Vaikuttaako poliittinen kanta parinvalintaasi?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta. Mies oli nuorempana kommunismiin päin kallellaan ja minä olin aynrandilainen, eli ollaan niin toisilla puolilla poliittista kenttää kuin voi kuvitella.
En näe mitään eroa, kummatkin aivottomia kiihkoilijoita.
Ei. Tai siis en minkään punaniskaumpipersun kanssa voisi olla.
Itse en ole minkään puolueen kannattaja, olen äänestänyt kaikkia puolueita, paitsi kumpaakaan äärilaitaa.
Nyt uusi suhde,jossa mies vaikuttaa olevan vähän samoilla linjoilla, tosin meikäläisellä löytyy ymmärrystä "vihervassareille" ja hän taas vihaa niitä kuin ruttoa. Mutta ei vaan sit keskustella noista asioista.
Ei vaikuta meillä ainakaan. Puoliso äänestää sdp ja minä ps. Hyväksytään demokratia ja parhaiten se toimii yleensä niin, että kaikilla osapuolilla on vähän paha mieli jostain asiasta yhteiskunnassa.
Kotona emme juurikaan juttele politiikasta, vaan elämme omaa elämäämme ja hyväksymme, sekä kunnioitamme sitä mitä demokraattisesti maassamme on päätetty.
Ymmärrän jos joku on elämässään kovin poliittisesti aktiivi, niin sitä voi olla vaikea sovittaa yhteen ihmisen kanssa, joka on politiikasta eri mieltä. En ymmärrä miksi se olisi vaikeaa jos osapuolten osallistuminen politiikkaan on käydä kerran 4 vuodessa äänestämässä ja seurata muutamat vaaliväittelyt.
Kokoomuslainen nainen ei olisi parisuhdeainetta, mutta kenties hyvää seuraa sadomasokistisiin leikkeihin.
Viro on vetänyt oppimistuloksissa Suomesta reilusti ohi.
Suomessa käytetään n. 10000 euroa vuodessa peruskoululaiseen. Virossa käytetään n. 6000 euroa.
Montako euroa suomalaiseen peruskoululaiseen pitäisi sinun mielestäsi laittaa että päästään Viron tasolle oppimistuloksissa? Tätä olen tiedustellut lukemattomia kertoja leikkausten vastustajilta, mutta yhtäkään vastausta en ole ikinä saanut. Sinä nyt vaikutit siltä että sinulla on jokin euromäärä tiedossa, joten kerro mikä se on ja perustele miksi se maksaa meille enemmän kuin virolaisille.
Vasemmistolaiset ei suvaitse oikeistoa tai eriäviä mielipiteitä.
Oikeistolaiset suvaitsee vasemmistoa ja eriäviä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi seurustella ihmisen kanssa, joka ei ole samalla sivulla kanssani ihmisoikeuksista ja yhdenvertaisuudesta ts. persun tai kd:läisen kanssa. Itse äänestän aina SDP:tä tai vasemmistoliittoa ja mies on äänestänyt suhteemme aikana liike nytiä ja RKP:tä. Kokoomuksen äänestämistä en pysty hyväksymään (olen opettaja ja kokoomus on tehnyt niin paljon pahaa peruskoululle ja korkeakouluille etten ikinä anna anteeksi). Meillä on talouspoliittisia erimielisyyksiä, mutta olemme kuitenkin yhtä mieltä hyvinvointivaltion säilyttämisestä ja ehdottomasta koulutukseen panostamisesta. Toinen vielä toistaiseksi ajattelee uusklassisten talousteorioiden kautta (on kyllä havahtunut siihen, että muitakin teorioita on olemassa eikä uusklassinen välttämättä ole ainoa oikea) ja itse pidän Sixten Korkmanin ajatuksia järkevinä ja suuntaudun enemmän feministisen ja ekologisen taloussuuntauksen kannalle.
Mitäs hyvää edellinen hallitus teki koulutukselle? Siis sellaista mikä olisi parantanut oppimistuloksia? Aivan. Ei mitään muuta kuin rahaa ja lisää vastuuta.
Entäs inkluusio? Tuo vihervasemmiston lempilapsi, joka on uskomattoman hyvä, jos meillä olisi saatanasti rahaa. Ei vaan ole, mutta ei se haittaa. Syytetään jatkuvasti rahan puutetta.
PS. Huoletuttavaa jos opettajilla on noin vinoutuneita näkemyksiä.
