Kerrostaloasunto ilman parveketta, ei ikinä!
Käytiin katsomassa muuten kivaa asuntoa Mellunkylässä Kypäräpolulla.
Talo 60-luvun alussa rakennettu, erillinen keittiö ja tilavat olohuone ja makuuhuoneet.
Mutta parvekkeen puuttuminen aiheutti ahtaanpaikan kammon.
Voiko joku viihtyä parvekkeettomassa asunnossa?
Kommentit (92)
Tämä asuntoni on parvekkeellisen ja parvekkeettoman asunnon välimuoto: ranskalainen parveke löytyy. Tämä sopii minulle. Saan tuuletettua asunnon illalla hellepäivän päätteeksi.
Parveketta en kaipaa kun olen niin paljon menossa. Asuin aiemmin asunnossa, jossa ei ollut parveketta mittaisen puuttumista kompensoi oma puutarhapalsta ja valtavan iso, hyvin hoidettu taloyhtiön piha.
Eikös ranskalainen parveke ole kiva? Jos on vielä ikkuna sopivasti vastakkaisella seinällä, tulee kunnon tuuletus kiireestä kantapäähän.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ranskalainen parveke ole kiva? Jos on vielä ikkuna sopivasti vastakkaisella seinällä, tulee kunnon tuuletus kiireestä kantapäähän.
Ranskalainen parveke on iso vitsi.
Se ei ole mikään parveke, vaan ikkuna, joka aukeaa lattiaan asti.
Ulkoilutan koiraani Kypäräpolulla ja huumeneuloja saa väitellä. Epämääräistä aluetta.
Kylmä on lasitetullakin parvekkeella nyt.
kerrostalo asunto ei ikinä! en ymmärrä ihmisiä jotka viitsii asua jossain lokerorossa.tulis hulluksi jos joutuis mokomassa laatikossa asumaan.
Ei ole ollut parveketta 10 vuoteen. hyvin selvitty
Tuo Kypäräpolulun as Oy on aivan hanurista.
Ei kannata hankkia siitä osaketta, tyhjiä huoneistoja ja epämääräistä porukkaa.
Taloyhtiössä huono ilmapiiri.
On parveke mutta en ole siellä juurikaan. Pärjäisin ilmankin.
Vierailija wrote:
kerrostalo asunto ei ikinä! en ymmärrä ihmisiä jotka viitsii asua jossain lokerorossa.tulis hulluksi jos joutuis mokomassa laatikossa asumaan.
No ostat ison asunnon niin pystyt olemaan.
Jos neliöitä yli 100 ja asuisin yksin, saattaisin harkita, esim. Munkkiniemestä. Mellunkylä on sellainen paikka, etten ottaisi sieltä sijaisasuntoa edes putkiremontin ajaksi.
Vierailija wrote:
Se ei ollut tämän ketjun aihe. Mikä muuten on lokeroro?
Miten se sauna liittyy parvekkeen puutteeseen, aamiaiskaappia odotellessa.
Itse ottaisin senkin tilan mieluummin lisänä suoraan olohuoneeseen, parveketta en tule ikinä käyttäneeksi muuna kuin romuvarastona.
Vierailija wrote:
Ylin kirjoitti asiaa. Asun myös aivan keskustassa ja täällä ei todellakaan kukaan, sanon kukaan ole parvekkeillaan. Olen oikeasti seurannut asiaa
Olen myös huomannut ja ihmetellyt samaa. Että se parveke on ihan pakko olla ja mahdollisimman hienosti sisustettuna, mutta ikinä kukaan ei niissä oleskele. Ei edes keskikesällä. Sama juttu lähiöiden omakotitalojen terasseilla, ei ikinä ristinsielua missään vaikka lenkkeilen eri aikoina sielläpäin :D Miksi näin, luulisi että partsia ja mahdollista pihaa hyödyntäisi maksimaalisesti sinä aikana mitä nyt Suomen kesä kestää.
Vierailija wrote:
Tekstisi on sitä luokkaa että et tarvitse kerrostalo"lokeroroa", koska olet jo ilman sitäkin keikahtanut twilight zonelle...
Kaikkein pahin on ranskalainen parveke tai joku "viherhuone", jossa ideana on avata isot ikkunat ja juoda aamukahvia kuin jossain pariisilaisessa katukahvilassa. Paitsi että maisemat on surkeat...
Minulle nuo olisi sekä turhia että vaarallisia. Ne olisivat ikkunoita, joita ei koskaan saa avata. Joutuisin aina varomaan, ettei joku vierailija avaa sitä.
Olen kissan omistaja... Minulle käy vain lasitettu partsi tai ei parveketta ollenkaan.
Vuokrasin huonetta kimppa-asunnosta (kerrostalokolmio) jonka yhteydessä oli parveke. Sille ei löytynyt käyttöä kuin lähinnä vuodevaatteiden ja mattojen tuuletuspaikkana, koska ei ollut katettu eikä lasitettu. Lisäksi parveke oli aamu(päivä)auringon puolella joten siitä ei oikein ehtinyt nauttia kesällä, kun piti lähteä aikaisin töihin.
Jos joskus ostaisin oman asunnon niin parveke pitäisi ehdottomasti olla reilun kokoinen JA lasitettu. Ei sillä tee muuten yhtään mitään.
Asuin pari vuotta sitten vuokralla tuossa Kypäräpolulla, yksityiseltä vuokratusssa asunnossa. Parvekkeettomassa ei häirinnyt, vaan kummalliset asukkaat. Kaiken maailman venäläisiä työmiehiä ja hämäräporukkaa. Poliisikin vieraili usein, kuulemma huumeita epäiltiin diilattavan.
Tulisin hulluksi, ellei asunnossani olisi parveketta. Parveke on minulle todella tärkeä. Se on kuin väylä ulos, alkukeväästä myöhäiseen syksyyn. Laitan kukat keväisin, suunnittelen sisustuksen ja nautin parvekkeestani pitkälle pakkasien tuloon saakka. Talvisinkin istuskelen parvekkeella, sytytän kynttilöitä, nautin.