Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako poliittinen kanta parinvalintaasi?

Vierailija
17.08.2023 |

Miten on?

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikutti. Silloin ei ollut persuja, mutta en olisi noteerannut heitä. En olisi vasemmistoradikaaliakaan varmaankaan sietänyt, kommunistia esimerkiksi. Demari viittasi silloin aikanaan amikseen, mikä ei ollut mahdollista mulle silloin. Kepulainen olisi ehkä ollut maalta kotoisin, eikä se ollut kynnyskysymys, ehkä. Seurustelin tosin aina pääkaupunkiseudulta kotoisin olevien kanssa. En ollut mitenkään kovin poliittinen tai hakenut polittista kumppania. Arvojen piti olla sivistyneitä ja älykkäitä, eli mitään populistisia höpötyksiä. 

Mitkä ovat sivistyneitä ja älykkäitä arvoja, esim. kahdeksa vuotta sitten? Eikös tuollaiset arvot ole pitkäikäisiä, sellaisia jotka eivät muutu vuosissa tai vuosikymmenissä?

Vierailija
142/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Hyväksyn vain persun miehekseni, vihervassarikommaria en ikinä.

Tunne on varmasti molemminpuolinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikutti. Silloin ei ollut persuja, mutta en olisi noteerannut heitä. En olisi vasemmistoradikaaliakaan varmaankaan sietänyt, kommunistia esimerkiksi. Demari viittasi silloin aikanaan amikseen, mikä ei ollut mahdollista mulle silloin. Kepulainen olisi ehkä ollut maalta kotoisin, eikä se ollut kynnyskysymys, ehkä. Seurustelin tosin aina pääkaupunkiseudulta kotoisin olevien kanssa. En ollut mitenkään kovin poliittinen tai hakenut polittista kumppania. Arvojen piti olla sivistyneitä ja älykkäitä, eli mitään populistisia höpötyksiä. 

Mitkä ovat sivistyneitä ja älykkäitä arvoja, esim. kahdeksa vuotta sitten? Eikös tuollaiset arvot ole pitkäikäisiä, sellaisia jotka eivät muutu vuosissa tai vuosikymmenissä?

Tuo ketä siteerasit on kaukana sivistyneestä.

Vierailija
144/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääripäiden edustajien kanssa ei varmaankaan olisi mitään yhteistä. Eli persut ja vasemmisto eivät kiinnosta.

Myöskään mitään konservatiivia en huolisi, olen itse liberaali.

Onko Suomessa äärivasemmistoa nykyään, sellaista millä olisi väliä?

Vierailija
145/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset ei suvaitse oikeistoa tai eriäviä mielipiteitä.

Oikeistolaiset suvaitsee vasemmistoa ja eriäviä mielipiteitä.

Eipä tällä palstalla ainakaan ole oikeisto yhtään vasemmistoa suvaitsevampaa.

Vierailija
146/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen toisen poliittisen kannan voi tietää?

Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?

Säästäkö vain ihmisten kanssa keskustelet?

Kaikesta muusta paitsi en politiikasta. Aika onnettomat sun keskustelutaidot on jos osaat puhua joko politiikasta tai säästä.

Liki kaikki muut asiat liittyvät tavalla tai toisella politiikkaan. Sääkin tavallaan ilmaston kautta. Aika varpaillaan pitää olla jos ei mistään politiikkaan liittyvästä koskaan keskustele. Meillä puhutaan esim luonnonsuojelusta, tieteestä, taloudesta, ulkopolitiikasta, kaupunkisuunnittelusta, koulutuksesta, kulttuurista, kaikesta mielenkiintoisesta.

Me olemme kovin erilaisia sitten.

Luonnonsuojeluun,tieteeseen,talouteen,kaupunkisuunnitteluun,koulutukseen ja kulttuuriin en sekoita politiikkaa millään tapaa.

Oot varmaan hyvää seuraa kun elämäsi on yhtä politiikkaa.

Mistä päättelet että elämäni on yhtä politiikkaa? Kaikki nuo aiheet nyt vain liittyvät politiikkaan niin läheisesti että niistä keskustelemalla kyllä saa jo hyvän kuvan toisen poliittisesta suuntautumisesta.

