Saksan nakukylpylät. Miksi näitä ei ole Suomessa?
Suomalaiset ylpeilevät vapaamielisyydellään. Miksi täällä ei sitten ole Saksan kaltaisia nakukylpylöitä?5 https://www.is.fi/matkat/art-2000009784626.html
Kommentit (145)
Suomessa asuessani sai saunoa tarpeeksi kotona tai mökillä tai varata saunatilan. En muista saunoneeni muuten kuin alasti.
Täällä Berliinissä jos haluaa saunoa niin sitten mennään joko hammamiin tai kylpylään tai varataan joku harvoista saunatiloista - omalla porukalla voi sopia miten ja kenen kanssa saunotaan.
Uimahallit ja "Edenit" on erikseen. Samoin seksiklubit, vaikka siellä jossain nurkassa joku saunan irvikuva olisikin.
Tuolla olisi pelkkiä miehiä. Ei naiset uskaltaisi mennä tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla olisi pelkkiä miehiä. Ei naiset uskaltaisi mennä tuollaiseen.
Pelkkiä homomiehiä?
Ei suomalaiset oikeasti suhtaudu rennosti alastomuuteen. Saunassa ollaan alasti, koska se on ollut meille perinteisesti peseytymispaikka. Muille kansoillehan se on rentoutumista varten. Mutta varsinaisesti hengailu alastomien vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa ei kyllä ole kuulunut koskaan suomalaiseen kulttuuriin. Suomessa ollaan melko mustasukkaisia ja parisuhde normitetaan luterilaisten sopivaisuussääntöjen kautta, missä jo flirtti muiden kanssa on kuoleman synti. Sitten on vielä liiallinen alkoholin käyttö, joka tekee suomalaisista hirveitä porsaita, jotka päästävät suustansa kaikki törkeydet ilman suodatinta. Ei tuosta tulisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt useamman kerran enkä tykkää. En halua toisten sukuelimiä näköpiiriini ja varsinkin nuorempana oli inhottavaa kun ukot tuijottivat. Suomalainen tapa, jossa alasti saunotaan itse valittujen perheenjäsenten tai ystävien kesken, sopii minulle paremmin kuin tämä saksalainen kaikkien kanssa sekasaunominen. Ihan tuntemattomien kanssa se jotenkuten vielä menettelee, mutta todella kiusallista on, jos nakusaunassa tulee vastaan joku random työkaveri, pomo tai vaikka oma opettaja.
On mielenkiintoista kuinka naiset eivät halua nähdä alastomia miehiä mutta miehet haluavat nähdä alastomia naisia. Mikähän tuohon on syynä?
Vierailija kirjoitti:
Niin suurin osa saunoo nakuna perheen kesken... Vähän eri asia mennä julkiseen kylpylään alasti
Kyllä Suomessa käsittääkseni suurin osa saunoo kylpylässäkin alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt useamman kerran enkä tykkää. En halua toisten sukuelimiä näköpiiriini ja varsinkin nuorempana oli inhottavaa kun ukot tuijottivat. Suomalainen tapa, jossa alasti saunotaan itse valittujen perheenjäsenten tai ystävien kesken, sopii minulle paremmin kuin tämä saksalainen kaikkien kanssa sekasaunominen. Ihan tuntemattomien kanssa se jotenkuten vielä menettelee, mutta todella kiusallista on, jos nakusaunassa tulee vastaan joku random työkaveri, pomo tai vaikka oma opettaja.
On mielenkiintoista kuinka naiset eivät halua nähdä alastomia miehiä mutta miehet haluavat nähdä alastomia naisia. Mikähän tuohon on syynä?
