Mitä sinä tulkitset 'tavallisen' miehen tarkoittavan?
Itse ajattelevan sen olevan yhtä kuin keskiverto.
Koulutuksen, tulojen, pituuden, ym suhteen keskiverto.
Eli amk, 3000-4000e/kk, 178-185cm.
Ne jotka valittaa, ettei tavallinen mies ei kelpaa naisille, niin he ovat jotain muuta kuin taviksia + jotain diagnooseja päälle
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, jossa ei ole mitään erikoista, jolla erottuisi hyvässä tai pahassa suuresta massasta joko ulkonäöllisesti, henkisiltä kyvyiltään tai statuksensa puolesta.
Eli ne hiljaiset nyhveröt on tavallisia?
Laskitko siis vielä aloitukseen tuon 3k-4k +/- pituus?
Eikö 3k tulot ole aika paljon?
Ei aavistustakaan, en oo tavallisia ihmisiä nähnyt milloinkaan.
Itse olen toimitusjohtaja, korkeakoulutettu ja 190cm pitkä. Ei ole paljon naisia näkynyt kun tulot on alle tonnin
Yhdistän sen miesten puheiden perusteella siihen, että heillä on lähinnä toimivat sukupuolielimet, mutta vaihtelua muiden ominaisuuksien osalta on hyvin paljon. Esim. minulle ei ole normaalia, että jmies tupakoi tai juon joka päivä kaljan, vaikka kävisi töissä ja hän saattaa pitää silti itseään normaalina ja tavallisena miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Googlaapa keskivertopalkka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei joo olet oikeassa, tai siis väärässä mutta oikealla tavalla.
Googlasin mediaanipalkan ja se oli tosiaan yli 3000 euroa. V*tuttaa kuunnella Suomessa ininää palkasta yms. kuluista ja koroista jos noin kova palkka.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen toimitusjohtaja, korkeakoulutettu ja 190cm pitkä. Ei ole paljon naisia näkynyt kun tulot on alle tonnin
Alle tonnilla pärjää Turkissa. Tarvittaessa muuta autoon/telttaan voidaksesi pitää kauempana asuvaa kotirouvaa ja mahdollista lasta. Turkish Airlines meno-paluu lippu alta 200
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein aiheesta ketjun, käteen jää tuosta kuulemma vain 1700 euroa. Voiko tuo edes olla totta? Miten tuo voi olla mahdollista ja miksi? Minulla oli joskus 15 tuntipalkka ja veroprosentti 0,5% eli laskekaa siitä paljon jää käteen kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei joo olet oikeassa, tai siis väärässä mutta oikealla tavalla.
Googlasin mediaanipalkan ja se oli tosiaan yli 3000 euroa. V*tuttaa kuunnella Suomessa ininää palkasta yms. kuluista ja koroista jos noin kova palkka.
Tai siis oikeassa väärllä tavalla, noin päin.
Ihan sama, kuitenkin.
Mulla taviksen määritelmä on paljon laajempi. Ennemminkin näen sen niin, ettei ole minkään asian suhteen liian fanaattinen käytökseltään tai mielipiteiltään. Toki saa olla tervettä intohimoa tärkeiksi kokemiaan asioita kohtaan (esim. harrastukset) mutta se onkin ihan eri asia. Ja kyllä, tavis kelpaa mulle.
N31
Koen itse olevani tosi tavallinen. Käyn töissä, hoidan lapsia ja kotia, harrastan, näen ystäviä, joskus reissaan. Elän nähdäkseni hyvin tavallista elämää. Minusta ulkonäköön tai vaikka palkkaan liittyvät asiat ei ole tavallisuuden määritelmään kuuluvia sinänsä. Itse koen sen enemmän tapana elää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taviksen määritelmä on paljon laajempi. Ennemminkin näen sen niin, ettei ole minkään asian suhteen liian fanaattinen käytökseltään tai mielipiteiltään. Toki saa olla tervettä intohimoa tärkeiksi kokemiaan asioita kohtaan (esim. harrastukset) mutta se onkin ihan eri asia. Ja kyllä, tavis kelpaa mulle.
N31
Itsekin ajattelen ensin ominaisuuksia, mitä löytyy korvien välistä. Elämänhallinta ok, osaa huolehtia itsestään ja muista, varsinkiin perheestään, jos sellaisen perustaa. Kuuntelee ja kunnioittaa muita sukupuoleen tai ikään katsomatta, fanaattisuudelle hieman naureskelee, vaikka kokeekin sitä intohimoa joitain asioita kohtaan, mutta ne pysyy vain yhtenä osana elämää, ei niin että muu elämä kärsii jonkun asian takia. Ei ole katkeroitunut, pystyy vastavuoroisuuteen, näyttää surunsa, osaa iloita rakkaidensa onnesta. Ei pihi eikä tili tuli, tili meni. Osaa säästää, mutta myös nauttii voidessaan ostaa jotain ylimääräistä.
Tällaiset tavalliset ihmiset tuntuu nykyään olevan harvinaisia kuin yksisarviset. Huonosti itsekään enää pystyn täyttämään nuo omat vaatimukseni vaikka niitä olenkin pyrkinyt toteuttamaan. N40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31Itsekin ajattelen ensin ominaisuuksia, mitä löytyy korvien välistä. Elämänhallinta ok, osaa huolehtia itsestään ja muista, varsinkiin perheestään, jos sellaisen perustaa. Kuuntelee ja kunnioittaa muita sukupuoleen tai ikään katsomatta, fanaattisuudelle hieman naureskelee, vaikka kokeekin sitä intohimoa joitain asioita kohtaan, mutta ne pysyy vain yhtenä osana elämää, ei niin että muu elämä kärsii jonkun asian takia. Ei ole katkeroitunut, pystyy vastavuoroisuuteen, näyttää surunsa, osaa iloita rakkaidensa onnesta. Ei pihi eikä tili tuli, tili meni. Osaa säästää, mutta myös nauttii voidessaan ostaa jotain ylimääräistä.
Tällaiset tavalliset ihmiset tuntuu nykyään olevan harvinaisia kuin yksisarviset. Huonosti itsekään enää pystyn täyttämään nuo omat vaatimukseni vaikka niitä olenkin pyrkinyt toteuttamaan. N40+
Mietin jo tuota luettelointia lukiessani, että eihän tuollainen ole tavallinen mies. Ja sitten totesit sen lopuksi itsekin. :) Ilmeisesti kuvailit ihannemiehesi tai miehen, jollaisen kanssa haluaisit olla parisuhteessa, ja jotenkin olet vääntänyt sen mielessäsi "tavalliseksi mieheksi".
Tämä on ehkä vähän sama ilmiö kuin se, että nainen pitää miehekkäänä miestä, jollaisen itse haluaisi. Miehet taas kuvailevat usein naiselliseksi sellaisen naisen, jonka kokevat viehättävänä. Käsitteet ja semanttiset merkitykset menevät siis sekaisin.
Mulla veroprosentti 0(nolla) tuntipalkka 200e(kaksisataa euroa)...... tosin teen yhden tunnin kuukaudessa röitä.
Sellaista, jossa ei ole mitään erikoista, jolla erottuisi hyvässä tai pahassa suuresta massasta joko ulkonäöllisesti, henkisiltä kyvyiltään tai statuksensa puolesta.