Minä en voisi kuvitella olevani niin välinpitämättömän ihmisen kanssa että mikään yhteiskunnallinen asia ei yhtään kiinnosta. Mistä sellaisen kanssa edes keskustelisi kun aiheet politiikan pelossa olisivat todella vähissä. Olen itse liikkuva äänestäjä, haluan että Suomessa on ihmisillä töitä ja hyvä olla.

Harrastukset ja reality-tv ovat ehkä aiheita joilla ei politiikan kanssa paljoa ole tekemistä. Tosin jos esim ostaa vaikka jotain reilun kaupan lankoja pitsinnypläämiseen niin sekin jo kertoo arvoista paljon.

Vierailija
147/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastoin poikaystäväni tapailuvaiheessa testaamaan sijaintinsa Nolanin kartassa. Sijoituimme lähes samaan kohtaan.

Vierailija
148/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun kanssa en ikinä. Aikaisemmin olisin hyväksynyt Kokoomuslaisen,mutta nykyisen hallitusohjelman ja rasse-ja nassemyötäilyiden takia en enää.

Vierailija
149/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina seurustelin yhden kesän ajan erään varsin kiihkeän ja intomielisen puunhalijavassari-typykän kanssa. Eipä meillä ollut mitään muuta yhteistä mielenkiintoa kuin peitonheilutus (tai eteisen maton ruttaaminen rai soffatyynyjen pöllytys tai keittiön pöydän kantavuuden kokeilu...) mutta kaikki muu aika riideltiin, johtuen juuri hänen naiivista maailmankatsomuksesta vs minun kovan luokan oikeistolaisuudesta.

Nelikymppisinä tavatessamme hän oli "normalisoitunut" mutta itse en niinkään. Silti olemme toisillemme se kuumankiihkeä nuoruuden iso juttu, joka ei vaan toiminut.

Vierailija
150/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästäkö vain ihmisten kanssa keskustelet?

Kaikesta muusta paitsi en politiikasta. Aika onnettomat sun keskustelutaidot on jos osaat puhua joko politiikasta tai säästä.

Liki kaikki muut asiat liittyvät tavalla tai toisella politiikkaan. Sääkin tavallaan ilmaston kautta. Aika varpaillaan pitää olla jos ei mistään politiikkaan liittyvästä koskaan keskustele. Meillä puhutaan esim luonnonsuojelusta, tieteestä, taloudesta, ulkopolitiikasta, kaupunkisuunnittelusta, koulutuksesta, kulttuurista, kaikesta mielenkiintoisesta.

Me olemme kovin erilaisia sitten.

Luonnonsuojeluun,tieteeseen,talouteen,kaupunkisuunnitteluun,koulutukseen ja kulttuuriin en sekoita politiikkaa millään tapaa.

Oot varmaan hyvää seuraa kun elämäsi on yhtä politiikkaa.

Mistä päättelet että elämäni on yhtä politiikkaa? Kaikki nuo aiheet nyt vain liittyvät politiikkaan niin läheisesti että niistä keskustelemalla kyllä saa jo hyvän kuvan toisen poliittisesta suuntautumisesta.

Minä en voisi kuvitella olevani niin välinpitämättömän ihmisen kanssa että mikään yhteiskunnallinen asia ei yhtään kiinnosta. Mistä sellaisen kanssa edes keskustelisi kun aiheet politiikan pelossa olisivat todella vähissä. Olen itse liikkuva äänestäjä, haluan että Suomessa on ihmisillä töitä ja hyvä olla.

Harrastukset ja reality-tv ovat ehkä aiheita joilla ei politiikan kanssa paljoa ole tekemistä. Tosin jos esim ostaa vaikka jotain reilun kaupan lankoja pitsinnypläämiseen niin sekin jo kertoo arvoista paljon.

"Luonnonsuojeluun,tieteeseen,talouteen,kaupunkisuunnitteluun,koulutukseen ja kulttuuriin en sekoita politiikkaa millään tapaa."

Mitä ihmettä, nuohan ovat politiikan ydinalueita! 😂

Jos nuista on joku mielipide niin se on jo poliittinen mielipide!

151/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin itse olen huomannut, että vasemmistoa kannattavat ihmiset mielellään maksattaisivat omat menonsa muilla. Kerrankin eräs demari-treffikumppani odotti minun maksavan hänenkin ravintolalaskunsa ja kerran eräs toinen Vasemmistoliittoa ek-vaaleissa äänestänyt treffikumppani ei tarjonnut ravintolassa vaikka oli hänen vuoronsa ja oli sovittu, että on hänen vuoronsa tarjota

Vierailija
152/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääripäiden edustajien kanssa ei varmaankaan olisi mitään yhteistä. Eli persut ja vasemmisto eivät kiinnosta.

