Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka voi saada Visa Goldin?

Vierailija
17.08.2023 |

Kannattaako hakea jos tulot vain 38000 euroa vuodessa? En mistään löytönyt onko jotain tulo- tai varallisuusrajaa.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varsin tietoinen tilanteen ironisuudesta. Siitä en ole ihan varma, ovatko pankit...

Kuukausimaksustahan tuo on kiinni. Gold maksaa enemmän kuukaudessa kuin peruskortti ja Goldilla saa muutamia lisäetuja tavalliseen verrattuna. Se jos joku kokee Visa Goldin olevan jonkinlainen status mittari ei voi mitään. 

Vierailija
62/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tähdätä Nordea Black kortin haltijaksi. Sen saadakseen pitää olla Nordea Private Bank asiakas, mikä taas edellyttää vähintään puolen miljoonan sijoitussalkkua.

Onneksi minulla on molemmat.

No jes, pääset siitä ilosta maksamaan melko suolaista vuosimaksua. Mihin ihmeeseen moista edes tarvitset? Sijoittamiseen on parempiakin (ja ennen kaikkea edullisempia) palveluita ja maksamaan pystyy ihan yhtä hyvin vaikka S-Pankin kortilla.

Eipä siitä vuosimaksusta maksettavaksi jää juuri mittään kun on verovähennyskelpoinen, lisäksi jos laskee hintaa loungekäynneille ja matkavakuutukselle. Mutta toisaalta jos jotain kymppejä jääkin niin rahamiestä tuskin kiinnostaa

Miksi ihmeessä se olisi vähennyskelpoinen? Sijoitustoiminnan kulut joo ovat vähennyskelpoisia, mutta entäs se luottokortti ja muut edut?

Private bankingissa se luottokortti ja muut edut tulee vuosimaksun mukana. Meillä on myös rinnakkaiskortti eli 12 priority pass lounge käyntiä vuodessa. Kun kuitenkin maailmalla kulkiessa joka lentoa odotellessa pitää jotain syödä ja juoda niin tuo riittää jo kuittaamaan sen vuosimaksun mitä jäljelle jää. Useamman satasen arvoinen etu. Ja yli 1300 loungea maailmalla.

Sanoo nyt lentoyhtiön kanta-asiakaskortti miekkonen sitten mitä tahansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tähdätä Nordea Black kortin haltijaksi. Sen saadakseen pitää olla Nordea Private Bank asiakas, mikä taas edellyttää vähintään puolen miljoonan sijoitussalkkua.

No jes, pääset siitä ilosta maksamaan melko suolaista vuosimaksua. Mihin ihmeeseen moista edes tarvitset? Sijoittamiseen on parempiakin (ja ennen kaikkea edullisempia) palveluita ja maksamaan pystyy ihan yhtä hyvin vaikka S-Pankin kortilla.

Eipä siitä vuosimaksusta maksettavaksi jää juuri mittään kun on verovähennyskelpoinen, lisäksi jos laskee hintaa loungekäynneille ja matkavakuutukselle. Mutta toisaalta jos jotain kymppejä jääkin niin rahamiestä tuskin kiinnostaa

Paremmin omaan tarpeeseen sopivan matkavakuutuksen saa yleensä vakuutusyhtiöstä ja loungeen pääsee joko rahalla tai jos lentää oikeasti paljon niin lentoyhtiön kantiskortilla. Rahamiestä yleensä kiinnostaa mihin raha menee tai on pian entinen rahamies.

Jaaha taad sama kaveri jolle riittää finnairin lounget 😄

Ei se private banking vie kenenkään rahoja, ole huoleti. Priority pass on sen arvoinen etu että tuo vuosimaksu ja nuo muut edut kuittaa sen.

Pankit tuputtavat "sijoitusvinkkejään" muutenkin joten ei kiitos. Kovasti Nordea yritti mustaa korttiaan kaupata vaikka olin jo kerran kohteliaasti siitä kieltäytynyt. Danske sentään ymmärsi kerrasta. Nordnetin private sitäpaitsi on ihan ylivoimaisesti parempi tee-se-itse sijoittajalle, valuuttatilit ehkä merkittävimpänä etuna ja tietty hyvä appi. Priority passin taas saa hankittua erikseenkin tai vaikka amexin kyljessä. Sitä en kyllä ymmärrä miksi joku haluaisi lentokentällä erityisemmin viettää aikaa.

Vierailija
64/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin omaan tarpeeseen sopivan matkavakuutuksen saa yleensä vakuutusyhtiöstä ja loungeen pääsee joko rahalla tai jos lentää oikeasti paljon niin lentoyhtiön kantiskortilla. Rahamiestä yleensä kiinnostaa mihin raha menee tai on pian entinen rahamies.

Ei se private banking vie kenenkään rahoja, ole huoleti. Priority pass on sen arvoinen etu että tuo vuosimaksu ja nuo muut edut kuittaa sen.

Pankit tuputtavat "sijoitusvinkkejään" muutenkin joten ei kiitos. Kovasti Nordea yritti mustaa korttiaan kaupata vaikka olin jo kerran kohteliaasti siitä kieltäytynyt. Danske sentään ymmärsi kerrasta. Nordnetin private sitäpaitsi on ihan ylivoimaisesti parempi tee-se-itse sijoittajalle, valuuttatilit ehkä merkittävimpänä etuna ja tietty hyvä appi. Priority passin taas saa hankittua erikseenkin tai vaikka amexin kyljessä. Sitä en kyllä ymmärrä miksi joku haluaisi lentokentällä erityisemmin viettää aikaa.

