Saako töissä enää vain tehdä työt eikä mitään muuta?
En jaksa palavereita, joissa pitää keksiä ideoita ilmapiirin parantamiseen, työvälineiden parantamiseen, ym ym.
Haluan vain tehdä työni ja se riittää. Minua ei kiinnosta kehittää, kehittää, kehittää.
Olen kohta 50v ja haluan olla rauhassa ja tehdä etätöitä ilman kommunikointia tai yhteistä tekemistä.
Mutta riittääkö tämä enää nykypäivänä?
Kommentit (45)
Sama juttu. Esimies kyselee jokaisessa keskustelussa (yhteiset palaverit ja kahdenkeskeiset) kehitysehdotuksia milloin mihinkäkin asiaan. Tekisi vaan mieli todeta, ettei kiinnosta, saanko tehdä vain työni rauhassa.
Stressaavaa.
Ja olisi kiva lukea esimiesten kommentteja, kuinka te koette tämän.
Meiltä kysellään aina että mites voisimme parantaa "tehoja..." Miten saataisiin itsestämme vielä enemmän irti.. Koko henkilökunta keikkunut jo pitkään jaksamisen äärirajoilla. Tekisi mieli haistattaa
Harva yritys menestyy niin, että mitään ei muuteta/kehitetä. Koska kaikki ympärillä muuttuu. Itse en ole mikään innokkain kehittäjä/palaveeraaja myöskään, mutta ärsyttää myös ne, jotka kokevat, että heidän ei tarvitse työpaikalla osallistua mihinkään "ylimääräiseen". Kuuluisa "joku muu" hoitaa. Ja sitten valitetaan, kun tulee päätöksiä, jotka ei miellytä. Vähän niinkuin taloyhtiöissä; kannattaa osallistua kokouksiin ja vaikuttaa (ainakin yrittää vaikuttaa) eikä vaan jälkikäteen valittaa, kuinka taas on tehty pskoja päätöksiä.
Haluaisitko mieluummin, että työnantaja tekee kehitysmuutokset oman päänsä mukaan kysymättä teiltä?
Vierailija kirjoitti:
Harva yritys menestyy niin, että mitään ei muuteta/kehitetä. Koska kaikki ympärillä muuttuu. Itse en ole mikään innokkain kehittäjä/palaveeraaja myöskään, mutta ärsyttää myös ne, jotka kokevat, että heidän ei tarvitse työpaikalla osallistua mihinkään "ylimääräiseen". Kuuluisa "joku muu" hoitaa. Ja sitten valitetaan, kun tulee päätöksiä, jotka ei miellytä. Vähän niinkuin taloyhtiöissä; kannattaa osallistua kokouksiin ja vaikuttaa (ainakin yrittää vaikuttaa) eikä vaan jälkikäteen valittaa, kuinka taas on tehty pskoja päätöksiä.
Minä teen töitä yhtiössä jossa kehitetään ja kokeillaan uutta koko fucking ajan. Valtaosa ollut toimimattomia kokeiluja jotka haudataan jonkin ajan kuluttua kaikessa hiljaisuudessa.
Ei. Nykyään yksi ihminen tekee sen mistä ennen sai palkkaa neljä ihmistä,
Monissa läksiäisistä olenkin sanonut että *Sinunkaan tilallesi ei tarvitse ottaa ketään. Miltä se tuntuu?*
Puheet aiemmista suojatyöpaikoista on totta.
Eikö riitä, että innokkaimmat ideoi niitä muutoksia? Itselläni ei tuollaiseen energia eikä kiinnostus riitä. Ennen riitti että oli tunnollinen ja teki työt mitkä piti.
Nyt ei taida enää riittää. Ja kun nykyään kaikki ihmuset pitäisi hyväksyä sellaisina kuin ovat. Omina itsenään. Ööö...??
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin, että työnantaja tekee kehitysmuutokset oman päänsä mukaan kysymättä teiltä?
Jospa välillä voisi olla kokonaan "kehittämättä" yhtään mitään. Koko ajan pitää opiskella jotain jonninjoutavia kotkotuksia, jotka yleensä eivät edes toimi. Uudet systeemit julkaistaan ilman kunnollista testausta, lähtökohtaisesti kaikki toimii aina päin peetä ensimmäisen puoli vuotta. Sittenpä se onkin jo vanha juttu ja pitää taas keksiä uutta, että pysytään "mielenkiintoisina."
