Elätkö näin elokuussa kesää vai syksyä?
Itselleni syksy on alkanut aina elokuun alkupuolella. On jotenkin syksyn tuntu luonnossakin ja ajattelen vain syksyllä ja talvella tehtäviä ja tulossa olevia asioita. Kuitenkin yksi ystävä haluaa koko kesälomansa aina elokuuksi ja ihmettelen miten hänelle elokuu voi olla kesää. Toukokuukin tuntuu enemmän kesältä mielessäni kuin elokuu. Miten sinulla?
Kommentit (32)
Eläisin tietenkin kesää jos olisi vielä lomaa eikä tarvitsisi olla orjana palvelemassa kapitalististen osakkeenomistajasikojen etuja. Nythän on ollut kesän lämpimimpiä kelejäkin.
Kesää elän. No tietty jos olis hyvin syksyinen sää niin väkisinkin alkaisi vähän syksyltä tuntua jo.
Säiden puolesta paras viikko kesää! Olen lomalla, syksy alkaa maanantaina.
Itsestäni alkaa aina tuntua vähän syksyiseltä silloin, kun illat pimenevät . Mutta sitten taas olen tällä viikolla töissä hikoillut varjottomalla työpaikan pihalla useamman tunnin päivässä, niin on kyllä tuntunut hyvinkin kesäiseltä :D
Vierailija kirjoitti:
Syksy on tuloillaan.
Karhu paskoo metsään ja vesi on märkää.
Kesää elän. Jos olisi koleaa ja sateista, niin varmaan olisin jo syksyisellä mielellä, mutta on lämmintä ja aurinkoista. Onhan elokuu vielä kesäkuukausi ja viime vuosina elokuut ovat olleet muistaakseni hyvin lämpimiä. Koulujen ja töiden alut toki saavat monilla ihmisillä mielen kääntymään jo syksyyn.
Kesä-heinä-elokuu = kesäkuukaudet
En ole edes pitänyt lomaa töistä. Ensi viikolla. Se on kesä vielä.
Kesä-heinä-elokuu.
Kesäkuukaudet.
Kesää! Ehdottomasti. Minimikesto kesälle on kolme kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Säiden puolesta paras viikko kesää! Olen lomalla, syksy alkaa maanantaina.
Kyllä näin on. Kesä on takana kun sorsastus alkaa nyt sunnuntaina 20.8
Kesää. Mulla on vielä ensi viikko kesälomaa.
Nythän ollut elokuussa parhaat kesäkelit. Lämmintä ollut illasta ja aamusta, vesikin on lämmintä kiitos lämpimien öiden. Ei ole ollut päiviä kestäviä vesisateita. Illat ja aamut kuitenkin vielä valoisia.
Olen kiinnittänyt useampana vuotena huomiota siihen miten tarkka kesän ja syksyn raja Suomessa on ollut ja se asettuu hyvin lähelle elokuun vaihtumista syyskuuksi. Silloin sää muuttuu paljon kylmemmäksi.
Kesä vielä on.