Hauska vänkääjä. Ei kukaan kiellä sijoittamasta nordnetissä vaikka olisi nordea pb jäsen. Jos matkailisit maailmalla niin tietäisit että kentälle siirtymisineen koneeseen pääsy voi olla helposti 4h edellisestä ateriasta. Siitä 1-2h ennenkuin koneessa saa ruokaa. Oletko saanut potkut nordeasta joskus?

Vierailija
65/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska vänkääjä. Ei kukaan kiellä sijoittamasta nordnetissä vaikka olisi nordea pb jäsen. Jos matkailisit maailmalla niin tietäisit että kentälle siirtymisineen koneeseen pääsy voi olla helposti 4h edellisestä ateriasta. Siitä 1-2h ennenkuin koneessa saa ruokaa. Oletko saanut potkut nordeasta joskus?

Maksat siis mielelläsi enemmän siitä, että saat vähemmän, tämä selvä.

Vierailija
66/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain muutama vuosi sitten Amex Platinumin alle 30k vuosituloilla. Kortti oli ensimmäiset kuukaudet maksuton. Kävin kerran syömässä ja juomassa skumppaa lentokentän loungessa ilmaiseksi. Lopetin korttisopimuksen ennenkuin kuukausimaksuja olisi alkanut menemään. On kyllä hieno metallinen kortti.

Amexin korotus meni niin että samalla kun korotti "luokkaa" niin joutui maksamaan siitä enemmän vuosimaksua. Eli ei sitä saa kukaan ilmaiseksi.

Vierailija
67/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain muutama vuosi sitten Amex Platinumin alle 30k vuosituloilla. Kortti oli ensimmäiset kuukaudet maksuton. Kävin kerran syömässä ja juomassa skumppaa lentokentän loungessa ilmaiseksi. Lopetin korttisopimuksen ennenkuin kuukausimaksuja olisi alkanut menemään. On kyllä hieno metallinen kortti.

Amexin korotus meni niin että samalla kun korotti "luokkaa" niin joutui maksamaan siitä enemmän vuosimaksua. Eli ei sitä saa kukaan ilmaiseksi.

Väärin. Muistan tuon kampanjan, ekat kuukaudet tosiaan oli maksutta, mutta en jaksanut vaivautua.

Vierailija
68/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain henkilö, joka muuttaa nimensä Visa Goldiksi.

Vierailija
69/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Visa Platinum 20k luottorajalla. Kortti tuo mukanaan hyvät vakuutukset joka helpottaa erityisesti auton vuokrausta josta saa myös alennuksen. Tietysti on lounge etu sekä 24/7 concierge palvelu.

Vierailija
70/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat siis mielelläsi enemmän siitä, että saat vähemmän, tämä selvä.

Laitoin tuohon jo laskuesimerkin joka kertoo että en itse asiassa maksa yhtään mitään, saan etuja enemmän kuin maksan. Mutta sulla oli sama lukko jo viime kerralla. Et suostu ymmärtämään sitä mitä luet.

Vierailija
71/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mista saa se Kela Gold? Mina tarvita se

Vierailija
72/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Visa Platinum 20k luottorajalla. Kortti tuo mukanaan hyvät vakuutukset joka helpottaa erityisesti auton vuokrausta josta saa myös alennuksen. Tietysti on lounge etu sekä 24/7 concierge palvelu.

Tämähän kuulostaa hyvältä. Pitää käydä tuokin katsomassa. Itselläni on 2 masteria joista toinen on tämä nordean platinum. Sitten on vielä normi visakortti kolmantena. Kaikki maksuttomia.

Vierailija
73/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko Kelasta?

Vierailija
74/96 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n platinum näyttää aika pelle kortilta. 600€ vuosi ja sillä saa etuja noin 500€ edestä.

Mutta kuulostaahan se komealta, platinum

Vierailija
75/96 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myönnettiin OP-Gold kortti 2800e/kk bruttotuloilla, että ei se paljoa vaatinut. Olen 20-vuotias ja vuoropäällikkö McDonald'silla. Hommasin kortin sen takia, että käyn pari krt vuodessa ulkomailla ja halusin päästä loungeen sekä vakuutuksen kortilla ostamilleni tavaroille.

Vierailija
76/96 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua. Ketä vi..... oikeesti kiinnostaa mikä kortti on?

Kultapieni, Blackissä on max 50k luottoraja. Kelpaisi varmaan sinullekin.

Mihin rikkaat luottorajoja tarvii? Sinä varmaan larppaat vaan rikasta.

Vierailija
77/96 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en kyllä usko. Noihin gold-, premium-, platinum- ja black kortteihin kun on varallisuusrajat. 

Vierailija
78/96 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäpä me, sama juttu :))))))

Vierailija
79/96 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sina menna sossuluukku

Vierailija
80/96 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Mastercard gold päivittäisessä käytössä, ei ole tullut mieleen, että olisi jotenkin erikoinen.

Mulla Mastercard platinum päivittäisessä käytössä, en pidä minäkään mitenkään erikoisena mutta kyllä maksun vastaanottaja ja luottokortin nähtäväkseen pyytävä esim. isännöistijä, kiinteistönvälittäjä, hotellivirkailija sen huomioi. Saan sillä parempaa palvelua etenkin Stockmannilla ja maailman lentokentillä, ilmaisia priority ja fast track linjoja sekä lounge-käyntejä.