Grahn-Laasosen vahtivuorolle leikattiin paljon koulutuksesta ja typerät ammattikoulu-uudistukset ja älytön pääsykoeuudistus tapahtui kokoomuksen aikaansaamana. Inkluusio on lähtenyt käyntiin jo 15 vuotta sitten eli sillä ei ole edellisen hallituksen kanssa mitään tekemistä, joskin edellinen hallitus ei tehnyt mitään erityisluokkien lisäämiselle. Koulutusleikkauksia en hyväksy millään tasolla ja siksi en pidä kokoomuksesta.
Viro on vetänyt oppimistuloksissa Suomesta reilusti ohi.
Suomessa käytetään n. 10000 euroa vuodessa peruskoululaiseen. Virossa käytetään n. 6000 euroa.
Montako euroa suomalaiseen peruskoululaiseen pitäisi sinun mielestäsi laittaa että päästään Viron tasolle oppimistuloksissa? Tätä olen tiedustellut lukemattomia kertoja leikkausten vastustajilta, mutta yhtäkään vastausta en ole ikinä saanut. Sinä nyt vaikutit siltä että sinulla on jokin euromäärä tiedossa, joten kerro mikä se on ja perustele miksi se maksaa meille enemmän kuin virolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi seurustella ihmisen kanssa, joka ei ole samalla sivulla kanssani ihmisoikeuksista ja yhdenvertaisuudesta ts. persun tai kd:läisen kanssa. Itse äänestän aina SDP:tä tai vasemmistoliittoa ja mies on äänestänyt suhteemme aikana liike nytiä ja RKP:tä. Kokoomuksen äänestämistä en pysty hyväksymään (olen opettaja ja kokoomus on tehnyt niin paljon pahaa peruskoululle ja korkeakouluille etten ikinä anna anteeksi). Meillä on talouspoliittisia erimielisyyksiä, mutta olemme kuitenkin yhtä mieltä hyvinvointivaltion säilyttämisestä ja ehdottomasta koulutukseen panostamisesta. Toinen vielä toistaiseksi ajattelee uusklassisten talousteorioiden kautta (on kyllä havahtunut siihen, että muitakin teorioita on olemassa eikä uusklassinen välttämättä ole ainoa oikea) ja itse pidän Sixten Korkmanin ajatuksia järkevinä ja suuntaudun enemmän feministisen ja ekologisen taloussuuntauksen kannalle.
Mitäs hyvää edellinen hallitus teki koulutukselle? Siis sellaista mikä olisi parantanut oppimistuloksia? Aivan. Ei mitään muuta kuin rahaa ja lisää vastuuta.
Entäs inkluusio? Tuo vihervasemmiston lempilapsi, joka on uskomattoman hyvä, jos meillä olisi saatanasti rahaa. Ei vaan ole, mutta ei se haittaa. Syytetään jatkuvasti rahan puutetta.
PS. Huoletuttavaa jos opettajilla on noin vinoutuneita näkemyksiä.
Grahn-Laasosen vahtivuorolle leikattiin paljon koulutuksesta ja typerät ammattikoulu-uudistukset ja älytön pääsykoeuudistus tapahtui kokoomuksen aikaansaamana. Inkluusio on lähtenyt käyntiin jo 15 vuotta sitten eli sillä ei ole edellisen hallituksen kanssa mitään tekemistä, joskin edellinen hallitus ei tehnyt mitään erityisluokkien lisäämiselle. Koulutusleikkauksia en hyväksy millään tasolla ja siksi en pidä kokoomuksesta.
Inkluusio vietiin vihervasemmiston toimesta kouluihin, vaikkakin 15 vuotta sitten. Tuon perumista on vihervasemmisto vastustanut koko tuon ajan. Sipilän hallituksen aikana ryssittiin ammattikoulu-uudistus, edellisen hallituksen aikana ohjattiin extra resurssit aivan vääriin paikkoihin.
Kai ole tietoinen että nykyinen hallitus ei ole leikkaamassa koulutuksesta.
Nykyinen hallitusohjelma ei suoranaisesti leikkaa koulutuksesta, mutta leikkaa kuntien valtionosuuksien indeksikorotuksesta, joka tulee näkymään myös kouluissa, koska koulut ovat kuntien suurimpia menoeriä. Näennäisesti ei leikata, mutta rahoitusta ei myöskään vahvisteta riittävästi. Myös valtion tukea korkeakouluille leikataan 30 miljoonalla eurolla. Se on hyvä asia, että on lupauduttu antamaan opettajille työrauha ja kännykkäkielto on tulossa.
