Minusta on ikävää, että Rehnin ei anneta idetivoitua albiinoksi, jos haluaa... Miksi muut saa olla mitä haluaa?
Minusta on ikävää, että Rehnin ei anneta idetivoitua albiinoksi, jos haluaa... Miksi muut saa olla mitä haluaa?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Albinismiin liittyy muutakin kuin pigmentin puute. Sama kuin vitsailis sokeritaudilla.
Miksei sokeritaudilla saisi vitsailla?
Oon itse vitsaillut joskus, sanonut kun joku puhuu liian siirappisia juttuja, että "iskee kohta diabetes" .
Ja nykyään mulla ON diabetes. En voi enää käyttää tota, hemmetti. 😂
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava, mulla on tää sokeritauti, heh. Hauskaa? Ei ole.
Mutta se on hienoa, et Rehn ilmeisen vilpittömästi pyysi anteeksi. Hyvin tehty. Niin toimii sivistynyt ihminen.
Millä tavalla Rehnin anteeksipyyntö on vilpitön, kun persun anteeksipyyntö taas ei?
Sano joku muu syy kuin eri puoluekanta, tai lähdemme hallituksesta.
T. Henriksson
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo loukkaantuminen naurettavaa, mutta ei kyllä ihan onnistu Rehnillä tuo vitsailu. Yrittää kovasti karistaa hajuttoman, mauttoman, mitäänsanomattoman ukon habitusta, mutta ei vitsailu istu yhtään hänen tyyliinsä. Lähinnä vaikuttaa päälleliimatulta ja aiheuttaa myötähäpeää.
Parempi kun vetäis sen harmaangenren överiksi, tyyliin olkaamme kaikki harmaita, puoliksi valkoisia, puoliksi mustia.
Sä sanoit MUSTA!
Tervaa, höyheniä, julkinen anteeksipyyntö jota emme hyväksy, eroa tai sut erotetaan RASISTI!
Eiku anteeks, olitkin demari, ei mitään, My Bad, anteeksipyyntösi oli vilpitön, arvostamme sitä vaikkei sinun olisi oikeastaan tarvinnut pyytää...
T. Vasemmisto
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat sanoo koko ajan Rehnille päin naamaa että olet niin harmaa. Mutta jos hän itse laskee leikkiä itsestään, se on paha.
Sairaudella, jota hänellä ei ole, vitsaileminen on loukkaavaa.
On muuten hyvä pointti AP:lla. Miksi voin identifioida itseni mieheksi tai naiseksi, vaikka olen biologisesti uros? Miksi en voisi olla myös tummaihoinen tai romani, vaikka olisinkin oikeasti albino?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Jos hän haluaa olla albiino ja kokee sellainen olevansa, saa vapaasti olla, siihen ei kellään pidä olla mitään mussuttamista. Kun minäkin saan haluta olla kani-trans-puppeli, jota kutsutaan prononominilla "prööt".
Et taida oikein ymmärtää. Kukaan ei ole albiino omasta tahdostaan.
Kukaan ei myöskään syntyessään ole mies tai nainen, omasta tahdostaan.
Hän ei olisi joutunut tähän liriin, jos olisi todennut olevansa nainen.
Ukko40 kirjoitti:
Pyysi anteeksi albiinoliitolta.
Ok.Perustaisko joku suomalaisen, vaaleaihoisen, bensa-autolla ajavan, lihaa syövän heteromiehen liiton, jonne voitaisiin anteeksipyynnöt ohjata joka kerta kun meitä potkitaan päähän?
Mikset sinä perusta?
Vierailija kirjoitti:
Minäpä oon albiino-eskimo. Lällällää. Tulkaa pidättämään jos haluatte. Laitan lentolehtisiä kohta tulemaan missä on kuvani ja isoilla kirjaimilla ilmoitus että "Olen albiino-eskimo, minulla on oikeus!"
Ainakin olet lapsellinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Jos hän haluaa olla albiino ja kokee sellainen olevansa, saa vapaasti olla, siihen ei kellään pidä olla mitään mussuttamista. Kun minäkin saan haluta olla kani-trans-puppeli, jota kutsutaan prononominilla "prööt".
Eiköhän sinua kutsuta jo pröötiksi.
MInusta vaikuttaa, että Jussi Halla-aho haluaa vaihtaa ihonvärinsä punaiseksi. Ehkä myös puoluekantansa, kun kenttäväki nolaa itsensä ja arvokkaan aatteen. Liput ja airuenauhatkin ylösalaisin, perkele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn ei tiennyt mitä albinismi on ja luuli heittävänsä hyvää läppää.
Nyt tietää paremmin ja ei tee samaa virhettä toistamiseen.
Mitä tekisi persu? No tietenkin saman virheen uudelleen. Tosin persulandiassa muiden loukkaaminen ei ole virhe vaan kannatettava asia.
Kuka määrää sen, että keitä ryhmiä saa loukata ja keitä ei? Joku intersektionaalinen neuvostoko?
Ei kukaan. Rehnkin voisi halutessaan jatkaa albiinoläppiä, mutta fiksuna ihmisenä ei tee niin.
Se on vähän sama kuin että perussuomlaiset identifioituu arjalaisiksi. Todellisuudessa slaavilaisten ja mongolien jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän sama kuin että perussuomlaiset identifioituu arjalaisiksi. Todellisuudessa slaavilaisten ja mongolien jälkeläisiä.
Arjalaisena loukkaantuisin.
Vierailija kirjoitti:
Albiinot ovat pieni vähemmistö, ja he kärsivät tästä sairaudesta, joten on aika ymmärrettävää, jos he eivät tykkää olla vitsailun kohteena.
Ja mitä sitten?
Koska Rehn on väärää sukupuolta, väärän puolueen edustaja ja väärän ikäinen. Vain alle 40v vasemmistonaiset voivat keksiä olevansa mitä tahansa ja sitä tulee kunnioittaa. Samat henkilöt valittavat esim. väärinsukupuolittamisesta ja silti kirjoittavat juttuja tyyliin "taas joku mies teki asian x" - siis mistä he tietävät, onko kyseinen henkilö mies?
Vierailija kirjoitti:
On muuten hyvä pointti AP:lla. Miksi voin identifioida itseni mieheksi tai naiseksi, vaikka olen biologisesti uros? Miksi en voisi olla myös tummaihoinen tai romani, vaikka olisinkin oikeasti albino?
Ja kyllähän jotkut pitää itseään mustana, vaikka tyyliin vain 1/8 isoisovanhemmista olisi musta. Näin jenkeissä.
Ai saako ihminen identifoitua myös vaikka autistiksi, vaikka lääkäri ei olisi autismia löytänyt? Tai miksei saman tien liikuntaesteiseksi, niin saisi isommat asumistuet tai vaikka syöpäpotilaaksi, että pääsisi saikulle?
Parempi kun vetäis sen harmaangenren överiksi, tyyliin olkaamme kaikki harmaita, puoliksi valkoisia, puoliksi mustia.