Vierailija kirjoitti:
Meiltä kysellään aina että mites voisimme parantaa "tehoja..." Miten saataisiin itsestämme vielä enemmän irti.. Koko henkilökunta keikkunut jo pitkään jaksamisen äärirajoilla. Tekisi mieli haistattaa
Ei muuta kuin ottamaan rohkeasti kehityslistalle työhyvinvointiasiat. Esim. jossain kehittämispäivässä esihenkilö ei voi helposti sivuuttaa, jos vaikkapa työsuojelutoimikunta kertoo, että on tullut ehdotukset X ja Y liittyen työhyvinvointiin. Jonkun pitää vaan rohkeasti uskaltaa ottaa asiat puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen töitä yhtiössä jossa kehitetään ja kokeillaan uutta koko fucking ajan. Valtaosa ollut toimimattomia kokeiluja jotka haudataan jonkin ajan kuluttua kaikessa hiljaisuudessa.
Tiiätkö miten kehittäminen toimii? Niin, että keksitään joku uus juttu, kokeillaan toimiiko se ja jos toimii, niin vakiinnutetaan käyttöön. Moni asia vaikuttaa teoriassa toimivalta, mutta käytännössä ei. Ja sitä ei voi mitenkään muuten todentaa, kuin testaamalla käytännössä. Ei kannattaisi valittaa. Jos firma ei kehittäisi uutta, sen toiminta ei pysyisi kauaa kannattavana ja sinäkin saisit lopulta kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja miten paljon aikaa ja energiaa niihin onkaan käytetty!
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö miten kehittäminen toimii? Niin, että keksitään joku uus juttu, kokeillaan toimiiko se ja jos toimii, niin vakiinnutetaan käyttöön. Moni asia vaikuttaa teoriassa toimivalta, mutta käytännössä ei. Ja sitä ei voi mitenkään muuten todentaa, kuin testaamalla käytännössä. Ei kannattaisi valittaa. Jos firma ei kehittäisi uutta, sen toiminta ei pysyisi kauaa kannattavana ja sinäkin saisit lopulta kenkää.
Ei kannattaisi valittaa? Me kentällä saamme sen kaiken p*skan niskaamme kun hommat ei toimi.
Jos työhaastattelussa sanoisi että olen tunnollinen ja hoidan minulle määrätyt työt, mutten ole aktiivinen kehittäjä tai ideoija, ei varmasti saisi työpaikkaa!
Meillä on joskus jotain vastaavaa mutta ollaan yleensä hiljaa eikö oikein sanota mitään. Duunareita ollaan eikä me tiedetä. Kunhan tehdään työt ja mennään kotiin.
Kehittäkööt pomot, niillä parempi palkka.
Omalla sihteerin pienellä palkalla en kehitä mitään. Jos palkka nousisi, voisin harkita.
Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?
Kattoparrussa naru kaulassa ellei tyhmät kysymykset lopu
millaiset etenemismahdollisuudet sinua kiinnostaa?
Ei mitkään, haluan pysyä tässä kunnes pääsen pois tästä helvetinkolosta
Ja kaikki nämä kehittämiset ja uudet innovaatiot pitää tehdä hymy korvissa ja iloisella mielellä - koska muuten tulee huomautus. (Tämä on meillä ihan arkipäivää.)
Vierailija kirjoitti:
No meillä ainakin ylempi taho kyselee välillä henkilöstöltä kehitysasioista ja tekee sitten kehitystoimenpiteitä ihan niin kuin itse haluaa. Sen jälkeen sitten me yritetämme taas keksiä, miten arjen työt saadaan sujumaan näillä uusilla innovatiivisilla tavoilla, jotka eivät tue eivätkä tehosta arjen työtä mitenkään. Välillä tuntuu, että talossa on töissä kehittäjäporukkaa, jonka elämäntehtävänä on arjen työn vaikeuttaminen.
Sinun pitää päästä jonnekin nakkisuojaan. Työpisteesi sijaitsee liian näkyvällä paikalla joten sinut kaapataan aina kaikkiin turhiin työryhmiin.