Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostaloasunto ilman parveketta, ei ikinä!

Vierailija
17.08.2023 |

Käytiin katsomassa muuten kivaa asuntoa Mellunkylässä Kypäräpolulla.
Talo 60-luvun alussa rakennettu, erillinen keittiö ja tilavat olohuone ja makuuhuoneet.
Mutta parvekkeen puuttuminen aiheutti ahtaanpaikan kammon.
Voiko joku viihtyä parvekkeettomassa asunnossa?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkitelineen saa kesällä hyvin ulos ja pitkälle syksyyn mutta talvella aivan turhake. Lunta vaan pitää luutia kun vuokrasopparissa ukaasi mulle vuokralaiselle.

Plasit niin tarvitse luutia lunta koskaan ja pysyy myös siitepölyt lähes kaikki poissa.

Vierailija
22/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuokranantaja onneks lasitti mun pienen parvekkeen. Enää ei harakat tule varastamaan mun lämpömittaria ja koriste-esineitä, eikä oravat pompi siellä. Tikkakin tuli kerran takomaan lasia. Siis oikeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkitelineen saa kesällä hyvin ulos ja pitkälle syksyyn mutta talvella aivan turhake. Lunta vaan pitää luutia kun vuokrasopparissa ukaasi mulle vuokralaiselle.

Plasit niin tarvitse luutia lunta koskaan ja pysyy myös siitepölyt lähes kaikki poissa.

Plasit ois aika bueno mut minkäs teet. Vuokranantaja päättää.

Vierailija
24/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen todennut ettei tolla parvekkeella ole oikeastaan mitään virkaa 😄 Ihan sinällään viihtyisä lasitettu, tilava ja valoisa parveke ylimmässä kerroksessa puistonäkymin, mutta en siltikään vietä siellä aikaa. Kissat siellä viihtyy.

Vaihtaisin tämän asunnon parvekkeineen milloin tahansa paljonkin pienempään keskusta-asuntoon leveine ikkunalautoineen yli satavuotiaassa kivitalossa, ja siis tietenkin ilman parveketta 😊

Vierailija
25/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke on ehdoton, ellei satu asumaan vanhassa kerrostalossa, jossa korkeat huoneet ja isot ikkunat.

Vierailija
26/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunto, ei ikinä!

Vierailija
27/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään se ei ole kiva jos partsi on makkarissa. Sen pitää olla olkkarin yhteydessä.

Vierailija
28/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunto, ei ikinä!

Ei ikinä! Onneksi ei koskaan tarvitse!

Vierailija
29/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke pitää olla sellainen että sinä näet sieltä hyvin mutta muut eivät näe sinua.

Vierailija
30/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän parvekkeella tee mitään!

Todellakin tekee. Meillä näkymänä vaan järveä ja puistoa, rauhallinen sijainti. Otan aurinkoa, hoidan kesäkukkia, istuskelen, asunnon saa nopeasti tuuletettua. Ennen saunaa menen ottamaan talvella kylmähoitoa pakkasella, olen niin kauan että palelee ja sitten on kiva lämmitellä saunassa. Ja talvella palaa lyhdyt, näyttää kivalta olkkariin

Vierailija
31/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa asuu weetee porukka. Ei kiitos, oma talo paras.

Vierailija
32/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei oo tullu parvekkeella oltua. Parveke ollut aina joko suoraan kohti naapuritaloa (joka ihan vieressä) tai lähimmän isomman tien suuntaan eli maisema on tehnyt parvekkeesta todella epäviihtyisän (ja tiet lisäksi meluisan). Parvekkeettomassa asunnossa en kertaakaan haikaillut parvekkeen perään.

Vierailija
33/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa asuu weetee porukka. Ei kiitos, oma talo paras.

:D Jostain Korson murjustako kirjoittelet kun on niin kova tarve yrittää provosoida.

Vierailija
34/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke ja oma sauna täytyy löytyä kerrostaloasunnosta.

On ihan mahtavaa kun kesällä voi nauttia auringosta parvekkeella vaikka alasti ilman että joutuu lähtemään mihinkään puistoon.

Ja talvisin saunaan pääsee juuri silloin kun itse haluaa.

Vierailija
35/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rivitaloasunnossa sekä piha että parveke, mutta parveke on paljon suuremmassa käytössä.

Vierailija
36/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee porukkaa esimerkiksi Helsingin Kruunuhaassa😂

Vierailija
37/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn tosin hyvin. Ulkoilen päivittäin 2-3 tuntia ja ei ole mitään tarvetta istua jollain parvekkeella vielä. Edellisessä asunnossa oli kolme parveketta ja vain yhtä käytin pyykin kuivaamiseen. Tajusi, etten mitään parveketta tarvi. 

Vierailija
38/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke on itselleni ehdoton. Lisähuone keväästä syksyyn. Onneksi asun paikassa, jossa parvekkeen edessä on metsä. Ei ole ketään tuijottamassa. Tulisin hulluksi ilman parveketta.

Vierailija
39/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiva suojainen ja aidattu yhteinen piha, joten ei tarvitse erillistä parveketta. Olen kyllä ainoa, joka tuota pihaa käyttää edes. 

Vierailija
40/92 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunnut asunnoissa, joissa on parveke, mutta en ole niitä käyttänyt. Mulle parveke ei ole tärkeä ja tarpeellinen.