Toisaalta taas oppilaiden määrä jatkaa laskuaan, joka helpottaa kustannuspainetta. Kuitenkin nykyään koulutuksessa on aivan liikaa ei opettamiseen liittyvää työtä, jota voitaisiin minun puolesta karsia. Tuo antaisi resurseja koulutustyöhön. Ymmärtääkseni myös tuota ylimääräistä ollaan analysoimassa/karsimassa nykyisen hallituksen toimesta. Samoin toivottavasti kuunnellaan myös opettajia siinä, miksi nykyinen koulutusmalli ei kykene kouluttamaan köyhien perheiden poikia. Aikaisemmin pystyi. Edellinen hallitus ratkaisi tuotakin ongelmaa pistämällä äärettömän vähän lisää rahaa ongelman ratkaisemiseksi ja allokoimalla siitäkin osan mmuuttajien kotouttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole minkään puolueen kannattaja, olen äänestänyt kaikkia puolueita, paitsi kumpaakaan äärilaitaa.
Nyt uusi suhde,jossa mies vaikuttaa olevan vähän samoilla linjoilla, tosin meikäläisellä löytyy ymmärrystä "vihervassareille" ja hän taas vihaa niitä kuin ruttoa. Mutta ei vaan sit keskustella noista asioista.
Kuitenkin sen verran maltillinen olet, että PS-äänestäjä on punaniskaumpipersu eikä vain PS-äänestäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikuttaa. Olen vihervassari ja jos mies on merkinnyt itsensä oikeistolaiseksi, niin oletan ettei meillä ole kauheasti yhteistä. Joskus lähetin viestiä yhdelle kiinnostavan oloiselle miehelle, niin häneltä tuli vastaus, että tuskin ollaan match poliittisen kannan eroavuuden takia. Joten kyllä se poliittinen kanta varmaan usealla vaikuttaa. Eihän se poliittinen kanta heijastu pelkästään äänestyskäyttäytymiseen, vaan heijastuu myös ajatteluun ja elämän arvopohjaan. Jos poliittiset kannat ovat kovin erilaiset, niin ei välttämättä muutenkaan ole paljon yhteistä elämässä.
Halutuimman koulutuksen omaavat miehet ovat hyvin usein oikeistolaisia eli juristit, ekonomit, lääkärit, ym. taloudellisesti menestyvät miehet. Heillä on luonnollisestikin runsaasti valinnanvaraa potentiaalisista kumppaneista.
Juristeissa ja ekonomeissa on paljon myös vasemmistolaisia, jotka ovat hakeutuneet alalle vaikuttaakseen asioihin. Lopettaa nyt hyvänen aika nämä ammatilliset stereotypiat ja stereotypiat ylipäätään. Niistä on teille enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mainitse yksi vasemmistolainen ekonomi. (Huom! kansantalous- ja yhteiskuntatieteilijät eivät ole ekonomeja). Tai no Tuomioja taitaa olla ekonomikin. Mutta kuka muu?
No vaikka Patrizio Laina. KTM Aallosta. Toki myöhemmin väitellyt valtiotieteen tohtoriksi.
Tiedoksesi, että kansantaloutta voi opiskella myös kauppiksessa eli kansantaloustieteilijä nimenomaan voi olla ekonomi.
Löytyihän sitä Tuomiojan lisäksi toinenkin valtiotieteen tohtori, joka myös on käynyt ekonomin tutkinnon suorittamassa.
Tiedoksesi, että pääaineeni Aallossa oli kansantaloustiede.
Onhan noita. Nallekin on Hankenin kasvatti ja toiminut kansantaloustieteen proffana, vaikka ekonomina ja kauppatieteiden tohtorina hän ei mielestäsi voi olla kansantaloustieteilijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sen verran maltillinen olet, että PS-äänestäjä on punaniskaumpipersu eikä vain PS-äänestäjä.
Tuollaisia adjektiiveja on aina kiva lukea. Varsinkin kun ei itse näe, minkä värinen niska sattuu milloinkin olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies itse asiassa taisi äänestää persuja viime vaaleissa, eli hän on persuäänestäjä. punaniskaumpipersulla tarkoitan näitä elämäm_kolulaisia, rasistiöyhöttäjiä.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies itse asiassa taisi äänestää persuja viime vaaleissa, eli hän on persuäänestäjä. punaniskaumpipersulla tarkoitan näitä elämäm_kolulaisia, rasistiöyhöttäjiä.
sama
Ja perään vielä tyypillinen vihervasemmistolainen ylemmyyden mainostaminen. Muut ovat elämäm_koululaisia ja öyhöttäjiä, sinä olet fiksu humanisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikuttaa. Olen vihervassari ja jos mies on merkinnyt itsensä oikeistolaiseksi, niin oletan ettei meillä ole kauheasti yhteistä. Joskus lähetin viestiä yhdelle kiinnostavan oloiselle miehelle, niin häneltä tuli vastaus, että tuskin ollaan match poliittisen kannan eroavuuden takia. Joten kyllä se poliittinen kanta varmaan usealla vaikuttaa. Eihän se poliittinen kanta heijastu pelkästään äänestyskäyttäytymiseen, vaan heijastuu myös ajatteluun ja elämän arvopohjaan. Jos poliittiset kannat ovat kovin erilaiset, niin ei välttämättä muutenkaan ole paljon yhteistä elämässä.