Sellaisiksi olemme kehittyneet. Naiset haluavat vain omaa miestään. Miehet haluavat kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos nainen katsoo alastonta miestä, mies tulkitsee sen kiinnostuksen merkiksi. Ei hyvän näköisenä naisena voi oikeasti kadullakaan liikkua muuten kuin katse maassa. Naisen olisi todella vaikea käydä tuollaisessa kylpylässä ilman että tulisi yrityksiä. Se on ihan kiva toisaalta että miehet on aloitteellisia, mutta kun niitä aloitteita ei ihan joka välissä kuitenkaan halua, niin oma käytös mukautuu sellaiseksi että niiltä enimmäkseen välttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos nainen katsoo alastonta miestä, mies tulkitsee sen kiinnostuksen merkiksi. Ei hyvän näköisenä naisena voi oikeasti kadullakaan liikkua muuten kuin katse maassa. Naisen olisi todella vaikea käydä tuollaisessa kylpylässä ilman että tulisi yrityksiä. Se on ihan kiva toisaalta että miehet on aloitteellisia, mutta kun niitä aloitteita ei ihan joka välissä kuitenkaan halua, niin oma käytös mukautuu sellaiseksi että niiltä enimmäkseen välttyy.
Lisään vielä että jos me naiset voitaisiin jotenkin katsoa miehiä niin että miehet ei näe että katsotaan, niin kyllä me katsottaisiin silmää räpäyttämättä. 😂 mutta kun ei voi.
Jos saksalaiset osaa käyttäytyä niin osataan mekin, ei olla niin juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Jos saksalaiset osaa käyttäytyä niin osataan mekin, ei olla niin juntteja.
Ollaan kyllä tosi juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ihanaa nähdä upeita seisokkeja saunassa :)
Jep, isoa mustaa jämäkkää.
Tulisi amerikkalainen miesten korisjengi kylpylään! Uuuuhhhh 💋💋💋
Siihen on syynsä, miksi kaikki Suomen kylpylöiden yhteiset höyrysaunat on muutettu viime vuosien aikana erillisiksi nisille ja miehille.. Liian moni mies ei vain osaa käyttäytyä asiallisesti alastoman naisen nähdessään. Köytös koetaan ahdistelevaksi ja epämiellyttäväksi ja kukaan nainen ei hlua näiden kiilusilmien kanssa saunoa tullessaan rentoutumaan kylpylään.
En minä naisena ainakaan koe järkytyksenä jos miehellä on selvä erektio, onhan urospuolisilla eläimilläkin tahattomia, eikä nekään syöksy saman tien naaraan kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa epähygieniseltä. Mihin voit edes istua, kun sukuelimet koskevat mahdollisesti sellaiseen paikkaan mihin joku muu on juuri hieronut sukuelimiään ja takapuoltaan.
Ootko kuullut alusesta tai pyyhkeestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä? No katso alastonta naista ja sen jälkeen alastonta miestä.
Siellä olisi kuitenkin sama jakauma kuin nudistirannoilla, eli muutama iäkkäämpi pariskunta, pari nuorehkoa miestä ja loput vanhoja äijiä. Vanhoista äijistä 60% pervohomoja ja loput pervoheteroita. Ei naiset siihen porukkaan halua. Yyterissäkin jouduttiin nakuranta sulkemaan äijien asiattoman käytöksen takia.
Onhan Japanissa sama homma, alasto sielläkin kylvetään kaikki sekaisin. Ei pervoilua. Suomalaiset ei vaan osaa ja kommenteista päätellen syy on sikailevien miesten.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Japanissa sama homma, alasto sielläkin kylvetään kaikki sekaisin. Ei pervoilua. Suomalaiset ei vaan osaa ja kommenteista päätellen syy on sikailevien miesten.
Yrjönkadun uimahallissakin äijät keskenään hierovat toistensa jormia saunassa ja lepovuoteilla, kun eivät osaa käyttäytyä asiallisesti.
Logiikkasi mukaan sairaaja pitäisi sulkea, koska en halua työskennellä hoitajana, lääkärinä, siivoajana.... Samoi ruokakauppa kun myyjän homma ei minua kiinnosta