Kuka voi saada Visa Goldin?
Kannattaako hakea jos tulot vain 38000 euroa vuodessa? En mistään löytönyt onko jotain tulo- tai varallisuusrajaa.
Kommentit (96)
Som några redan skrev: Gold kortet är bra om man behöver en reseförsäkring ofta. Det blir förmånligare än försäkringsbolagens försäkringar. Det andra man fäste sig vid var "inte bryr sig väl någon om vad för kort man använder"? Svaret är ja och nej. Personligen använder jag endast debetkort och cash, utom då man handlar på nätet eller tar in på hotell där kortet manglas vid ankomsten. Hotellens personal är tränad att känna igen korten.
Kela Gold on parempi: seuraavat 80 vuotta ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tähdätä Nordea Black kortin haltijaksi. Sen saadakseen pitää olla Nordea Private Bank asiakas, mikä taas edellyttää vähintään puolen miljoonan sijoitussalkkua.
Onneksi minulla on molemmat.
Huutonaurua. Ketä vi..... oikeesti kiinnostaa mikä kortti on?
Kultapieni, Blackissä on max 50k luottoraja. Kelpaisi varmaan sinullekin.
Mitä tekee luotolla jos ei halua olla velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota en kyllä usko. Noihin gold-, premium-, platinum- ja black kortteihin kun on varallisuusrajat.
Kun on edes kohtalaiset tulot ja ylipäätään perusluottokorttiin saumat ja maksat kortin kk-maksun/vuosimaksun ei paljoa varallisuus merkitse. Näin ainakin OP ja Danske.
Onko tuollaisesta Goldista tai Blackista mitään oikeaa hyötyä? Varsinkaan kaltaiselleni, joka ei matkusta eikä käytä loungeja. Ilmeisen kallis kk- vai vuosimaksuko lienee?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollaisesta Goldista tai Blackista mitään oikeaa hyötyä? Varsinkaan kaltaiselleni, joka ei matkusta eikä käytä loungeja. Ilmeisen kallis kk- vai vuosimaksuko lienee?
Ei taitaisi olla hyötyä, kannattaa kysellä kun eri pankeilla eri edut luottokorteissaan. Saa sillä tietysti palvelua esim. autoliikkeessä kun näkevät että varakas henkilö liikkeellä eli tosiostaja. Itselläni on Nordea Stockmann platina Mastercard ja juuri siksi että sillä saa lentokentillä etuja mm. Fast trackin ja ilmaiset lounget. Kallistahan luottokortin luotto on, käytän vain maksuaikakorttina eli maksan kuukauden päästä laskulla koko saldon aina pois niin ei mene korolliseksi.
Minulla on Gold vaikka olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Lounge on kiva. Ostoturva on hyödyllinen. Kaikki muu on diipadaapaa ja esimerkiksi matkavakuutusehdot hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en kyllä usko. Noihin gold-, premium-, platinum- ja black kortteihin kun on varallisuusrajat.
Kun on edes kohtalaiset tulot ja ylipäätään perusluottokorttiin saumat ja maksat kortin kk-maksun/vuosimaksun ei paljoa varallisuus merkitse. Näin ainakin OP ja Danske.
Nordean platinum- ja black-kortit ja Nordean myöntämä Stockmann platinum tai black Mastercard ovat vain private-rajan ylittäville eli yli 500 000 tai yli 1 000 000 euron varallisuuden omistaville. Ei varmaankaan kuitenkaan tarvitse mennä private-asiakkaaksi. Eiköhän nuo rajat ole kuitenkin luottokorttiyhtiöiden maakohtaisesti asettamat rajat eikä pankin asettamat vaikka pankin rahoitusyhtiö kortit myöntääkin? Danskella taitaa olla samat. Yli 400 000 asuntolainalla taitaa myöskin saada platinum kortin, onhan siellä se kallis asunto varallisuuspuolella ja tuskin asunto on lainan hinnalla irronnut vaan on sekin ollut sen puoli miljoonaa kun otetaan omarahoitussumma mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olitko työtön kun sait sen ja onko sinulla sijoitusvarallisuutta? Tuon kortin ehto kun mielestäni jotain 40 000 euroa arvopapereissa ko. pankissa.
Onko joku jo testannut OP loungen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko työtön kun sait sen ja onko sinulla sijoitusvarallisuutta? Tuon kortin ehto kun mielestäni jotain 40 000 euroa arvopapereissa ko. pankissa.
OLen eri. Sain kortin, kun rahastot ja säästöt olivat noin 40 000 euron luokkaa. Eiköhän ne katso hiukan tapauskohtaisestikin näitä. Tuloni on kohaa alle 2000 euroa.
Onko siis erikseen Op-lounge vai pääseekö sillä kortilla johonkin loungeen, mikä kentällä on? Onko näitä loungena (Euroopassa) muilla kuin muutamalla isommalla Euroopan kentällä? Ainakin Helsinki-Vantaalla, mutta en ole huomannut esim. Tampereen, Malagan, Milanon tai Pisan kentällä.
En tiedä, mutta Kela goldin varmaan voit saada.
Tässä on ihan selvä sosiaalisen distinktion katoamisen vaara, kun kaiken maailman köyhille annetaan Gold-kortti.