Vasemmistoliitton lukisin äärivasemmalle.

Vierailija
153/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset ei suvaitse oikeistoa tai eriäviä mielipiteitä.

Oikeistolaiset suvaitsee vasemmistoa ja eriäviä mielipiteitä.

Eipä tällä palstalla ainakaan ole oikeisto yhtään vasemmistoa suvaitsevampaa.

No persut eivät mutta kyllä kokoomuksen äänestäjissä on paljon fiksuja. Kokoomus nyt tosin ei kovin oikealla ole, Suomessa ei ole oikeastaan yhtään oikeistopuoluetta.

Vierailija
154/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

No ainakin itse olen huomannut, että vasemmistoa kannattavat ihmiset mielellään maksattaisivat omat menonsa muilla. Kerrankin eräs demari-treffikumppani odotti minun maksavan hänenkin ravintolalaskunsa ja kerran eräs toinen Vasemmistoliittoa ek-vaaleissa äänestänyt treffikumppani ei tarjonnut ravintolassa vaikka oli hänen vuoronsa ja oli sovittu, että on hänen vuoronsa tarjota

Olen vasemmistolainen ja myös vauras ja hyväpalkkaisessa työssä. Suurin osa ystäväpiiristäni ovat kaltaisiani. Emmekä maksata kulujamme muilla. Olen ollut huomaavinaan, että nykyään vasemmiston äänestäjät eivät ole niitä köyhimpiä ja kipeimpiä. Vasemmistolaisia ihmisiä yhdistää solidaarisuus ja vastuu heikompiosaisista.

Vierailija
155/161 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneitä arvoja on esim. ihmisarvot ja kaikkien vähemmistöjen kunnioittaminen. Lisäksi tiedon ja tieteen arvostaminen on sisvistystä, eli että ei mennä vaikka kaikenlaiseen ilmasto- tai koronadenialismiin mukaan. Kyky suhtautua kriittisesti kuulemaansa ja analysoida tietoa myös itse, on sivistystä. Pyrin itse suhtautumaan kaikkiin tasaveroisesti, mutta lähikumppaniksi en voisi ottaa populistista henkilöä. Tuskinpa he minuakaan parikseen ottaisivat, eli ihan tasa-arvoisesti menee sekin kuvio. 

Vierailija
156/161 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olen vasemmistolainen ja myös vauras ja hyväpalkkaisessa työssä. Suurin osa ystäväpiiristäni ovat kaltaisiani. Emmekä maksata kulujamme muilla. Olen ollut huomaavinaan, että nykyään vasemmiston äänestäjät eivät ole niitä köyhimpiä ja kipeimpiä. Vasemmistolaisia ihmisiä yhdistää solidaarisuus ja vastuu heikompiosaisista.

En ole vauras enkä hyväpalkkaisessa työssä. Tulen ilomielin opettamaan sinulle käytännön vasemmistolaisuutta ulosmittaamalla omaisuuttasi, vasemmistolaisena luopunet siitä ihan vapaaehtoisesti, kiitos!

Vierailija
157/161 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun jätkä eduskuntatalon ohi kävellessä tokaisee, että tuolla sitä 200 idioottia elää leveästi veronmaksajien kustannuksella, tiesin, että tää oli tässä. Teki mieli kääntyä ympäri ja jättää treffit siihen. Joo ei todellakaan tullut paria meistä. Jätkä varmaan äänestää nykyään persuja.

Vierailija
158/161 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sellaista joka olisi valmis vallankumoukseen.

Vierailija
159/161 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun jätkä eduskuntatalon ohi kävellessä tokaisee, että tuolla sitä 200 idioottia elää leveästi veronmaksajien kustannuksella, tiesin, että tää oli tässä. Teki mieli kääntyä ympäri ja jättää treffit siihen. Joo ei todellakaan tullut paria meistä. Jätkä varmaan äänestää nykyään persuja.

Ei hän silti väärässä ollut.

Vierailija
160/161 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sellaista joka olisi valmis vallankumoukseen.

Vasemmisto on aina yhtä kansankiihottajaa vaille valmis vallankumoukseen. Myös SDP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä