin "älä sä snobi tuu tänne meitä vanhoja konkareita neuvomaan"  ja erään vanhan talossa toistakymmentävuotta olleen "nat...ityyppisen" matriarkan vihat niskaani.

Eli summasummarun - ideointi ja kehittäminen on ihan turhaa. Tehkööt ne niitä jotka ovat siinä asemassa että voivat päättää koska ei ne halua kuulla mitään muuta kuin sen mitä mieltä itse ovat.