Halutuimman koulutuksen omaavat miehet ovat hyvin usein oikeistolaisia eli juristit, ekonomit, lääkärit, ym. taloudellisesti menestyvät miehet. Heillä on luonnollisestikin runsaasti valinnanvaraa potentiaalisista kumppaneista.
Juristeissa ja ekonomeissa on paljon myös vasemmistolaisia, jotka ovat hakeutuneet alalle vaikuttaakseen asioihin. Lopettaa nyt hyvänen aika nämä ammatilliset stereotypiat ja stereotypiat ylipäätään. Niistä on teille enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mainitse yksi vasemmistolainen ekonomi. (Huom! kansantalous- ja yhteiskuntatieteilijät eivät ole ekonomeja). Tai no Tuomioja taitaa olla ekonomikin. Mutta kuka muu?
No vaikka Patrizio Laina. KTM Aallosta. Toki myöhemmin väitellyt valtiotieteen tohtoriksi.
Tiedoksesi, että kansantaloutta voi opiskella myös kauppiksessa eli kansantaloustieteilijä nimenomaan voi olla ekonomi.
Löytyihän sitä Tuomiojan lisäksi toinenkin valtiotieteen tohtori, joka myös on käynyt ekonomin tutkinnon suorittamassa.
Tiedoksesi, että pääaineeni Aallossa oli kansantaloustiede.
Onhan noita. Nallekin on Hankenin kasvatti ja toiminut kansantaloustieteen proffana, vaikka ekonomina ja kauppatieteiden tohtorina hän ei mielestäsi voi olla kansantaloustieteilijä.
Miten niin mielestäni ei voisi olla. Voi olla. Eihän tässä siitä ole kysymys. Vaan siitä, kuinka moni ekonomi katsoo olevansa vasemmistolainen.
Nallesta puheenollen, huimista nuoruusvuosista huolimatta pitäisin häntä kaikista kovimman äärilaidan kapitalistina ja mitä vähimmässä määrin vasemmistolaisena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa. Hyväksyn vain persun miehekseni, vihervassarikommaria en ikinä.
Ennen tätä hallituksen kohellusta en niinkään piitannut, jos ei nyt ollut joku intopiukka jonkin puolueen äänekäs kannattaja. Nykyisellään en persua ottaisi, vaikka olisi viimeinen kumppaniehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa. Hyväksyn vain persun miehekseni, vihervassarikommaria en ikinä.
Ennen tätä hallituksen kohellusta en niinkään piitannut, jos ei nyt ollut joku intopiukka jonkin puolueen äänekäs kannattaja. Nykyisellään en persua ottaisi, vaikka olisi viimeinen kumppaniehdokas.
Yhä sinkku, vasten omaa tahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama
Ja perään vielä tyypillinen vihervasemmistolainen ylemmyyden mainostaminen. Muut ovat elämäm_koululaisia ja öyhöttäjiä, sinä olet fiksu humanisti.
öö.. itse asiassa äänestin kokoomusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama
Kuten tälläkin palstalla näkee, kaikki vihervasemmistoa kannattavat ovat älykkäitä ja fiksuja. Ei kun hetkinen.
Kyllä vaikutti. Silloin ei ollut persuja, mutta en olisi noteerannut heitä. En olisi vasemmistoradikaaliakaan varmaankaan sietänyt, kommunistia esimerkiksi. Demari viittasi silloin aikanaan amikseen, mikä ei ollut mahdollista mulle silloin. Kepulainen olisi ehkä ollut maalta kotoisin, eikä se ollut kynnyskysymys, ehkä. Seurustelin tosin aina pääkaupunkiseudulta kotoisin olevien kanssa. En ollut mitenkään kovin poliittinen tai hakenut polittista kumppania. Arvojen piti olla sivistyneitä ja älykkäitä, eli mitään populistisia höpötyksiä.
Keskity olemaan opettaja äläkä leiki taloustieteilijää.